2shy Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Jeg prøver å være dyrevennlig så godt som mulig, men syns det er vanskelig. Det er vanskelig å finne produkter som fungerer, 9 av 10 produkter tåler jeg ikke, eller er stappfulle av stoffer jeg ikke har lyst til å smøre meg inn med. Så oppdaget jeg clarins som var en halleluja-opplevelse, og jeg kunne også lese på Google at disse ikke var testet på dyr. Men så fant jeg en annen side hvor de var på listen over produsenter som tester på dyr, og jeg sitter igjen forvirret og lurer på hvilken link som er riktig?
Gjest Yellowrose Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Sliter med det samme selv, leser en ting et sted og en helt annen et annet sted! Vet at det finnes en app som har oppdaterte lister over hva som er testet på dyr og ikke Appen heter "Dyretestet" og er gratis. Ellers burde det stå på Noah sine sider, "Noah - For dyrs rettigheter" Endret 4. mai 2014 av Yellowrose
2shy Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2014 Vet ikke hvor oppdatert den listen er i forhold til PETA sin liste, de er på noen punkter motstridende, og omhandler ikke alle merker. Merker jeg liker er clarins, pevonia, decleor og matis. Noen som vet med sikkerhet hva deres standpunkt til dyretesting er per i dag?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har også akkurat oppdaget Clarins etter 20 år med leting etter det perfekte merket for min hud, så for å være helt ærlig blåser jeg en lang marsj i om det er testet på dyr eller ei. Etter første påføring kjente jeg en merkbar forskjell på huden min. I LOVE IT! Anonymous poster hash: 8cd91...00c
Gjest Badabing Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Vet ikke hvor oppdatert den listen er i forhold til PETA sin liste, de er på noen punkter motstridende, og omhandler ikke alle merker. Merker jeg liker er clarins, pevonia, decleor og matis. Noen som vet med sikkerhet hva deres standpunkt til dyretesting er per i dag? Ofte er det slik at om et selskap tester på dyr eier et annet selskap som ikke tester, så varierer det om "underselskapet" regnes som at de tester eller ikke. Et eksempel er The Body Shop som er eid av L'oreal. Tenker at det da må bli en vurderingssak. Selv synes jeg at The Body Shop gjør så mye bra for dyrevern at jeg ikke ville latt være å kjøpe det. Matis skal vel være trygge. Decleor er eid av L'oreal men tester ikke selv. Clarins har ikke skrevet under på at de ikke tester ingredienser på dyr og de selger produktene sine i Kina. Det siste merket kjenner jeg dessverre ikke til.
Gjest Badabing Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Ved litt kjapp googling ser det ut som Pevonia selger i Kina. De tester ikke her hjemme, men de selges da altså i Kina som tester alt av produkter på dyr. Så da blir det igjen en vurderingssak.
2shy Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2014 Uff, ikke lett å ta stilling til. Så at Pevonia har skrevet at Kina er pålagt å informere når det forekommer testing på dyr på deres produkter, og at det så langt ikke har blitt rapportert om det. Men jeg trodde Kina var ensbetydende med dyretesting? Jeg skjønner jeg aldri vil kunne bli 100 % dyrebennlig uansett, men tenkte å prøve å bli mer bevisst og ihvertfall kjøpe dyrevennlige produkter der jeg kan. Leser både at Matis tester og ikke tester, skulle ønske at oversikten over produsentene i det minste var enige og korrekte!
Gjest Badabing Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Uff, ikke lett å ta stilling til. Så at Pevonia har skrevet at Kina er pålagt å informere når det forekommer testing på dyr på deres produkter, og at det så langt ikke har blitt rapportert om det. Men jeg trodde Kina var ensbetydende med dyretesting? Jeg skjønner jeg aldri vil kunne bli 100 % dyrebennlig uansett, men tenkte å prøve å bli mer bevisst og ihvertfall kjøpe dyrevennlige produkter der jeg kan. Leser både at Matis tester og ikke tester, skulle ønske at oversikten over produsentene i det minste var enige og korrekte! Såvidt jeg vet er Kina ensbetydende med dyretesting ja. Dette fordi det er krav til at alt skal testes. Jeg har levd dyrevennlig de par siste årene (tror og håper i alle fall det, selv om det er en jungel der), og det er bare litt testing som må til. Som regel finnes det gode alternativer til det meste, det tar bare litt tid å finne dem. Eneste jeg synes har vært vanskelig, er parfyme og barberhøvler.
2shy Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2014 Såvidt jeg vet er Kina ensbetydende med dyretesting ja. Dette fordi det er krav til at alt skal testes. Jeg har levd dyrevennlig de par siste årene (tror og håper i alle fall det, selv om det er en jungel der), og det er bare litt testing som må til. Som regel finnes det gode alternativer til det meste, det tar bare litt tid å finne dem. Eneste jeg synes har vært vanskelig, er parfyme og barberhøvler. Problemet ligger for meg i at jeg har så sensitiv og tørr hud at det meste jeg prøver feiler. Når man først finner produkter som fungerer, til noenlunde grei pris, og som er lett tilgjengelig, så skal man i tillegg ta stilling til dyretesting. Som et minimum får listene over JA og NEI i det minste være ensoverstemmende og oppdatert. Jeg spiser i det minste ikke kjøtt
Gjest Badabing Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Problemet ligger for meg i at jeg har så sensitiv og tørr hud at det meste jeg prøver feiler. Når man først finner produkter som fungerer, til noenlunde grei pris, og som er lett tilgjengelig, så skal man i tillegg ta stilling til dyretesting. Som et minimum får listene over JA og NEI i det minste være ensoverstemmende og oppdatert. Jeg spiser i det minste ikke kjøtt Jeg forstår det. Jeg var heldig der, at det jeg allerede brukte av hudpleie ikke var testet på dyr (MD Formulations). Men nå må jeg ut på leting selv siden de forsvinner fra markedet.
2shy Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 4. mai 2014 Jeg får bruke clarins inntil jeg finner noe som garantert ikke er testet, og som funker. Beste er kanskje å ta direkte kontakt med produsentene man lurer på for å få riktige opplysninger iht testing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå