AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Hei dere. For 5 år siden ble jeg sammen med en vakker slank jente. I dag er hun en feit stor sugge som spiser altfor mye dritt og er altfor glad i sofaen. Hvordan skal jeg på en pen måte få henne til å bli hennes gamle jeg? Hun er tverr og sier jeg må akseptere at hun er feit. Ikke vil hun gå ut på tur og sier vi lever kun en gang så da skal man kose seg med godteri. Aller helst vil jeg beholde henne, man da må hun prøve å komme tilbake til den jenta hun så ut som for 5 år siden. Anonymous poster hash: 4c5f9...249 3
Silfen Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Vel, du kan be henne dumpe deg. Ikke fordi du ønsker at hun skal ta tak, men for måten du omtaler en partner på som du liksom skal være glad i. Tenker hun får det bedre uten deg. 21
Gjest New_Girl Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Hadde mannen min omtalt meg på denne måten så hadde jeg pakket kofferten. Syns du skal vise henne denne tråden jeg, så ordner det seg av seg selv. 15
GammelKaktus Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Omg, feit sugge... Jaja, hvis hun dumper deg så blir hun jo fort kvitt 80 kg 19
Cata Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Vel, du kan be henne dumpe deg. Ikke fordi du ønsker at hun skal ta tak, men for måten du omtaler en partner på som du liksom skal være glad i. Tenker hun får det bedre uten deg. Samme tenkte jeg. Det er lov å ønske seg en slank partner, men å kalle henne som du liksom skal være glad i og bo sammen med som en "sugge" er uakseptabelt. Skal hun slanke seg, så vil det være fordi hun ønsker det, ikke du. På den annen side så kan selvsagt du velge at du ikke vil bo sammen med noen som er "feit". Ser jo du tidligere har prøvd på en noenlunde fin måte å få henne med på aktiviteter uten å lykkes, så jeg kan jo slik sett skjønne frustrasjonen. Skal du gjøre et forsøk til så kan du jo prøve med å si at du er i ferd med å bli bekymret for helsen hennes. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Det første du gjør, er å ikke kalle henne feit sugge og be henne få den feite rævva opp av sofaen. Men det er sikkert bra for henne å gå ned. Oppmuntre henne på en positiv måte. Forandre kosthold sammen med henne og dra på treningsturer sammen, i alle fall i begynnelsen. Si du er bekymret for vekten og helsa, ikke ta en fordømmende tone. Det fører ingen steder. Anonymous poster hash: f3659...137 1
Sapientia Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Hadde en jeg var sammen med omtalt meg i de vendingene der så kunne han bare glemme å være sammen med meg mer.... I stedet for å bare ytre hva de andre har gjort. Hvis du ønsker at hun skal gjøre endringer i sin livsstil så må HUN ville det, går ikke an å tvinge folk til å ta slike grep. Hvis hun selv vil det, så er nok det beste du kan gjøre å støtte henne og være positiv til det hun gjør, uansett hvor liten forskjellen er i dine øyne. Positive tilbakemeldinger fungerer stort sett langt bedre enn surmulig og mas.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Du kan ikke overbevise henne om det når hun har den instillingen, så du får dumpe henne. Synes det er litt rart at hun ikke har dumpet deg, jeg hadde iallefall ikke holdt ut med en som mente jeg måtte slanke meg eller ville endre meg på en måte jeg ikke ville. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Har aldri sagt sugge direkte til henne. Måtte få ut litt frustrasjon. Brukt mye list, takt og tone. Men kanskje det eneste som funker nå er å si rett ut at hun er feit. Tror kanskje jeg ble litt lurt for 5 år siden. Hun var mye mer aktiv da, ble med på turer å slikt. Men hun spiste også da mye dritt. Og hadde høy forbrenning. Men nå når den har roet seg..så har kiloene bare dundret på. Har ikke turt å spørre om vekt, men hun er ihvertfall 30 kg tyngre enn for 5 år siden. Her en dag klaget hun sin nød etter å ha vært til legen, at blodtrykket hennes var altfor høyt. Og hun skjønner virkelig ikke at det er pga alt godteri hun spiser. For ordens skyld så ser jeg akkurat ut som jeg gjorde for 5 år siden. Og jeg spiser aldri/sjelden godteri, så hun blir ikke ledet inn i fristelse der. I bunn har jeg ikke lyst å miste henne, hun er snill og utrolig god i senga. Men det går en grense. Tror dessuten hun ville bli knust om jeg dumpet henne. Anonymous poster hash: 4c5f9...249
Apehjerne Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Du kan ikke overbevise henne om det når hun har den instillingen, så du får dumpe henne. Synes det er litt rart at hun ikke har dumpet deg, jeg hadde iallefall ikke holdt ut med en som mente jeg måtte slanke meg eller ville endre meg på en måte jeg ikke ville. Så hvis helsa di står i fare så dumper du partneren fordi han viser bekymring? Like greit du bare er singel tenker jeg da
dillyduzit Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Er du sammen med hun for andre grunner enn god i senga og snill? Hvis ikke finnes det mange andre "fisker i havet". Sier du direkte ut at hun er feit har du 3 mulige ting som kan skje: 1. Hun slår opp 2. Hun blir deprimert 3. Hun begynner å trene. Kan det være noe annet enn at livet er "yolo" og det er derfor hun kan spise alt hun peker på av goddis? Har du virkelig satt deg ned for å prate med hun om hva som foregår i livet hennes? Kanskje det skjer noe på jobben som gjør at situasjonen forverer seg? Men å si direkte ut at hun er feit tror jeg du skal være litt forsiktig med. Jeg la ikke på meg mye (5kg over 4 år) men jeg fikk "du er feit" rett i trynet av eksen. Jeg trente hardt, så hardt at legen sa stopp. Jeg ble selvfølgelig tynn igjen, men hva har det å si nå? Jeg jobbet hardt for ingenting og endte til bunn og grunn enda mer deprimert enn det jeg var in the first place. Så snakk med hun, snakk om hva som skjer i livet, kanskje du finner noe mer logiske svar da? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 Men legen har sikkert sagt til hun at hun burde slanke seg om det er så ille at det går på helsa løs? Anonymous poster hash: 98282...822
Silfen Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Du dilly, du kan droppe den første all i "underskriften" din. Du sier jo bare det er nok for alle dere alle.
Apehjerne Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 Men legen har sikkert sagt til hun at hun burde slanke seg om det er så ille at det går på helsa løs? Anonymous poster hash: 98282...822 Er da ikke sikkert at ho renner ned dørene hos legen. At vekta kryper oppover er ikke akkurat gunstig helsemessig.
maid Skrevet 4. mai 2014 #15 Skrevet 4. mai 2014 Jeg er litt enig med det trådstarter. Jeg tror ikke jeg hadde klart å leve med mannen min om han var slank, atletisk og trent da vi ble sammen, og etter noen år dabbet alt av og han var blitt til en sofa-slamp. Det er ikke livet jeg lever og heller ikke livet jeg har sett for meg. Vi lever en aktiv livsstil med mye trening, god sunn mat, men likevel rom for kos- og det er slik jeg/vi liker det. Det hadde ikke blitt det samme lenger om jeg ville ut på tur, mens han ville ligge på sofaen. Samtidig liker jeg ikke helt måten du omtaler kjæresten din på- selv om det kanskje er tilfelle. Men dette er bare min mening. Jeg forstår deg godt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #16 Skrevet 4. mai 2014 Er da ikke sikkert at ho renner ned dørene hos legen. At vekta kryper oppover er ikke akkurat gunstig helsemessig. Han skrev at hun hadde vært hos legen, så da regner jeg med hun har vært hos legen. Anonymous poster hash: 98282...822
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #17 Skrevet 4. mai 2014 Har aldri sagt sugge direkte til henne. Måtte få ut litt frustrasjon. Brukt mye list, takt og tone. Men kanskje det eneste som funker nå er å si rett ut at hun er feit. Tror kanskje jeg ble litt lurt for 5 år siden. Hun var mye mer aktiv da, ble med på turer å slikt. Men hun spiste også da mye dritt. Og hadde høy forbrenning. Men nå når den har roet seg..så har kiloene bare dundret på. Har ikke turt å spørre om vekt, men hun er ihvertfall 30 kg tyngre enn for 5 år siden. Her en dag klaget hun sin nød etter å ha vært til legen, at blodtrykket hennes var altfor høyt. Og hun skjønner virkelig ikke at det er pga alt godteri hun spiser. For ordens skyld så ser jeg akkurat ut som jeg gjorde for 5 år siden. Og jeg spiser aldri/sjelden godteri, så hun blir ikke ledet inn i fristelse der. I bunn har jeg ikke lyst å miste henne, hun er snill og utrolig god i senga. Men det går en grense. Tror dessuten hun ville bli knust om jeg dumpet henne. Anonymous poster hash: 4c5f9...249 Det er massevis av jenter som er snille og gode i senga. Hvis det er det eneste som holder dere sammen ville jeg funnet en annen. Du kan heller ikke bli hos henne av veldedighet. Anonymous poster hash: 32ef5...7ee 1
Apehjerne Skrevet 4. mai 2014 #18 Skrevet 4. mai 2014 Han skrev at hun hadde vært hos legen, så da regner jeg med hun har vært hos legen. Anonymous poster hash: 98282...822 Men hvorfor regner du med at legen ville sagt noe? Det er overhodet ikke sikkert. At vekta kryper oppover uten at det blir gjort noe med er ikke bra helsemessig. Selv en idiot vet såpass
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #19 Skrevet 4. mai 2014 Men hvorfor regner du med at legen ville sagt noe? Det er overhodet ikke sikkert. At vekta kryper oppover uten at det blir gjort noe med er ikke bra helsemessig. Selv en idiot vet såpas Regner med legen hennes ikke er blind og har vett nok til å si ifra mtp hun nå har høyt blodtrykk og tydeligvis har lagt på seg endel. Om hun er en idiot og ikke vet at det ikke er bra helsemessig å legge på seg en hel del er ikke noe jeg får gjort noe med. Får satse på at hun slanker seg. Jeg stikker ut i sola. Anonymous poster hash: 98282...822
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #20 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Hei dere. For 5 år siden ble jeg sammen med en vakker slank jente. I dag er hun en feit stor sugge som spiser altfor mye dritt og er altfor glad i sofaen. Hvordan skal jeg på en pen måte få henne til å bli hennes gamle jeg? Hun er tverr og sier jeg må akseptere at hun er feit. Ikke vil hun gå ut på tur og sier vi lever kun en gang så da skal man kose seg med godteri. Aller helst vil jeg beholde henne, man da må hun prøve å komme tilbake til den jenta hun så ut som for 5 år siden. Anonymous poster hash: 4c5f9...249 Det kan du ikke. Altså å få dama til å slanke seg. Når tiden er inne fikser hun problemet selv. For noen blir tiden aldri inne, det vet man ikke. Og du, det er urealistisk å få henne tilbake til slik hun så ut for fem år siden. Kroppen forandrer seg, det er normalt å ikke ha en kropp som en 18 åring hele livet. Når du omtaler en du er glad i som " feit stor sugge som spiser altfor mye dritt og er altfor glad i sofaen" så virker ikke du som en person som er i stand til å hjelpe på en positiv måte. Men skal la tvilen komme deg til gode og komme med innspill på hva du kan gjøre: 1. Gå foran som et godt eksempel. Ta ansvar for å handle og lage sunn mat. Spis den selv og se om hun har lyst på. Ikke delta på hennes usunnheter mer enn en gang i uken. Dersom hun ikke vil spise bra mat er det greit og opp til henne. Du fortsetter et sunt liv uten negative kommentarer. 2. Gå fortsatt foran som et godt eksempel og vær aktiv med trening, sykling og turgåing, inviter henne med uten noe som helst form for press eller nedlatende holdning når hun sier nei. Hvorfor 1 og 2 ? - Fordi når du går foran som et godt eksempel og lever sunt vil hun etter hvert følge etter. Ingen mennesker liker "å bli forlatt"... når hun ser endringene dine blir hun inspirert og hopper på. Du skal være fordomsfri og gjøre dette for din egen del, ikke hennes. Ikke prat om henne eller overvekten hennes. Og er du allerede tynn så har du likevel godt av å følge steg 1 og 2. Dette er løsningen. Presenterer du synet ditt på en ufin måte kan du glemme en sunn og frisk dame. Når du allerede har klart å slenge dritt i innlegget ditt her, tviler jeg på at du har en bra tone i forhold til dama. Legg det av deg. Stram deg opp og vær en bra mann. Endret 4. mai 2014 av Coolaid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå