AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Bakte for ei stund siden masse rundstykker som jeg putta i frysern. Tre fire uker siden. De var saftige og knallgode før de ble fryst. Så tok jeg opp noen i går. Og da var det som om skorpa oppå hadde løsna fra rundstykket. Den knuste i småbiter. Og rundstykket var tørt og ikke spesielt godt. Det var ommentrent som om det etter at rundstykkene var kommet i frysern var blitt en luftlomme mellom selve rundstykket og skorpa på toppen. Hva i all verden har jeg gjort galt? Har aldri opplevd det før og mener jo at jeg ikke gjorde noe annerledes nå enn før. Noen som harei forklaring?Anonymous poster hash: 25b92...c0e
Maximillian Cohen Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Var innpakningen lufttett? Hvordan tinte du dem? Det kan også høres ut som om deigen i ugtangspunktet var for tørr og/eller ikke eltet godt nok, men da ville du nok kanskje merket det før du frøs dem også...med mindre du spiste dem helt nystekt; da smaker det meste bra.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Det skjer med brød også. Trikset er å fukte det før du fryser det ned. Anonymous poster hash: 544da...f5f
Gjest Whitestripes Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Frys dem ned mens de fortsatt er varme, da blir de nesten som nybakte når du tiner dem opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 De var helt nystekte og fortsatt litt lunka da de gikk i fryseren. I poser som er helt tette. Selv de som er i fryseren fortsatt er begynt å knuse i stekeskorpa øverst, så det har ikke med tininga å gjøre. Deigen ble elta godt, det vet jeg. Anonymous poster hash: 25b92...c0e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Nå har jeg lagd en ny porsjon rundstykker. Og de er sånn smuldrespø på skorpa selv før de har havna i fryseren. Tror jeg rett og slett må lage med ei annen oppskrift. Noen som vil dele?Anonymous poster hash: 25b92...c0e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Bruk mer væske i deigen, melet kan variere ang tørrhet. Smør med vann Anonymous poster hash: 4f4e7...651
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Bruk mer væske i deigen, melet kan variere ang tørrhet. Smør med vann Anonymous poster hash: 4f4e7...651 Hadde både smør, melk og vann i. Og så klissete deig at det bare såvidt gikk å trille rundstykker av dem. Så det går nok ikke å ha mer veske i. Stekt på varmluft ene gangen og uten varmluft andre gangen. Melet er nok fra to forskjellige produksjoner, så tviler på at det er det.Anonymous poster hash: 25b92...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå