Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bakte for ei stund siden masse rundstykker som jeg putta i frysern. Tre fire uker siden. De var saftige og knallgode før de ble fryst. Så tok jeg opp noen i går. Og da var det som om skorpa oppå hadde løsna fra rundstykket. Den knuste i småbiter. Og rundstykket var tørt og ikke spesielt godt. Det var ommentrent som om det etter at rundstykkene var kommet i frysern var blitt en luftlomme mellom selve rundstykket og skorpa på toppen.

Hva i all verden har jeg gjort galt? Har aldri opplevd det før og mener jo at jeg ikke gjorde noe annerledes nå enn før. Noen som harei forklaring?

Anonymous poster hash: 25b92...c0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var innpakningen lufttett? Hvordan tinte du dem?

Det kan også høres ut som om deigen i ugtangspunktet var for tørr og/eller ikke eltet godt nok, men da ville du nok kanskje merket det før du frøs dem også...med mindre du spiste dem helt nystekt; da smaker det meste bra.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer med brød også. Trikset er å fukte det før du fryser det ned.

Anonymous poster hash: 544da...f5f
Gjest Whitestripes
Skrevet

Frys dem ned mens de fortsatt er varme, da blir de nesten som nybakte når du tiner dem opp igjen.

AnonymBruker
Skrevet

De var helt nystekte og fortsatt litt lunka da de gikk i fryseren.

I poser som er helt tette.

Selv de som er i fryseren fortsatt er begynt å knuse i stekeskorpa øverst, så det har ikke med tininga å gjøre.

Deigen ble elta godt, det vet jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg lagd en ny porsjon rundstykker. Og de er sånn smuldrespø på skorpa selv før de har havna i fryseren. Tror jeg rett og slett må lage med ei annen oppskrift. Noen som vil dele?

AnonymBruker
Skrevet

Bruk mer væske i deigen, melet kan variere ang tørrhet. Smør med vann

Anonymous poster hash: 4f4e7...651
AnonymBruker
Skrevet

Bruk mer væske i deigen, melet kan variere ang tørrhet. Smør med vann Anonymous poster hash: 4f4e7...651

Hadde både smør, melk og vann i. Og så klissete deig at det bare såvidt gikk å trille rundstykker av dem. Så det går nok ikke å ha mer veske i. Stekt på varmluft ene gangen og uten varmluft andre gangen. Melet er nok fra to forskjellige produksjoner, så tviler på at det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...