AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Etter et vondt brudd i vinter har jeg ikke hatt overskudd til å trene. Jeg har slept meg på jobb, og brukt all energi jeg hadde der. Var helt kaputt etterpå... Av ulike grunner har jeg ikke kunnet snakke om bruddet, og jeg har båret på mye problemer... Jeg er fortsatt sliten og lei, men ser at jeg burde begynne å trene igjen. Det er ikke snakk om veldig tung trening, jeg driver med zumba og annen dans, men all energi har gått med til jobb og å håndtere bruddet. Jeg er bare så trist og umotivert etter noen tunge måneder, og føler meg slapp og trøtt i hele kroppen... Anonymous poster hash: b2515...94e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Du vet du vil føle deg bedre med aktivitet, så det er bare å gjøre det. Gå på trening - nå! Anonymous poster hash: ed1f8...e33 2
Miss-Grey Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har vært i en lignende situasjon. Det som ikke hjalp meg, var å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke trente i en periode jeg hadde lite overskudd i utgangspunktet. Den dårlige samvittigheten bidro bare til at jeg ble enda mer nedslitt. For meg hjalp det veldig å finne noe som var lystbetont. Om du synes Zumba er gøy, prøv en gruppetime og se om du får tilbake motivasjonen. Ellers kan du jo "shoppe litt" i ulike treningsformer for å se om du finner noe som ser morsomt ut. Jeg har prøvd masse forskjellig, og man får overraskende fort mestringsfølelse når man prøver seg på noe helt nytt. Å prøve noe trenger jo ikke å forplikte i det hele tatt, på mitt treningssenter er det slett ikke uvanlig at folk går fra gruppetimer som ikke er noe for dem. Hvis du virkelig vil starte i det små, kan du jo prøve noen treningstimer fra Youtube? Da trenger du ikke å forholde deg til noen andre en deg selv, og kan avslutte og prøve noe annet når du vil. Etterhvert finner du kanskje noe du virkelig vil fortsette med. Jeg har blitt veldig glad i pilates og TRX-slynger, og gleder meg faktisk til å gå på trening!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Stikk ut og spill volleyball. Enten med noen andre eller med deg selv. Nå! Meld deg på en zumba-gruppetime. Ta en prøvetime for poledancing. Gå en tur. Se en "how to bellydance"-video på youtube og lær deg det. Kjapp kjapp! Anonymous poster hash: d859c...6e6
vimsa30 Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Har vært i en lignende situasjon det siste halvåret selv, dog ikke på grunn av brudd. Men andre faktorer som gjør at jeg har mistet all energi og gått opp mye i vekt. Jeg hadde råd og har investert i PT, for drahjelp. Etter tre timer merker jeg allerede at jeg har blitt litt sterkere! Har du råd anbefaler jeg en god PT. Men jeg tror det viktigste rådet er å komme i gang! Hør på Nike, Just do it! Jeg forsøker å bli mer aktiv i hverdagslivet, det vil si gå av en holdeplass før jeg må, ta meg en spasertur på 10 minutter. I dag tok jeg f.eks en kort sykkeltur på 15-20 minutter, ikke en hard økt.. men kjente at det svei litt i låra, ble varm i kroppen og lyserosa i ansiktet Jeg tror det er viktig å bare få inn litt mer aktivitet, og her har jeg en tro på at alle monner drar. For å få energi må man gjøre positive ting. For det er ting vi liker som gir positiv energi og fyller på energilagrene våre Start i det små og bygg mestring hos deg selv, det vil si sett deg små og realistiske mål og vær snill mot deg selv. Og husk; dårlig samvittighet er den største energityven vi har! Endret 4. mai 2014 av vimsa30
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har nok ikke økonomi til å prioritere personlig trener... Men jeg satser på å komme i gang igjen til uka! Kanskje begynne "pent" siden jeg føler meg svak og ute av form? Anonymous poster hash: b2515...94e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Du kommer mest sannsynlig til å få mer energi og føle deg mer opplagt om du trener. Anonymous poster hash: 7bb28...6ee
Gjest extra Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Etter et vondt brudd i vinter har jeg ikke hatt overskudd til å trene. Jeg har slept meg på jobb, og brukt all energi jeg hadde der. Var helt kaputt etterpå... Av ulike grunner har jeg ikke kunnet snakke om bruddet, og jeg har båret på mye problemer... Jeg er fortsatt sliten og lei, men ser at jeg burde begynne å trene igjen. Det er ikke snakk om veldig tung trening, jeg driver med zumba og annen dans, men all energi har gått med til jobb og å håndtere bruddet. Jeg er bare så trist og umotivert etter noen tunge måneder, og føler meg slapp og trøtt i hele kroppen... Anonymous poster hash: b2515...94e Det er bare å tvinge seg selv til å starte og ikke lytte til hodet når tankespinneriet starter. Kan bli vanskelig i starten, men du vil takke deg selv senere for at du holdt ut!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Gjør en avtale med deg selv om at disse dagene i uka skal du på trening. Ikke vent på motivasjon eller lyst, for det er oppskrytt. Jeg har vært gjennom noe liknende og jeg bare begynte; kom meg ut av døra og ga ikke meg selv noe valg. Har du noensinne angret på en treningsrunde, kanskje?Anonymous poster hash: 92276...dda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå