Gjest gjest1974 Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har en søster som det er ikke det beste vennskap med. Hun har aldri hatt noe nært forhold til meg . Men nevøen min er er bra forhold til. Jeg spurte søsteren min om hvordan konfirmasjonen til gutten ble. Nei han skulle ikke konfirmeres, hadde han selv bestemt. Så i går ringte en venn og lurte på hvorfor ikke jeg var i selskap. Hvilket selskap? Jo gutten vår konfirmert i går. Jeg får ikke tak i noen av de. Sjekker FB og der ligger der masse fra konfirmasjonen. Hun har da ikke invitert meg eller mamma, ikke vet vi hvorfor. Men i dag får vi nr ikke i bruk på mobiler. Vi kontakter bf og han sier at søster hadde sagt at vi takket nei. Og at de har reist på tur. Morsomt med familie.....not. jaja gave må jo til.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Hvis dere ikke vet hvorfor, at dere er heeelt sikre på at dere ikke har vært frekke el noe sånt, så hev dere over henne. Kjøp en gave, lever den personlig, kanskje sammen du og mora di, smil og lat som ingenting mot nevøen din. Og etter det så ikke ta kontakt, la henne ta det første steget, men nevøen kan dere ha kontakt med. Og tar søstren din ikke kontakt så er det synd men fæle folk vil man ikke ha i familien. Er iallfall sånn jeg ville gjort det. Å prøve å prate med søsteren din kan ende med baluba om hun ikke er klar til å prate, så jeg ville latt henne ta det første steget.Anonymous poster hash: 92242...ae5
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Jeg ville tatt kontakt med konfirmanten og fortalt at du ikke visste at han /hun var konfirmert. Si det som det er at dere ikke var invitert og at du beklager at du ikke fikk deltatt på dagen. Så ville jeg levert en gave. Konfirmanten er stor nok til å vite hva som har skjedd og at du ikke trenger å beskytte foreldrene fordi det tydeligvis er en konflikt i familien. Dette var veldig spesielt i en familie.
Gjest Violetta Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Jeg ville tatt kontakt med konfirmanten og fortalt at du ikke visste at han /hun var konfirmert. Si det som det er at dere ikke var invitert og at du beklager at du ikke fikk deltatt på dagen. Så ville jeg levert en gave. Konfirmanten er stor nok til å vite hva som har skjedd og at du ikke trenger å beskytte foreldrene fordi det tydeligvis er en konflikt i familien. Dette var veldig spesielt i en familie. Veldig uenig i dette. En konflikt mellom søstrene bør holdes mellom dem. 1
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Veldig uenig i dette. En konflikt mellom søstrene bør holdes mellom dem. Hvordan er det å involvere konfirmanten i en konflikt? Konfirmanten har godt av å vite at tante med familie bryr seg om han/hun. Det er heller ikke noe grunn for å skjule hvorfor man ikke kom. Ts har ikke visst om den store dagen. Det er heller ikke farlig for ungdom som er på vei til å bli voksen å gjøre seg opp en selvstendig mening om hvorfor ting skjer. Jeg skrev ikke noen steder at man skal involvere konfirmanten i konflikten. Mitt forslag gikk ut på å behandle konfirmanten med respekt.
Gjest Violetta Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Hvordan er det å involvere konfirmanten i en konflikt? Konfirmanten har godt av å vite at tante med familie bryr seg om han/hun. Det er heller ikke noe grunn for å skjule hvorfor man ikke kom. Ts har ikke visst om den store dagen. Det er heller ikke farlig for ungdom som er på vei til å bli voksen å gjøre seg opp en selvstendig mening om hvorfor ting skjer. Jeg skrev ikke noen steder at man skal involvere konfirmanten i konflikten. Mitt forslag gikk ut på å behandle konfirmanten med respekt. Konfirmanten blir med dette satt opp mot sin egen mor. Jeg mener fremdeles at dette får de voksne ordne opp i selv. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Konfirmanten blir med dette satt opp mot sin egen mor. Jeg mener fremdeles at dette får de voksne ordne opp i selv. Nja, men konfirmanten må få vite hvorfor tante ikke kom.
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Nja, men konfirmanten må få vite hvorfor tante ikke kom. Jepp, det handler om å ta konfirmanten på alvor. Det handler ikke om å eskalere en eventuell konflikt, konfirmanten tenker sitt uten andres innflytelse. Syns ikke man skal skjule voksnes adferd. Hvorfor er det galt å si til konfirmanten at man ikke var invitert????? Det er jo sant !!!! Ungdom er ikke dumme mennesker. Da trenger man heller ikke behandle dem som det.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Jepp, det handler om å ta konfirmanten på alvor. Det handler ikke om å eskalere en eventuell konflikt, konfirmanten tenker sitt uten andres innflytelse. Syns ikke man skal skjule voksnes adferd. Hvorfor er det galt å si til konfirmanten at man ikke var invitert????? Det er jo sant !!!! Ungdom er ikke dumme mennesker. Da trenger man heller ikke behandle dem som det. Nemlig.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Jeg ville tatt kontakt med konfirmanten og fortalt at du ikke visste at han /hun var konfirmert. Si det som det er at dere ikke var invitert og at du beklager at du ikke fikk deltatt på dagen. Så ville jeg levert en gave. Konfirmanten er stor nok til å vite hva som har skjedd og at du ikke trenger å beskytte foreldrene fordi det tydeligvis er en konflikt i familien. Dette var veldig spesielt i en familie. Støtter denne. Du trenger ikke si noe stygt om søsteren din, men vær objektiv og bare fortell at du ikke visste om dagen som skulle feires. Gi konfirmanten gaven og si at du er glad i han. Anonymous poster hash: 32b72...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå