Gå til innhold

reiser du deg for de eldre på bussen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser du deg for de eldre på bussen?

Synes det er skikkelig frekt at yngre folk ikke reiser seg for eldre mennesker. Min gamle mor (som er 52) må ofte stå på bussen. Hva synes dere om at ungdommene skal ta plassen hennes?

Anonymous poster hash: 55928...139
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. De gamle har nå godt av litt trimm tenker jeg.

Anonymous poster hash: e482a...d68
Skrevet

Man er ikke 'gammel' eller 'eldre' hvis man er 52.

• Liker 3
Skrevet

Dette MÅ være en spøk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg reiser meg for de jeg ser har et større behov for å sitte enn meg. Gamle mennesker (altså de som man ser har begynt å bli skrøpelige i kroppen), gravide og folk som hopper rundt på krykker. Jeg vil nok også reise meg for foreldre med veldig små barn for å gjøre en hektisk situasjon lettere for dem.

Jeg ville ikke reist meg for en dame på 50 med mindre hun så syk/skrøpelig ut, og jeg tror flertallet av damer på 50 ville blitt fornermet eller lurt på om de så veldig gamle ut hvis folk begynte å reise seg for dem på bussen.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Om formen min er bra gjør jeg det.

Jeg har Bekhterev, og det synes ikke utenpå, men noen dager er jeg helt elendig og klarer ikke stå på buss.

Husker da jeg ventet førstemann når jeg var 25.

Var høygravid og på legekontorets fulle venterom. Jeg klarte nesten ikke gå.

Så kom det en gammel mann inn, hvor ingen reiser seg. Etter litt klarer jeg å få stablet meg på beina, og får gitt bort plassen min. Først da reagerte noen andre (som ikke var syke, men bl.a en kommende pappa som fulgte sin gravide kone). Men da var jeg så sint at jeg bare kom med noen stygge gloser.

Når det er sagt, syns jeg ikke man kan omtale folk på 52 som gamle mennesker. Ærligtalt! De fleste på 52 er friske og raske.

Gjest Lypcha
Skrevet

52 år er ikke gammelt og kategoriseres ikke som "eldre".

Jeg reiser meg for de eldre jeg ser trenger det. Ser jeg en dame som må holde seg i setene mens hun går gjennom bussen når den står stille så reiser jeg meg feks.

Hvis det er små barn med foreldre så gir jeg dem gjerne plassen også fordi jeg vet det er vanskelig for et lite barn å stå å holde balansen på en buss.

Skrevet

Jeg har en bestemor på 75 som er i bedre form enn det jeg er... Ikke alle eldre er automatisk skrøpelig og må ha sitteplass.

MEN. Om jeg ser noe som ser ut til å være dårlig til beins så gir jeg selvsagt fra meg plassen.

Når jeg var høygravid så var det ikke alltid jeg fikk sitteplass på bybanen. En gang var det en eldre og skrøpelig dame som tilbød meg sin plass! Jeg takket nei og sekundet etter var det noen som kikket opp fra mobilen, fikk med seg hva som skjedde og jeg fikk plassen til vedkommende.

Jeg tror de fleste er enig i at eldre og andre som ikke er så god til beins bør få sitte, men når alle stirrer ned i mobilene sine, så er det ikke alltid like lett å få med seg at man bør kanskje gi fra seg plassen sin...

Gjest Hyssingen
Skrevet

Gir fra meg setet til veldig små barn, eldre, gravide, handicappede, og folk som er dårlig til beins, pluss andre feil og mangler som gjør at de kan slite med å stå stødig. Tror aldri jeg har hatt et buss/tog/-bane sete en hel tur når det er en del mennesker.

Må begynne å se mere ned i mobilen...

AnonymBruker
Skrevet

Din gamle mor.Hahahahah. Hun er i sin beste alder, og hunbør reise seg for eldre folk på 85.

Jeg kan like godt reise meg for en på 20 om jeg ser personen trenger det, men ikke en på 52

Hadde noen sagt eldre mor til meg om jeg var 52 hadde jeg b litt sur

Anonymous poster hash: e025f...53a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser meg heller for de yngre på bussen. Dagens ungdom har så skrøpelig helse og form etter all den junkfood de dytter inn i kjeften og sitter så mye stille foran pcen at de trenger å sitte.

Anonymous poster hash: 391eb...975
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter som regel langt bak i bussen, så jeg reiser meg ikke.

Anonymous poster hash: 7e20e...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...