Gå til innhold

Proteinpulver i mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, dette høres sikkert rart ut, meen: vurderer å kjøpe proteinpulver. Ikke på grunn av at jeg nødvendigvis trenger mer proteiner.. Men når jeg leser oppskrifter på nettet (for det meste blogger) så bruker de ofte proteinpulver i maten. For eksempel for å lage "sjokolade havregrøt", pannekaker og lignende. Noen som har erfaring med dette? Er det dumt å kjøpe proteinpulver bare på grunn av smaken på maten? Tenker mest på sjokolade og vaniljesmak.. :)

Anonymous poster hash: 32133...f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe dumt i det? Klarer ikke finne en grunn jeg ialefall :P

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Men forskjellige protpulver har forskjellig smak. Så om du skal prøve en viss oppskrift bør du også kjøpe det aktuelle proteinpulveret.

Anonymous poster hash: 0e8a5...33a
Skrevet

Ikke noe dumt i det? Klarer ikke finne en grunn jeg ialefall :P

Det er helseskadelig å få i seg for mye protein, så selvfølgelig er det dumt.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke dumt så lenge du ikke overdriver :)

Skrevet

Min erfaring er at de fleste proteinpulver med smak smaker ekkelt og kunstig. Om du vil ha sjokoladesmak anbefaler jeg heller å kjøpe en høykvalitets mørk kakao, og for vaniljesmak anbefaler jeg å kjøpe tørket vaniljepulver. Begge deler selges som oftest på helsekost, eller velassorterte dagligvarebutikker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar! Tror jeg skal prøve og bestille, så får vi se om det blir noe sukséss. Skader vell ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 32133...f18

AnonymBruker
Skrevet

Er ingen vits i å bruke proteinpulver. Det blir bare unødvendige ekstra kcalorier og overdreven mengde proteiner, stakkars nyrene dine må gjennomgå.

Anonymous poster hash: e993f...5ca

Skrevet

Det er helseskadelig å få i seg for mye protein, så selvfølgelig er det dumt.

Om personen er frisk og i god form er det på ingen måte dumt?

Tok det i betraktning.

Skrevet

Det er feil. Det er ikke skadelig å spise mye proteiner, så lenge man ikke har en nyresykdom.

http://fitnessbloggen.no/protein-myter-og-fordeler/

Åja, siden selveste fitnessbloggen averterer for proteintilskudd, så må det de sier være riktig da? Hva skal en utrent kvinne med proteinstilskudd i kosten sin? Hvordan i all verden skal hun omsette de proteinene til noe annet enn fettlagring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...