solocola Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Hei, jeg er ei 20 år gammel jente som har begynt å trene ganske mye de siste månedene. Akkurat nå ligger hovedfokuset på rumpa, for den er nemlig så flat at den nesten går i ett med ryggen og lårene.. Jeg har økter hvor jeg fokuserer på bein og rumpe, og økter som er fullkroppsprogram. Jeg merker jeg har blitt sterkere, øker jevnlig i vekter i de fleste øvelsene som knebøy, markløft, glute-bridge osv, men jeg SER ikke noe forskjell. Skjønner jo at ikke jeg kommer får ei stor rumpe over natta, men har hørt at rumpa er den muskelen man fortest kan se forskjell på. Jeg er normalvektig, 179cm og 70 kg, og har ikke som mål å slanke meg, men å stramme opp. Men kan det være at jeg ikke ser resultater fordi jeg må gå ned i fettprosent? Tenker at musklene kan jo være så store og fine de bare vil, men hjelper vel ikke når de ligger skjult under fett. Nå ble det masse tekst her, så spørsmålet er EGENTLIG: Hvordan får man fortest resultat på å få ei større rumpe, OG miste fettprosent UTEN at muskelmassen i rumpa og lårene skal forsvinne? Dette ble ei keitete forklaring og formulering, er vel kanskje litt sent på kvelden. haha
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Vet du hvorfor ingen vil svare ? Mest sannsynlig fordi spørsmålet ditt oppleves som ganske dumt. Sorry. Slutt å være så ekstremt kroppsfiksert. Er du veltrent så ser du bra ut uansett. Du trenger ikke fokusere så ekstremt på hver minste lille detalj. Anonymous poster hash: 12cd5...485 1
miramis Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Lunges er kjempeeffektivt på å bygge større rumpe.
Eriks Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Lunges er kjempeeffektivt på å bygge større rumpe. Det er en mer sportsspesifikk øvelse enn knebøy. Mye vanskeligere å løfte tungt fordi den utfordrer balansen i tillegg. Ingen vits i å gjøre utfall dersom målet kun er å forbedre utseendet eller bli sterkere. Endret 4. mai 2014 av Eriks
Supraspinatus Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Hei, jeg er ei 20 år gammel jente som har begynt å trene ganske mye de siste månedene. Akkurat nå ligger hovedfokuset på rumpa, for den er nemlig så flat at den nesten går i ett med ryggen og lårene.. Jeg har økter hvor jeg fokuserer på bein og rumpe, og økter som er fullkroppsprogram. Jeg merker jeg har blitt sterkere, øker jevnlig i vekter i de fleste øvelsene som knebøy, markløft, glute-bridge osv, men jeg SER ikke noe forskjell. Skjønner jo at ikke jeg kommer får ei stor rumpe over natta, men har hørt at rumpa er den muskelen man fortest kan se forskjell på. Jeg er normalvektig, 179cm og 70 kg, og har ikke som mål å slanke meg, men å stramme opp. Men kan det være at jeg ikke ser resultater fordi jeg må gå ned i fettprosent? Tenker at musklene kan jo være så store og fine de bare vil, men hjelper vel ikke når de ligger skjult under fett. Nå ble det masse tekst her, så spørsmålet er EGENTLIG: Hvordan får man fortest resultat på å få ei større rumpe, OG miste fettprosent UTEN at muskelmassen i rumpa og lårene skal forsvinne? Dette ble ei keitete forklaring og formulering, er vel kanskje litt sent på kvelden. haha TTT. Ting tar tid. Det finnes ingen snarveier. Eller jo, anabole steroider, men det kan jeg ikke akkurat anbefale. Du må bare fortsette så kommer resultatene etterhvert Det er en mer sportsspesifikk øvelse enn knebøy. Mye vanskeligere å løfte tungt fordi den utfordrer balansen i tillegg. Ingen vits i å gjøre utfall dersom målet kun er å forbedre utseendet eller bli sterkere. Alle bør trene ett-beinsøvelser. Selv om du ikke klarer å ha like mange kg på stangen betyr det ikke at det ikke er utfordrende muskelarbeid. Utfall er god øvelse for både rumpe og lår. Og riktig utført gir den trening i bedre knestabilitet. Sportspesifikk - jeg vet ikke hva du legger i begrepet så jeg kan ikke kommentere på hva jeg synes om det. Idretter som bruker et bein om gangen har absolutt en fordel av å trene ett-beinsøvelser. Sykling, løping, fotball, etc. Men også de som trenger stabile knær som styrkeløftere, vektløftere, tennisspillere osv. De eneste som kanskje ikke trenger stabilitet, men bare muskler er vel bodybuildere. 3
solocola Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2014 Tusen takk for svar, dere. Aldri prøvd lunges, men skal ta å prøve det på neste økt :-)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Hvorfor så negativ til flat rumpe? En flat rumpe er mye lettere å ha sex med. Man kommer langt inn ved doggystyle. Anonymous poster hash: 28ad6...efa 2
Gjest multibox Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Nå ble det masse tekst her, så spørsmålet er EGENTLIG: Hvordan får man fortest resultat på å få ei større rumpe, OG miste fettprosent UTEN at muskelmassen i rumpa og lårene skal forsvinne? Det er vanskelig å legge på seg muskelmasse samtidig som man går ned i fettprosent. Jeg ville spist litt over TDEE, kanskje 200kcal, og fokusert på TUNG styrketrening. Squats og hip-thrusts i hovedfokus. Utfall (eller lunges) er også veldig bra, men husk å gjør det tungt. Har lite effekt å kjøre knebøy med 5 kilo på ryggen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Raskeste vei til en formfull rumpe er silikon. Det er veldig populært i Venezuela, har jeg hørt. Norske jenter har lite bekymringer for tiden, skjønner jeg... Anonymous poster hash: c3e84...8e3
Gjest Ingaborga Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Bulgarske utfall har hjulpet meg, tror jeg. Jeg gjør squats, 90graderssquats, bulgarske utfall blandt flere andre øvelser når jeg trener bein og rumpe, kjører splittet kroppsprogram da, så trener mage, og armer og rygg like ofte som bein og rumpe. Føler selv at de bulgarske utfallene gjør mest for meg(har ikke balansen til å gjøre vanlige utfall, har en manual i hver hånd når jeg gjør de bulgarske). Og i teorien skal du ikke miste muskelmasse når fettprosenten går ned, men når du bygger muskler skal du gå i kalorioverskudd, går du i null eller underskudd er det ingenting å bygge muskler av
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Sjekk ut bloggen og nettsidene til coach Silje Mariela, hun kan rumpetrening! http://www.siljemariela.com/Anonymous poster hash: b3763...e27
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 Sjekk ut bloggen og nettsidene til coach Silje Mariela, hun kan rumpetrening! http://www.siljemariela.com/Anonymous poster hash: b3763...e27 Er du Silje Marie? Hvor mener du at denne bloggen har relevant info for TS? Anonymous poster hash: c3e84...8e3
søtpai Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Jeg hadde flat stump før, men etter 2-3 mnd med tung styrke så er det jaggu meg sprett i den nå! Kjæresten er veldig fornøyd med resultatet og. Trener for det meste knebøy med stang. 30 kg x 7, 35 kg x 6, 40 kg x 5, 45 kg x 4, 50 kg x hvor mange jeg greier. Men vil ikke anbefale å gjøre den øvelsen alene først, hvis du aldri har gjort den før. Hipthrusts med stang ala 60 kg er også en favoritt. Samt utfall på et bein med 10 kg i hver hånd.
solocola Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2014 Det er vanskelig å legge på seg muskelmasse samtidig som man går ned i fettprosent. Jeg ville spist litt over TDEE, kanskje 200kcal, og fokusert på TUNG styrketrening. Squats og hip-thrusts i hovedfokus. Utfall (eller lunges) er også veldig bra, men husk å gjør det tungt. Har lite effekt å kjøre knebøy med 5 kilo på ryggen. Ja okei, er kanskje det jeg har gjort feil. Har prøvd å gå opp i muskelmasse og ned i fettprosent samtidig, så har blitt veldig forvirret med blant annet hvordan jeg skal spise, i og og med at musklene trenger masse energi når de skal vokse, og man helst skal gå i underskudd på kalorier når man skal ned i fettprosent. Tusen takk alle sammen :-) Skal ta tipsene i bruk!
Gjest multibox Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Ja okei, er kanskje det jeg har gjort feil. Har prøvd å gå opp i muskelmasse og ned i fettprosent samtidig, så har blitt veldig forvirret med blant annet hvordan jeg skal spise, i og og med at musklene trenger masse energi når de skal vokse, og man helst skal gå i underskudd på kalorier når man skal ned i fettprosent. Tusen takk alle sammen :-) Skal ta tipsene i bruk! For å ikke gjøre det alt for komplisert prøv å få i deg 40% protein, 40% carbs, og 20% fett.
Gjest Dalma Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Spiser du nok? Får du kontakt med ræva? De to er iallfall de jeg har mest erfaring med at klusser til muskelbygginga, særlig hos jenter.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 Om du hadde en helt flat rumpe til å begynne med vil det ta tid, det er det bare å regne med. Jeg skjønner at denne rumpetrenden har tatt av, men det som er mer irriterende er hvordan alle vil ha et "quick fix".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå