AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har en mann som tidligere har vært i fengsel for å ha banket en annen fyr så kraftig at han forlot han livløs og trodde han var død. Fyren overlevde men havnet i rullestol. Han har sonet sin straff og etter det møtte jeg han, vi ble sammen og har vært det i rundt 7 år. Det har vært tøft siden han har en tendens til å kaste ting, dytte og "klikke" når han blir sint. Jeg ble lei og bestemte meg for å gjøre det slutt. Jeg gav litt faen og møtte en ny, en barndomsvenn som også er gift. Vi har hatt sex flere ganger. Jeg gjorde det slutt med min samboer, men fant han i kjelleren med et tau. Han hadde skrevet brev til meg, som jeg ikke leste. Jeg sa selvfølgelig at vi skulle ordne dette. Nå har min barndomsvenn forlatt kona si, og jeg tørr ikke forlate min mann eller fortelle han hva som har skjedd. Jeg vil bare være der for han. Jeg angrer sånn på det jeg har gjort, men vet ikke hva jeg skal gjøre.noen tips?Anonymous poster hash: cb106...b3a
Polly Ester Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Du tør ikke fordi du er redd han skal ta livet sitt? Eller vil ikke fordi du vil være sammen med mannen din? Du må jo finne ut hvem du vil ha, og så gå ut fra det. Vil du ha barndomsvennen din så gjør du det, eller så blir du hos mannen din. Blir du hos mannen din bør nok muligens han slippe å vite hva du gjorde med denne barndomsvennen hvis det er mulig å holde den informasjonen borte fra han. Men, da vil du vel gå resten av livet og være redd for at han skal finne ut?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Jeg vil være med barndomsvennen, men vil ikke såre min mann og vil ikke at han skal finne på noe dumt. Selvom han til tider er litt ustabil så er jeg fryktelig glad i han.. Det er mulig å holde dette hemmelig, men problemet blir kanskje at jeg hele livet vil føle at jeg har valgt feil mann..Anonymous poster hash: cb106...b3a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Du kontakter politiet og forteller at han har truet med å ta selvmord. Så får politiet sørge for at han får videre hjelp. Anonymous poster hash: 700a1...a9d
Polly Ester Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Da må du velge. Og stå ved det valget du gjør. Jeg vet hva jeg ville valgt. Jeg lever livet mitt for meg selv, ikke for en mann jeg ikke vil være sammen med. Jeg kunne ikke vært sammen med en fordi jeg var redd han skulle ta livet av seg om jeg gikk fra han i hvert fall.
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Det var litt av en situasjon du er i ! Du sier du vil bare være der for samboeren din. Betyr det at du elsker ham, eller er redd han vil gjøre noe dumt, så du vil "passe på"? Uansett : kjæresten din har åpenbart store og alvorlige psysiske problemer. Får han hjelp, eller har han fått det etter fengselsoppholdet? Alle kan gjøre dumme og forferdelige ting, men det er jo svært alvorlig det han sonet for. Han har fremdeles problemer med temperamentet,-hvilket var grunn til at du gikk fra ham. Hva skulle være forandret nå? I tillegg finner du ham med et tau i kjelleren. Jeg hadde som minste krav bedtt ham søke psykriatisk hjelp før jeg involverte meg på nytt med ham! Trolig ville jeg aldri gått tilbake. Det virker som han er ustabil og uberegnelig. Du må jo bare snakke med han som har gått fra kona. Si ting som de er. Ingen annen løsning. Jeg er mer bekymret for om kjæresten din finner ut av det når han er så ustabil. Du skal ikke prøve å være alene en stund for å kun ta vare på deg selv og få litt overblikk over livet ditt? Det er ikke riktig å føle at en må være sammen med noen sånn at de ikke skal skade seg selv. Ingen skal leve under slikt press. Ville brukt litt tid på å tenke og vurdere hva som er best for deg selv jeg.
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Jeg vil være med barndomsvennen, men vil ikke såre min mann og vil ikke at han skal finne på noe dumt. Selvom han til tider er litt ustabil så er jeg fryktelig glad i han.. Det er mulig å holde dette hemmelig, men problemet blir kanskje at jeg hele livet vil føle at jeg har valgt feil mann..Anonymous poster hash: cb106...b3a Så dette nå. I k k e vær med kjæresten din om du ikke føler det rette for ham. Forholdet vil ikke være godt for deg framover heller. Du skal ikke påta deg ansvar for en voksen mann med så store problemer. Vær snill og forstå det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå