AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Hei. Jeg har lagt merke til at når en elskerinne har fått følelser for en gift mann, så er standardsvaret her inne at han aldri går fra kona. Er det konene som har laget denne fasiten? Bitre koner som er livredde for at den unge, søte jenta skal stjele mannfolkene? Eller? Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann på jobben, etter 1 år bad jeg han om å velge, og i dag er det jeg som er gift med han. Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg syns det er rart at mannfolka Ifølge kvinneguiden ALRI forlater kona si for elskerinnen. Altså hello, det var vel en grunn til at han ville ha seg en elskerinne? Det "trygge" ble for kjedelig. Anonymous poster hash: 75fd9...434 5
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Hei. Jeg har lagt merke til at når en elskerinne har fått følelser for en gift mann, så er standardsvaret her inne at han aldri går fra kona. Er det konene som har laget denne fasiten? Bitre koner som er livredde for at den unge, søte jenta skal stjele mannfolkene? Eller? Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann på jobben, etter 1 år bad jeg han om å velge, og i dag er det jeg som er gift med han. Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg syns det er rart at mannfolka Ifølge kvinneguiden ALRI forlater kona si for elskerinnen. Altså hello, det var vel en grunn til at han ville ha seg en elskerinne? Det "trygge" ble for kjedelig.Anonymous poster hash: 75fd9...434 Tryggheten og kjedsomheten kommer nok snikende inn i ditt forhold med denne mannen, tenker jeg. Da ser han nok etter grønnere gress 22
Brent Fitte Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Jeg er enig, det er et stort innslag av egoistisk seksuell proteksjonisme.
Polly Ester Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Når det blir sagt at menn aldri går fra konene sine så er det jo fordi det stort sett er fasiten. Noen gjør det jo, noen venter vel bare på en unnskyldning til å gå og så gjør de det. Noen blir forelsket i andre utenfor ekteskapet og er ærlige på det og går. Men, de fleste menn går ikke fra konene sine. På generell basis, sånn mange har erfaring med. Og det er derfor det er standardsvaret her på KG. 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Og nå er det ikke lenge igjen før han forlater deg for en yngre, søtere jente. Han har jo gjort det før, han vil nok gjøre det igjen. Gruer du deg? Anonymous poster hash: 50f8b...5b6 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Vel, jeg var selv gift når vi møttes Anonymous poster hash: 75fd9...434
Kontormus Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Menn er vel generelt mere "feige" enn kvinner når det gjelder å bryte ut. Årsakene er gjerne at det blir for komplisert økonomisk, de er redde for å havne i unåde hos egen familie, de ønsker ikke å miste kontakt med svigerfamilie (selv om kona ikke nødvendigvis står så høyt i kurs lenger) og sist men ikke minst, de er redde for å "miste" sine barn, eller påføre dem de traumer det er å bryte opp. Så lenge deres nye erobringer er villig til å "vente", så er det mange som klarer å leve under slike forhold, og ha forskjellige relasjoner til to. Det er min helt klare oppfattelse etter å ha pratet med mange gifte menn på nett om deres hensiker på datingsider ol, og det er bare unntaksvis at enkelte menn faktisk tar affære når de går inn i nye forhold som gift. 3
LexSuperior Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Jeg kjenner en som gikk fra kona si. Men han har gått fra et par andre også..
Gjest Blomsterert Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Selfølgelig hender det at menn skiller seg. Men av alle de tilfellene jeg vet og har lest om velger de fleste å la være. Det er nok både av praktiske ting, og ikke minst om det er barn med i bildet. Og det er ikke sikkert det er mangel på følelser for partneren heller. Det er ikke bare e n grunn til at menn er utro.
Tanuki Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Og nå er det ikke lenge igjen før han forlater deg for en yngre, søtere jente. Han har jo gjort det før, han vil nok gjøre det igjen. Gruer du deg? Anonymous poster hash: 50f8b...5b6 Det vet vel du ingenting om, hvorfor er det saa vanskelig a tro at de er lykkelige?
Gjest Jørild Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Det er vel fordi de fleste aldri går fra konene sine,hvorfor skal de det når de får i pose og sekk? Unntak finnes alltid, noen blir faktisk forelsket i elskerinnen, men de fleste har det som oftest bra nok der de er og med en elskerinne på si så er lykken fullkommen. 2
Gjest New_Girl Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 De fleste blir hos kona. Det finnes selvsagt unntak, men som regel blir de der det er tryggest. Det tok jo tydeligvis et helt år før han gadd å gjøre noe for deg også da. Og det var du som tvang han til å velge. Hva hadde skjedd om du ikke ga han et ultimatum? Mest sannsynlig ingenting. 1
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Hei. Jeg har lagt merke til at når en elskerinne har fått følelser for en gift mann, så er standardsvaret her inne at han aldri går fra kona. Er det konene som har laget denne fasiten? Bitre koner som er livredde for at den unge, søte jenta skal stjele mannfolkene? Eller? Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann på jobben, etter 1 år bad jeg han om å velge, og i dag er det jeg som er gift med han. Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg syns det er rart at mannfolka Ifølge kvinneguiden ALRI forlater kona si for elskerinnen. Altså hello, det var vel en grunn til at han ville ha seg en elskerinne? Det "trygge" ble for kjedelig.Anonymous poster hash: 75fd9...434 Det er helt greit å forlate kona om man vil det. Men da er min mening at det bør skje på en skikkelig måte. Altså å avslutte noe før man begynner på noe nytt. Og det er der du kommer inn og føkker opp. Dersom et forhold er ræva så prøver man å finne en løsning som fungere for paret samt ungene. Går ikke dette så avslutter man det. Og så kan man treffe hvem man vil..... Det er her mange har problemer, når ting ikke skjer i en ok rekkefølge. Veldig mange vil bytte ut kona med en bedre modell når de får et fristende tilbud på bordet. Det er litt for enkelt. Har han gjort det med deg kan han også gjøre det mot deg. Eller du han for den saks skyld.
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 De fleste blir hos kona. Det finnes selvsagt unntak, men som regel blir de der det er tryggest. Det tok jo tydeligvis et helt år før han gadd å gjøre noe for deg også da. Og det var du som tvang han til å velge. Hva hadde skjedd om du ikke ga han et ultimatum? Mest sannsynlig ingenting. Og hva sier det om hvor mye mannen elsker elskerinnen ? Da har hun vel lav verdi sett i mannens øyne.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #15 Skrevet 4. mai 2014 Hei. Jeg har lagt merke til at når en elskerinne har fått følelser for en gift mann, så er standardsvaret her inne at han aldri går fra kona. Er det konene som har laget denne fasiten? Bitre koner som er livredde for at den unge, søte jenta skal stjele mannfolkene? Eller? Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann på jobben, etter 1 år bad jeg han om å velge, og i dag er det jeg som er gift med han. Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg syns det er rart at mannfolka Ifølge kvinneguiden ALRI forlater kona si for elskerinnen. Altså hello, det var vel en grunn til at han ville ha seg en elskerinne? Det "trygge" ble for kjedelig.Anonymous poster hash: 75fd9...434 En dag er det kanskje du som er i den situasjonen. Det trygge blir kjedelig. Har en vært utro så skjer det som regel igjen. Ikke vær naiv..... Anonymous poster hash: 202ac...776 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #16 Skrevet 4. mai 2014 En i familien var utro mot sin kone, hun fant ut av det og det ble et rabalder uten like og hun kastet ham ut. Elskerinnen var mer enn klar for å forlate sin mann, men han som ble fersket var overhodet ikke interessert i det, han ville bare tilbake til konen og tryglet og ba om å bli tatt inn i varmen igjen. Jeg tror det er et ganske vanlig scenario. Anonymous poster hash: 397bc...626 6
Gjest Coolaid Skrevet 4. mai 2014 #17 Skrevet 4. mai 2014 En i familien var utro mot sin kone, hun fant ut av det og det ble et rabalder uten like og hun kastet ham ut. Elskerinnen var mer enn klar for å forlate sin mann, men han som ble fersket var overhodet ikke interessert i det, han ville bare tilbake til konen og tryglet og ba om å bli tatt inn i varmen igjen. Jeg tror det er et ganske vanlig scenario.Anonymous poster hash: 397bc...626 Ja det er derfor det kalles for "sidesprang".... elskerinnen er ofte en omkjøring, men veien går ofte rett hjem til kona igjen. Tror mange opplever at "borte bra men hjemme best" også er riktig i denne sammenheng.
Marie90 Skrevet 4. mai 2014 #18 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Ja og nei. Ja det er korrekt at veldig mange gifte kvinner, kanskje spesielt de som er blitt forlatt, liker å tenke at disse mennene er notorisk utro, vil dumpe den nye kvinnene, og de vil sitte og rope ut de samme tingene i tråd etter tråd; "neste gang er det deg!" Det er selvsagt vanskelig og smertefullt å innse at de selv bidro dil å drive mannen vekk og at han kanskje er lykkelig og forblir lykkelig med sin nye kvinne. Men selvsagt "han forlater ikke kona" blir repetert av en grunn. Veldig mange gjentar de samme lovnadene, det er mange som portretterer seg selv som separert fremfor gift og i det store og hele er det mange menn som er opptatt av stabiliteten og fasaden rundt et ekteskap, og vegrer seg for å forlate en kone (og familie) til tross for at de er miserable. Jeg kjenner et par amerikanske menn i denne situasjonen og de har attpåtil store kostnader knyttet til skilsmisse, så det skal mye til for å kaste såpass mye penger ut av vinduet for å slå seg sammen med en yngre kvinne. Jeg tror det avhenger helt av situasjon. Poenget er at så lenge en mann er gift har han alltid en legitim unnskyldning for ikke å knytte seg til deg. Dersom han var singel er det bare hans egen tvil, og det er tydelig. Er han gift så er det ingen ende på unnskyldningene - barna er ikke store nok, kona har det vanskelig nå, vi har en event nå til sommeren vi må stille sammen på, huset er ikke ferdig påbygget. Og så videre. Jeg kjenner kvinner som har truffet en mann mens han enda var gift og nå er sammen med ham. Men de har spilt kortene sine riktig. De har ikke godtatt en langvarig elskerinnerolle, men har fra et tidlig tidspunkt sagt at det er dem eller kona. Noen eksempler som har poppet opp på KG har kommet fra kvinner som har ligget med en mann i et år som hele tiden hevder å ha villet gå fra kona, uten å ha rikket seg. Så ja, det er noe i svarene som kommer på KG, men som du sier, er veldig mange av svarene fra kvinner som vil at X og Y skal vaere sant fordi det er mest komfortabelt for dem selv å tenke slik. Selvsagt forekommer det ofte. Halvparten av landets ekteskap ender i skilsmisse og i tilfellene der mannen bryter ut har han gjerne noe som venter på ham på andre siden. Det er nok flere som forlater kona for en elskerinne enn det som kommer frem - de fleste vil late som de traff den nye kvinnen i etterkant. Endret 4. mai 2014 av Marie90 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #19 Skrevet 4. mai 2014 Hei. Jeg har lagt merke til at når en elskerinne har fått følelser for en gift mann, så er standardsvaret her inne at han aldri går fra kona. Er det konene som har laget denne fasiten? Bitre koner som er livredde for at den unge, søte jenta skal stjele mannfolkene? Eller?Anonymous poster hash: 75fd9...434 Grunnen til dette er at de fleste som skriver her gjerne har blitt holdt på gress i lange tider. Da er det lite realistisk at han skal velge dem. Går han fra kona gjør han det også innen rimelig tid, eller fordi elskerinnen er tøff nok til å sette et ultimatum. De som skriver her er i 9 av 10 tilfeller jenter som har så dårlig selvtillit at de selv ikke tør å velge den åpenbare løsningen, og dermed lar seg utnytte. Anonymous poster hash: fc86d...525 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #20 Skrevet 4. mai 2014 Ja det er derfor det kalles for "sidesprang".... elskerinnen er ofte en omkjøring, men veien går ofte rett hjem til kona igjen. Tror mange opplever at "borte bra men hjemme best" også er riktig i denne sammenheng. Ja, tror mange har et ønske om å oppleve igjen den følelsen man hadde når man var fri og frank og uten forpliktelser eller familien AS - men ikke nødvendigvis for evig! Det blir enslags illusjon. Jeg tror uansett de fleste om ikke alle langvarige forhold møter utfordringer av et eller annet slag, hos noen er det utroskap, mens det i andre tilfeller kan være noe helt annet. Og det er nok da man finner ut av hvor sterkt forholdet egentlig er. (I det tilfellet jeg nevnte, tok hun mannen inn i varmen igjen mens elskerinnen forsøkte forgjeves å få han tilbake en god stund til). Anonymous poster hash: 397bc...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå