AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Vi skal gifte oss etterhvert og jeg (bruden) har et sterkt ønske om å gifte meg i utlandet og kun være med mannen min.. Må man ha forlovet i utlandet, eller må man kun ha forlover/vitne i Norge når man signerer papirer på tinget? Grunnen til at jeg ikke ønsker tradisjonelt bryllup i Norge synes kjæresten min er dum, mine grunner er at: jeg har mange venninner/bekjente, men ingen bestevenn som jeg kan spørre om å være forlover og det synes jeg er flaut og trist. Min far kommer nok ikke til å ville følge meg opp kirkegulvet. Og hele min familie består av 3 stk, som i utgangspunktet ikke kommer så godt overens meg min kjære sin familie. Jeg vet at svigerfamilien min hadde blitt kjempelei seg hvis ikke vi tar et tradisjonelt bryllup i Norge og inviterer alle. Ser for meg at de hadde spandert hele bryllupet også, siden de har godt med penger, men de pengene vil ikke jeg ta imot,mener vi skal betale det selv.. Mye rot her, men noen som har noen inspill? Anonymous poster hash: 26512...58e
Gjest alegria Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 (endret) Jeg skjønner det veldig godt og ville nok tenkt slik som deg dersom jeg var i dine sko. Dog er det litt slemt å forvente at kjæresten din ikke skal få ha sin familie i bryllupet sitt, for noen er dette faktisk veldig viktig - da et giftemål er noe veldig stort for de fleste. (Alle?) Endret 3. mai 2014 av alegria
Gjest Tris Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Hvorfor kan du ikke velge en av vennene dine til å være forlover?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Jeg skjønner deg godt, vurderer det samme.. Anonymous poster hash: b4cde...d61
Måndagsbarn Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Samme her.. nå er kjæresten fra et annet land i Europa og siden hans familie er en flott gjeng, vurderer vi vel eventuelt å gifte oss i hans hjemland uten å invitere min familie. Vi får se etterhvert som vi får råd, men hva med å diskutere dette med hans foreldre, kanskje de har noen ideer? Hvis de har godt med penger kan det jo hende de kunne tenke seg å evt reise sammen med dere dit dere vil dra for å gifte dere?
cogito Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 For å svare på det formelle: Hvis du vil gifte deg i utlandet er der enkleste å gjøre det enten i Sjømannskirken eller på en norsk ambassade i utlandet. Disse har god informasjon på nettsidene sine! I så fall gjelder samme regler som om du gifter deg i Norge. Du må på forhånd skaffe en prøvingsattest. For å få det, må dere ha forlovererklæringer. Denne må være signert av noen som kjenner deg. Sånn sett, må du ha en forlover. Ved selve vielsen må det være to vitner. Dette kan være noen andre enn forlovere, og de trenger ikke kjenne dere heller. Ofte kan Sjømannskirken hjelpe med å skaffe vitner, hvis dere ønsker å gifte dere alene. (Når vi giftet oss, var kirketjeneren og organisten vitner.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå