beige Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Ja, som overskriften sier: er et hus fra 1968 skikkelig gammelt og dumt å kjøpe?
LeaMichele Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 det spørs vel på hvordan det er vedlikeholdet opp igjennom har vært? Vi har et hus fra 1934, og det er ikke "gammelt". 1
skruf Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Huset/kråkeslottet vårt er fra 1910..... Men likevel ikke gammelt. Vedlikeholdet har vært bra, dog det har sitt særpreg.
beige Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2014 Huset er i god stand:) godt å høre at enda eldre hus er beboelige! Hva tror dere om videre salg i fremtiden for "gamle" hus? Kan man tjene på det hvis man pusser opp og renoverer en god del? Som å skifte vinduer, etterisolere, pusse opp bad og kjøkken osv. Vil det ha mye å si for taksten?
Gjest Whitestripes Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Et hus fra 1968 kan være et dårlig kjøp, et annet fra samme år kan være et godt kjøp. Det handler om vedlikehold, hvor god byggteknisk stand det er i, hva dere må gi for det, hvor mye det må pusses opp for, beliggenhet osv. Mange faktorer som spiller inn. Selvfølgelig har påkostninger og oppgraderinger mye å si for verditakst. Huset mitt er fra 1890, og er i svært god teknisk stand, men det trengs en del oppussing inne. 2
Bruble Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Vi kjøpte nettopp et hus fra 1960. Velholdt og mye oppusset. ikke mye som tilsier at det er fra 1960
Minya Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Vedlikehold har ekstremt mye å si på den fysiske alderen til et hus. Vårt er fra 1936 og det er så utrolig mye som må gjøres med det at det er deprimerende. Opp til et visst punkt ble det holdt i god stand, men en eller annen gang har en tidligere eier gitt fullstendig beng. Vårt hus' fysiske alder er nok nærmere 180 enn 80, utelukkende pga elendig vedlikehold de siste tjue-tredve årene. Det tar nok en ti års tid før vi er helt ferdige med å reparere alt som trengs.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Mitt forrige hus var delvis fra 1300-tallet, med mye påbygging og vedlikehold. Et flott hus!Anonymous poster hash: bfeaa...f78
Gjest Corto Maltese Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Nei jeg synes ikke hus fra 1968 er gammelt. Må være fra før krigen før jeg vil kalle det gammelt Også lenge det er vedlikeholdet så har det ikke noe å si hvor gammelt huset er egentlig
cocoon Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Mitt forrige hus var delvis fra 1300-tallet, med mye påbygging og vedlikehold. Et flott hus!Anonymous poster hash: bfeaa...f78 Oi! Steinhus?
Gjest Evans Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har bodd i et hus fra 1814 i mange år, med kjeller fra 1600 tallet, og det har vært i veldig god stad Kommer helt an på hvor godt det er vedlikeholdt gjennom årenes løp.
beige Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2014 (endret) er det mulig å tjene på videre salg i framtida? hvis huset er godt vedlikeholdt? kan man regne med å gå i pluss? Endret 4. mai 2014 av ordinarygirl
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Jeg kjøpte et hus i 2007, så ja jeg vil si at det er gammelt Men jeg liker nytt da, like gulv i alle rom, hvite vegger og store vinduer med masse lys og spotter i taket Og ikke minst: Ordentlig elektrisk system, og rør på blant annet bad og kjøkken! Dere bør ha en ordentlig sjekk av alt som må gjøres, og hvor dyrt det vil bli iallfall.. Og om dere orker belastningen det er å ha et helt hus som oppussingsprosjekt over lang tid med mange kvelder og helger.... Anonymous poster hash: ae824...4e3
Gjest Badabing Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 Kommer helt an på. Vi har et hus fra 1962, og det er i god stand, godt isolert og solid bygget uten rare løsninger. Man må nok gjøre mye selv for at det skal lønne seg å pusse opp for så å selge videre. Oppussing er faktisk ganske dyrt. Eventuelt kan det lønne seg om det ligger i et dyrt område. Vi fikk ny takst på huset vårt, og det hadde gått opp ca 400.000 fra vi kjøpte det. Men vi har nok lagt mye mer penger i det, enda vi også har gjort mye selv. Så for oss ville det ikke lønnet seg å selge videre, men vi pusset opp fordi vi liker tomten og nabolaget.
Ciara Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Vi har et hus fra 1968 som vi har totalrenovert, nesten. Men her var det veldig dårlig vedlikeholdt i hvert fall de siste tjue årene. Generelt liker jeg gamle hus, og vil ikke noen gang ha nytt hus med passivhusstandard.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 er det mulig å tjene på videre salg i framtida? hvis huset er godt vedlikeholdt? kan man regne med å gå i pluss? Mange ting som spiller inn, men beliggenhet kan være alfa og omega i mange tilfeller. Anonymous poster hash: 06a0d...781
beige Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #17 Skrevet 5. mai 2014 Tusen takk for svar, nå føler jeg meg litt tryggere på valget mitt :-)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #18 Skrevet 5. mai 2014 Vi bor i et hus fra 1898, det er godt vedlikeholdt og jeg føler ikke at det er gammelt. Anonymous poster hash: cf36a...2f6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #19 Skrevet 5. mai 2014 I nabolaget vårt er alle husene bygd på femtitallet. Noen ting må skiftes ut (isolering etc er gjerne dårlig), men det sparer man jo opp til og tar det pø om pø. Fordelen med mitt boligområde er at det er sentralt, siden det ble bygd for lenge siden, da det var mange ledige tomter. Skal man ha nytt hus, må man her i byen bevege seg langt utenfor sentrum, hvor det har vært utbygging de siste årene. Ang verdistigning, går det vel greit hvis boligen er godt vedlikeholdt. I mitt område bygger mange litt på husene sine - slik at noen deler er nyere enn 1955. og her hvor jeg bor er det såpass sentralt at huset alltid vil være attraktivt, selv om det evt trenger litt oppussing. Anonymous poster hash: b7715...51b
Tarsan97 Skrevet 5. mai 2014 #20 Skrevet 5. mai 2014 Det er allt om tilstand. Har en kompis som bor i ett hus fra 1600 tallet....tømrede vegger. Det er helt ok så lenge det blir seriøst vedlikeholdt, så få en kvalifisert tilstands sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå