AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #21 Skrevet 3. mai 2014 Det blandes visst ofte med tobakk, så du kjenner nok begge luktene. Passiv røyking i større mengder kan nok påvirke deg, sykt. Er det din far som sitter og røyker? Hvor gammel er du?Anonymous poster hash: c9954...3e7 Ok ok ok. Nå blir det mye pappa prat her. Men nei, det er broren min. Jeg er 19. Jeg har hatt lite personlig kontakt med rus. Hadde en del venner som ruset seg, piller og røykte... ting. (har vell fått med deg at jeg ikke aner hva er hva. kaller det bare for hasj). De er ikke venner lengre, siden jeg ikke misbruker stoff... så da kan jeg ikke være venn med de lengre tydeligvis. buhu for meg. Men. Det lille jeg vet er... - Flaske er involvert i prosessen, hvordan, hvorfor, vet ikke. - Det luktet juletre (de to gangene de røykte før jeg dro fra stedet) - Det blir blandet med tobakk. Noen ganger eller alltid eller... (venner fikk blandet, sa de og ble sur en gang. mer enn det vet jeg ikke) - Det finnes forskjellige slang og ord, også forskjellige "typer" eller whatever.. De ordene jeg har hørt er: cannabis, marihuana, rev, pot, skit +++ - Det er ulovlig og skadelig. Håper det oppklarte litt - TS i røykskyen Anonymous poster hash: fb137...218
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #22 Skrevet 3. mai 2014 Nei TS har sett brukerutstyr for hasj. Ser det er din bror TS, prøv å skaff hjelp, det kan utvikle seg til tyngre misbruk.Anonymous poster hash: c9954...3e7 Det har pågått i noen år. Overlater det til foreldrene mine, og jeg har bestemt meg for å flytte. Jeg orker ikke mer, jeg vil ut her i fra. Har selv funnet stoff og brukerutstyr på rommet. Var så heldig å få flasken levert på rommet av hunden en gang. Det går i piller og ting som inhaleres. så det at det KAN utvikle seg til tyngre misbruk er for sent. Anonymous poster hash: fb137...218
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #23 Skrevet 3. mai 2014 I Norge blir man sett på som narkomisbruker om man røyker weed... i de fleste andre land er dette ganske normalt blant både unge og voksne, nesten like vanlig som å drikke alkohol enkelte steder. Jeg er helt enig i at det for noen kan bidra til å utvikle tyngre misbruk, men skjønner ikke helt at det skal være så farlig som vi blir indoktrinert i Norge.. Anonymous poster hash: 02f25...347 3
Guri1985 Skrevet 3. mai 2014 #24 Skrevet 3. mai 2014 I Norge blir man sett på som narkomisbruker om man røyker weed... i de fleste andre land er dette ganske normalt blant både unge og voksne, nesten like vanlig som å drikke alkohol enkelte steder. Jeg er helt enig i at det for noen kan bidra til å utvikle tyngre misbruk, men skjønner ikke helt at det skal være så farlig som vi blir indoktrinert i Norge.. Anonymous poster hash: 02f25...347 Enig, det er da ikke no verre enn at han skulle sittet å tatt seg et glass vin. At lukten siger inn på rommet dit er derimot forståelig at irriterer. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #25 Skrevet 3. mai 2014 Weed (grønt) og Hasj (brunt) lukter forskjellig. Flaske bruker han nok fordi han lagde en bong. En bong kan man bruke istedet for å ordne seg en joint. Man er ikke narkoman selv om man røyker. Flere som røyker weed og hasj enn vanlig røyk av ungdommen her jeg bor: alt fra narkomane, nerder, sosser og idrettsfolk. Hos noen så kan det utvikle seg til tunge rusmidler, alt ettersom: slik er det jo med alkohol også. Du kan jo bli alkoholiker av det. Anonymous poster hash: d99ee...e98 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #26 Skrevet 3. mai 2014 I Norge blir man sett på som narkomisbruker om man røyker weed... i de fleste andre land er dette ganske normalt blant både unge og voksne, nesten like vanlig som å drikke alkohol enkelte steder. Jeg er helt enig i at det for noen kan bidra til å utvikle tyngre misbruk, men skjønner ikke helt at det skal være så farlig som vi blir indoktrinert i Norge.. Anonymous poster hash: 02f25...347 Røyker du selv? Sannsynligvis. Det er mange veldokumenterte konsekvenser av hasjrøyking, Google Anonymous poster hash: c9954...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #27 Skrevet 3. mai 2014 I Norge blir man sett på som narkomisbruker om man røyker weed... i de fleste andre land er dette ganske normalt blant både unge og voksne, nesten like vanlig som å drikke alkohol enkelte steder. Jeg er helt enig i at det for noen kan bidra til å utvikle tyngre misbruk, men skjønner ikke helt at det skal være så farlig som vi blir indoktrinert i Norge.. Anonymous poster hash: 02f25...347 TS her. Har tenkt en del på den problemstillingen selv. ADVARSEL: Alt etter dette, er mine tanker. Ikke noe fakta eller at jeg prøver å snu om på andres meninger. Bare lufter mine tanker! Jeg mener at hasj i seg selv, er ikke farlig. Alt med måte. Alkohol kan være like skadelig, psykisk og fysisk, som hasj. (du kaller det weed, jeg kaller det hasj. det er et ord jeg hører mest. så det er det jeg bruker, for å få det oppklart) Alkohol kan åpne dører og føre til at du prøver ut andre rusmidler. Du kan også bli "immun" mot rusen, på samme måte som hasj. Og må lete etter noe sterkere. Men igjen, alt med måte mener nå jeg. Jeg har et åpent forhold til alkohol. Men, er mer åpen for kos-drikking og en liten fest i ny og ne, enn som "medisin". Eller en måte å rømme fra ting. Når jeg har en dårlig dag, så drikker jeg ikke. Selv om at jeg vet at det å rømme fra alt, er det jeg vil der og da. Men alkohol er ikke svaret. Som sagt, alt med måte. Men også hvordan du bruker det. Om hasj blir brukt til en fest i ny og ne. Og ikke vær Fredag og Lørdag, vær eneste helg. Så ser jeg ikke noe galt i å røyke hasj. Jeg aner ikke hva som er raskest; hasj eller alkohol, når det kommer til "bivirkninger" = forandringer i personligheten (altså forandringer når man IKKE bruker rusen), psykiske problemer og avhengighet. Hyppig bruk av rusmidler, ikke greit. samme om det er hasj eller alkohol. Det å bruke det av feil grunner, ikke greit. Det er min mening, alt med måte. wow, jeg sliter virkelig med å samle tankene her... men håper du skjønner greia? Anonymous poster hash: fb137...218
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #28 Skrevet 3. mai 2014 Weed (grønt) og Hasj (brunt) lukter forskjellig. Flaske bruker han nok fordi han lagde en bong. En bong kan man bruke istedet for å ordne seg en joint. Man er ikke narkoman selv om man røyker. Flere som røyker weed og hasj enn vanlig røyk av ungdommen her jeg bor: alt fra narkomane, nerder, sosser og idrettsfolk. Hos noen så kan det utvikle seg til tunge rusmidler, alt ettersom: slik er det jo med alkohol også. Du kan jo bli alkoholiker av det. Anonymous poster hash: d99ee...e98 Vet at mange forskjellige røyker. Men det er forskjell på å røyke i godt lag en gang i blant. Og det å sitte helt alene klokken halv 2 om natten og røyke. Og det å røyke dag inn og dag ut, helt alene. Da har man et problem. Når rusen påvirker hverdagen og forandrer personligheten: sint og utagerende, varierende matlyst, stokk dum og sløv.... vell dum det kan enten være opp brente hjerneceller eller bare han, hvem vet. Det å miste kontroll på en slik måte, er ikke greit. Samme om det er snakk hasj, alkohol eller sjokolade. Er man avhengig så er man avhengig. Og er man avhengig av noe som hemmer deg i hverdagen og endrer den du er, ja da har du ikke godt av det. Det mener nå jeg ihvertfall. Og takk for informasjonen. Tenke det måtte vær en form for bong. Hvorfor det brukes aner jeg ikke, men vet om det. Skjønner ikke hvorfor han ikke han røyke vannpipe. Det smaker og lukter godt ihvertfall - TS Anonymous poster hash: fb137...218
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #29 Skrevet 4. mai 2014 De fleste vennene mine røyker litt iblant og har ikke tatt noe videre skade av det (kanskje bortsett fra munchies-vekten), jeg har flere venner som studerer for å bli ingeniører og liker å ta seg et trekk før de legger seg, så de skal klare å slappe av nok til å få sove. Jeg syns det er bedre å røyke weed litt av og til, enn å proppe seg full av antidepressiva og lignende, for er det NOE som fucker med hodet ditt, så er det det. Anonymous poster hash: 0b33c...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #30 Skrevet 4. mai 2014 De fleste vennene mine røyker litt iblant og har ikke tatt noe videre skade av det (kanskje bortsett fra munchies-vekten), jeg har flere venner som studerer for å bli ingeniører og liker å ta seg et trekk før de legger seg, så de skal klare å slappe av nok til å få sove. Jeg syns det er bedre å røyke weed litt av og til, enn å proppe seg full av antidepressiva og lignende, for er det NOE som fucker med hodet ditt, så er det det. Anonymous poster hash: 0b33c...d5d Så lenge de har kontroll, og ikke får noe varige mén, så mener jeg det er greit. Og at de ikke prøver å påvirke andre til å bruke det. Igjen; Alt med måte. Anonymous poster hash: fb137...218
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #31 Skrevet 4. mai 2014 Røyker du selv? Sannsynligvis. Det er mange veldokumenterte konsekvenser av hasjrøyking, Google Anonymous poster hash: c9954...3e7 Faktisk så gjør jeg ikke det. Har prøvd, såvidt for cirka 5 år siden. Men jeg er åpen for det, og kjenner flere som røyker. Anonymous poster hash: 02f25...347
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2014 #32 Skrevet 4. mai 2014 Det lukter litt "søt" og godt.Det synes i hvert fall jeg.Og det er en lukt som ikke kan misforstås. Anonymous poster hash: 532f6...2a2 Nemlig.
miramis Skrevet 4. mai 2014 #34 Skrevet 4. mai 2014 Du er 19, flytt ut hvis det plager deg så mye. Blir litt irritert at du omtaler broren din så stygt, men jaja. Og nei, du blir ikke skadet av å puste inn bittelitt.
midas259 Skrevet 4. mai 2014 #35 Skrevet 4. mai 2014 han er som en huleboer som bor ved siden av meg, punktum finale. Anonymous poster hash: fb137...218 Det var da alvorlig.....
Gjest Idollet Skrevet 4. mai 2014 #36 Skrevet 4. mai 2014 Det lukter litt "søt" og godt.Det synes i hvert fall jeg.Og det er en lukt som ikke kan misforstås. Anonymous poster hash: 532f6...2a2 Det lukter så absolutt ikke godt! Blir så kvalm av den søtlige lukten. Det lukter på en måte søtt og litt innestengt på en måte. Noe råtnende søtt.
Djungelvrål Skrevet 4. mai 2014 #37 Skrevet 4. mai 2014 Litt søtlig, krydderaktig. Jeg syns det luker nydelig.
Gjest Idollet Skrevet 4. mai 2014 #38 Skrevet 4. mai 2014 Litt søtlig, krydderaktig. Jeg syns det luker nydelig. Uff nei, våknet opp til den lukten og la meg til den lukten i et år. Eneste frirommet jeg hadde var hybelrommet mitt, der jeg hadde vinduene på helt oppe året rundt. Sliter med frostskader fremdeles, og måtte skjære av tåa etter kålbrann. Men det var verdt det.
Djungelvrål Skrevet 4. mai 2014 #39 Skrevet 4. mai 2014 Uff nei, våknet opp til den lukten og la meg til den lukten i et år. Eneste frirommet jeg hadde var hybelrommet mitt, der jeg hadde vinduene på helt oppe året rundt. Sliter med frostskader fremdeles, og måtte skjære av tåa etter kålbrann. Men det var verdt det. ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå