Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lang tide det tar fra posten sender ut første medling om henting av pakke frem til de sender duplikatmelding?Jeg greide å kaste hentelappn jeg fikk sammen reklamen.Og av tidligere erfaring vet jeg at jeg ikke kan gå på posten og si navnet mitt sånn at de kan søke meg opp.De trenger hentelappen for å vite i hvilken hylle pakken min ligger.

Anonymous poster hash: 2070b...a56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har måttet gå på posten og si navnet mitt flere ganger fordi hentelappen aldri kom.. En gang fikk jeg bare lapp om at pakken min var sent i retur fordi jeg ikke hadde hentet den, uten å fått pakkelapp først :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Hadde fått en pakke med masse klær tilsendt hjem fra statene en gang (altså egene klær tatt med fra Norge til usa). Da hadde klossmajoren på posten ikke giddet å kjøre innom gaten min (både med 1. og 2. hentelapp). Vi gikk ned til posten og den skulle sendes tilbake dagen etter. Snakk om flaks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måttet gå på posten og si navnet mitt flere ganger fordi hentelappen aldri kom.. En gang fikk jeg bare lapp om at pakken min var sent i retur fordi jeg ikke hadde hentet den, uten å fått pakkelapp først :vetikke:

Som sagt har jeg erfaring fra postkontoret her jeg bor at jeg må ha hentelappen. Noe som var nytt for meg,for der jeg bodde tidligere var det ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sporingsnummeret? I så fall kan du gå hentelapp via internett eller mobilapp. Ellers vil jeg tro det varierer litt med hvor fort de sender duplikat. Men hvertfall innen ei uke.

Anonymous poster hash: 9455e...695

• Liker 1
Skrevet

spor med mobil nr ditt i sporingen på posten.no Da får du tilsendt en kode som tar deg videre til sporingsinfo og kollinr du kan oppgi. Ellers er det bare for postfunksjonæren å gå på Pulse sitt sporingsystem, søke på navnet ditt, ta seg bryet med å skrive opp kollinr og deretter trykke dette inn på utlevering(forutsetter at det ikke er norgepakke)

AnonymBruker
Skrevet

spor med mobil nr ditt i sporingen på posten.no Da får du tilsendt en kode som tar deg videre til sporingsinfo og kollinr du kan oppgi. Ellers er det bare for postfunksjonæren å gå på Pulse sitt sporingsystem, søke på navnet ditt, ta seg bryet med å skrive opp kollinr og deretter trykke dette inn på utlevering(forutsetter at det ikke er norgepakke)

Det er en pakke fra iherb så den kan ikke spores. Ja det er egentlig ikke verre enn å få de til å søke opp navnet mitt,men det tydeligvis for mye bry.

Skrevet

Det er en pakke fra iherb så den kan ikke spores. Ja det er egentlig ikke verre enn å få de til å søke opp navnet mitt,men det tydeligvis for mye bry.

Er du helt sikker på at pakken ikke kan spores? Er pakkelappen maskinskrevet skal det som regel gå. Har selv noen av de på jobben, alt som ikke står spesifikt i opplæringa er visstnok umulig....

AnonymBruker
Skrevet

Det står på bekreftelsen man får på mail når pakken er bestilt hos iherb at den ikke kan spores.Og når jeg prøvde bare for å skjekke det ut så så jeg at det ikke gikk.

Skrevet

Hvis den er fra iHerb kan den ha blitt sendt som brev og da går det ikke an å spore den. Da ligger den i hylla for "klump" eller 318-sendinger som vi kalte det før...

Kan hende det hjelper om du sier det til de på posten hos deg, at det er en klumpsending og ikke registrert pakke? (Hvis den veier under 2 kg kan de ha sendt den som brev)

Skrevet

Uff, jeg fikk ikke hentelapp på en pakke jeg bestilte. Fordi postbudet ikke klarte å lese navnet på postkassa mi (har skilt som alle andre i blokka)

Jeg hadde ikke sporing og de mista hele greia :( Men de letet på kontoret etter at jeg maste. Så det er mulig, dette var på et av oslos største postkontor.. De fant den ikke da, men oppi al inkompetansen skal de ha for at de forsøkte...

Skrevet

Hei. Min erfaring er at de sender duplikatmelding en uke etter den originale meldingen. 2 uker etter at pakken har ankommet postkontoret kan de sende den i retur.

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på at pakken ikke kan spores? Er pakkelappen maskinskrevet skal det som regel gå. Har selv noen av de på jobben, alt som ikke står spesifikt i opplæringa er visstnok umulig....

Å spore en pakke på navn vil ikke alltid være mulig, fordi avsender ikke har denne tjenesten. Det vil si at du vil få treff på pakker fra en god del leverandører (gjerne de aller største, som Telenor osv.) - men langt fra alle. Min erfaring er at det som regel ikke går, men det har også noe med hvilke type pakker som blir etterlyst å gjøre også - f.eks: de som får melding på mobilen etterlyser sjeldent pakkene sine på navn, i alle fall på min arbeidsplass, og det er nok flere av dem som ville gitt treff, enn av de som "bare" får lapp i postkassen. Når dette gjelder en pakke fra utlandet så er det svært lite sannsynlig at man får treff.

Til TS: Duplikatene skal sendes etter en uke, pakken sendes i retur etter to.

Anonymous poster hash: e0f62...59c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Posten, og det er ikke alle pakker man kan finne ved å søke på navn. Faktisk er det veldig sjelden det går i det hele tatt. Har fått uttallige henvendelser som dine og fått dritt fordi "jeg ikke gidder", men det er faktisk fakta.

Anonymous poster hash: 08f7c...f9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Posten, og det er ikke alle pakker man kan finne ved å søke på navn. Faktisk er det veldig sjelden det går i det hele tatt. Har fått uttallige henvendelser som dine og fått dritt fordi "jeg ikke gidder", men det er faktisk fakta.

I mitt tilfelle gjorde de ikke et forsøk å på søke opp navnet.De sa bare at det går ikke.Hadde de prøvd og så sagt at det ikke så hadde det vært greit.Og bare for å ha sagt det så fikk de ikke noe dritt. Men jeg må samtidig si at det er rart at det ikke går når de flere andre steder har greid det uten noe stress.

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle gjorde de ikke et forsøk å på søke opp navnet.De sa bare at det går ikke.Hadde de prøvd og så sagt at det ikke så hadde det vært greit.Og bare for å ha sagt det så fikk de ikke noe dritt. Men jeg må samtidig si at det er rart at det ikke går når de flere andre steder har greid det uten noe stress.

Det er fordi i 99,9% av tilfellene hjelper det ikke å søke opp navnene. Det er fordi pakkene registreses på kollinummer, ikke navn. Når man registerer at en pakke har kommet inn scanner man en strekkode, that's it. Denne strekkoden inneholder ikke navn.

• Liker 1
Skrevet

men hva hvis man mister en hentelapp da, er det virkelig ikke mulig å få ut en ny en? Virker for meg som om det i så fall er et dårlig system..

Skrevet

Iherb sender som oftest som brev, da vil den være en "klumpsending" som Anna Kronisme sier. Ligger ofte mange slike i hyllene, men da er det litt mindre å lete gjennom.

Duplikat skal sendes etter en uke.

Skrevet

men hva hvis man mister en hentelapp da, er det virkelig ikke mulig å få ut en ny en? Virker for meg som om det i så fall er et dårlig system..

Hvis du mister en hentelapp og de på posten ikke kan/vil prøve å finne pakken din allikevel så må du ta kontakt med de som sendte deg pakken for å gi deg kollinr.

Dette gjelder da ikke pakker som er sendt som "klump" - det kan være pakker, bare at de veier mindre enn 2 kg og blir sendt som brev.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Da får jeg bare vente på duplikatmeldingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...