Gå til innhold

Sminke seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen av dere som sminket eller skal sminke dere selv på den store dagen?

Tenkte å investere i noen kvalitetsprodukter.

Foundation fra Glo minerals

Concealer

En god blush

En leppestift. Chanel? Lipgloss over?

En god øyenbrynskost med litt farge

Øyenskygge?

Er det noe jeg mangler? Hightlighter? Det har jeg aldri brukt.

Fuktspray? Primer? Er dette nødvendigheter?
Råd og tips teas i mot med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sminket meg selv. Er utdannet make up artist fra gammelt av. Jeg endte opp med å kjøpe masse produkter jeg ikke brukte, bla.highlighter, primer, falske øyenvipper og en perfect skin krem.

Anonymous poster hash: d541e...be8

Skrevet

Jeg skal også det. :-)

Håper vi kan komme med litt tips i denne tråden istedenfor masse "råd" om å oppsøke profesjonell hjelp. ..

Jeg vil absolutt anbefale primer.

Jeg var helt halleluja da jeg oppdaget dette produktet.

Den sparkler ansiktet, gir glød og får sminken til å se bra ut og sitte lenger.

Jeg bruker smaskbox sin. Og som du skjønner er jeg veldig fornøyd med den.

Glow minerals er det flytende eller pudder foundation?

Jeg er på jakt etter en flytende. Bruker pudder til vanlig og vil ha en som trenger litt mer ned og dekker mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare pass på å prøve ut produktene i god tid før dagen. Jeg reagerte på primeren.

Anonymous poster hash: d541e...be8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ikke kjøpe en foundation med solfaktor. Da er det lett å se hvit ut på bilder.

Anonymous poster hash: ae1e9...06b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er ikke gammel, og der kom det en del tips: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=805937&hl=

Husk prismer og å sette sminken med en spray til slutt. Urban Decay som flere har anbefalt i den tråden får du nå kjøpt på feel unique (mener jeg) Unngå alt med solfaktor og glitter på ansikt slik at du ikke blir seende hvit ut.

Anonymous poster hash: 90a32...04c
Skrevet

Jeg skal også det. :-)

Håper vi kan komme med litt tips i denne tråden istedenfor masse "råd" om å oppsøke profesjonell hjelp. ..

Jeg vil absolutt anbefale primer.

Jeg var helt halleluja da jeg oppdaget dette produktet.

Den sparkler ansiktet, gir glød og får sminken til å se bra ut og sitte lenger.

Jeg bruker smaskbox sin. Og som du skjønner er jeg veldig fornøyd med den.

Glow minerals er det flytende eller pudder foundation?

Jeg er på jakt etter en flytende. Bruker pudder til vanlig og vil ha en som trenger litt mer ned og dekker mer.

Hvor får man tak i Smashbox sin primer? Takk for tips!

Jeg bruker pudder. Men vet de har en flytende:) Hm, kanskje jeg skal teste ut den. (Glo får man tak i billigere på ebay)

Leste et eller annet om at det er lurt å legge flytende rouge under og tørr over? Blir litt avansert for meg, hehe.

Skrevet

Hvor får man tak i Smashbox sin primer? Takk for tips!

Jeg bruker pudder. Men vet de har en flytende:) Hm, kanskje jeg skal teste ut den. (Glo får man tak i billigere på ebay)

Leste et eller annet om at det er lurt å legge flytende rouge under og tørr over? Blir litt avansert for meg, hehe.

Smashbox selges på Kicks (tidligere Estetique), og på blush.no og coverbrands.no. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal også sminke meg selv!

Har kjøpt Clarins sin Beauty Flash balm som gjør at sminken faktisk sitter en hel dag! Den er super og den anbefaler jeg virkelig :) Og Vitamin E spray fra The Body Shop til fuktighet og å feste sminken. Den er jeg blitt helt avhengi av, den er så god. Det er en fin forandring at sminken sitter en hel dag :fnise:

Sninkekoster kjøpte jeg på HM, overraskende gode faktisk. Også er de jo kjempebillige ;)

Jeg mangler bare foundation (som jeg aldri kommer til å bruke igjen :dry: ) tror nemlig ikke mineralpudder kommer til å holde den dagen, vannfast eyeliner og leppeastift og lipliner.

Nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe punkt-vipper, men er redd det skal bli litt mye.. Hva tror dere?

Her er videoen jeg har brukt som inspirasjon: http://www.klikk.no/mote/kamille/moteogskjonnhet/article827704.ece

Jeg skal ha litt tyngre øyesminke, men jeg syntes det er såå viktig at huden ser prikkfri ut den dagen :)

Endret av Gray
AnonymBruker
Skrevet

Oi... Er jeg unormal? Sminken min sitter til jeg fjerner den... Jeg har absolutt tenkt å sminke meg selv på bryllupsdagen, og jeg tenker ikke å bruke helt nye produkter som jeg aldri bruker tul vanlig. Både fordi jeg ikke vet om huden min reagerer på dem og fordi jeg ikke vet hvordan de vil se ut på meg. Jeg er livredd for å se maskert ut på en måte. (grøss, foundationskille osv).

Men jeg blir nok å bruke primer og lipliner og slike ting som jeg bruker til spesielle anledninger og som jeg vet funker for meg.

Altså. Bare kjøp nye produkter og sånt, men husk å prøvesminke dere flere ganger og i god tid. Dumt om den nye flotte primeren fører til tidenes kvisetryne dagen derpå 😝

(for øvrig er den e-vitamin-sprayen til TBS full av parfyme og alkohol og derfor ikke den snilleste for huden. Lett å bli rødflammet av...)

Anonymous poster hash: e9824...d29

Skrevet

Oi... Er jeg unormal? Sminken min sitter til jeg fjerner den... Jeg har absolutt tenkt å sminke meg selv på bryllupsdagen, og jeg tenker ikke å bruke helt nye produkter som jeg aldri bruker tul vanlig. Både fordi jeg ikke vet om huden min reagerer på dem og fordi jeg ikke vet hvordan de vil se ut på meg. Jeg er livredd for å se maskert ut på en måte. (grøss, foundationskille osv).

Men jeg blir nok å bruke primer og lipliner og slike ting som jeg bruker til spesielle anledninger og som jeg vet funker for meg.

Altså. Bare kjøp nye produkter og sånt, men husk å prøvesminke dere flere ganger og i god tid. Dumt om den nye flotte primeren fører til tidenes kvisetryne dagen derpå 😝

(for øvrig er den e-vitamin-sprayen til TBS full av parfyme og alkohol og derfor ikke den snilleste for huden. Lett å bli rødflammet av...)

Anonymous poster hash: e9824...d29

Det er noe med mitt ansikt og den mineralsminken, syntes den faller av gradvis i løpet av dagen.. Håpløst. Men med den -tydeligvis ikke så bra- sprayen til TBS så holder den så lenge! :)

Og ja, foundationskille er vel det absolutte mareritt på bryllupsbildene. Grøss.

Skrevet

Jeg kjøper smash box primeren på kicks butikkene.

Har ikke tenkt å kjøpe så mye mer enn det vanlige fest sminken.

Elsker mineralpudderet mitt, men kunne tenke meg noe mer dekkende - uten brunkremskille!!! Usj og æsj :-)

Men går jo ann å teste ut TBS sprayen. Prøvde en annen spray, men den bare sugde ut fuktigheten så pudderet ble liggendr som et tørt lag oppå huden. Ikke pent!

Skrevet

Jeg kjøper smash box primeren på kicks butikkene.

Har ikke tenkt å kjøpe så mye mer enn det vanlige fest sminken.

Elsker mineralpudderet mitt, men kunne tenke meg noe mer dekkende - uten brunkremskille!!! Usj og æsj :-)

Men går jo ann å teste ut TBS sprayen. Prøvde en annen spray, men den bare sugde ut fuktigheten så pudderet ble liggendr som et tørt lag oppå huden. Ikke pent!

Jeg har eksem og har derav veldig tørr hud, men den sprayen gjør meg ikke tørrere værtfall. Syntes huden min blir mykere av den :) også er det så deilig og forfriskende å spraye på :fnise:

Skrevet

Hei!

Er det noen av dere som sminket eller skal sminke dere selv på den store dagen?

Tenkte å investere i noen kvalitetsprodukter.

Foundation fra Glo minerals

Concealer

En god blush

En leppestift. Chanel? Lipgloss over?

En god øyenbrynskost med litt farge

Øyenskygge?

Er det noe jeg mangler? Hightlighter? Det har jeg aldri brukt.

Fuktspray? Primer? Er dette nødvendigheter?

Råd og tips teas i mot med stor takk! :)

Jeg sminket meg selv. Funket fint det. Billig var det også! :P Du trenger jo ikke å ha så mye?

Jeg brukte sol pudder på kinnene mine. maskara, eyeliner og leppestift. =)

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å styre unna skimmer, både i Rouge og øyeskygge. Det blir ikke fint på bildene...

Anonymous poster hash: c9bf6...149

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg, pleier ikke sminke meg så mye til vanlig, så jeg mangler litt øvelse. Nå har jeg vært og handlet sminke, og fått gode råd om produkter, så jeg skal prøve meg frem. Jeg har også fått en prøvetime for hår og sminke hos frisør, så jeg skal se hvordan det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...