AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Jeg fikk ny bunad til 30 000kr til konfirmasjonen min da jeg var 15. Ikke eget valg! Det bare bestemte min mor. Det har vært en tradisjon i vår familie å få det. Men jeg har aldri likt bunaden hvor jeg er fra, jeg kler ikke fargene og jeg brukte den aldri mer enn den ene dagen. Så jeg solgte den. Nå har jeg kjempelyst på festdrakt istedet. Men kan man velge hvilken festdrakt man vil? Vet det selvfølgelig ikke er ulovlig 😊 Men er det akseptert? Eller skal man liksom velge en i tilnærmet lik farge som bunaden der man er fra? Fargene hvor jeg er fra er rød,grønn og svart. Jeg har nå funnet en festdrakt i hvit og svart som jeg har utrolig lyst på 😊 Hva sier dere? Er det regler for festdrakt som med bunader? Anonymous poster hash: 43dbb...36d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har aldri hørt noen si det finnes regler for festdrakter - der ville jeg kjøpt hva jeg ville og kombinert med hva jeg ville. Jeg for min del kan være temmelig nazi på bunader, men festdrakter er jo et plagg hvor man kan være ganske mye friere. Anonymous poster hash: c03af...82d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Enig med AB over. Det eneste jeg tenker vil være litt rart er å velge Kystdrakten hvis man kommer og kun har tilknytning til et fjellområde. Det finnes ingen regler, det er bare sånn jeg tenker… Håper du blir fornøyd. Anonymous poster hash: 9ab1f...02f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Enig med dere. 😊 Ville bare høre om flere tenkte som meg. Nå har jeg akkurat bestilt meg festdrakten jeg ønska meg til "bare" litt over 3000kr, og den synes jeg er såååå mye finere enn bunaden jeg hadde til 30 000 kr det må jeg bare ærlig si 😃Anonymous poster hash: 43dbb...36d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Hvilken har du bestilt? Anonymous poster hash: 56cd6...c59
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Spørs litt, men man er relativt fri, ja. Men jeg tenker at dersom man kun har tilknytning til, si, østlandet, er det litt teit å vimse rundt i vestlandsdrakten... Men hadde ikke brydd meg nevneverdig. Gå med den du føler deg bra i, du! Anonymous poster hash: 2aea8...f3f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Hvilken har du bestilt? Anonymous poster hash: 56cd6...c59 Denne,Jostedalsrypa festdrakt fra Ludostore 😊 vet om ei som har den å synes den er enda finere i virkeligheten 😊Anonymous poster hash: 43dbb...36d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Denne,Jostedalsrypa festdrakt fra Ludostore 😊 vet om ei som har den å synes den er enda finere i virkeligheten 😊Anonymous poster hash: 43dbb...36d Anonymous poster hash: 43dbb...36d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 Anonymous poster hash: 43dbb...36d Hmm.. Bildet blir visst ikke lagt ved. Søk på den på Ludostore "Jostedalsrypa" hvit og svart. 😊Anonymous poster hash: 43dbb...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå