Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har utrolig dårlig samvittighet nå og er livredd. Jeg trenger virkelig råd for hva jeg skal gjøre!

Jeg bor med en venninne, som er bortreist. hun har nå fått ett inkasso brev som trenger hennes underskrift på at hun har mottatt brevet.

Underskriften må være signert innen 1 uke eller så kan det bli alvorlige konsenkvenser for henne.

Hun er i utlandet og hadde ikke mulighet til å signere brevet, så jeg har signert det, i hennes navn!

Jeg har selvfølgelig sagt at de trenger hennes underskrift, men hun har ikke vært tilgjengelig og ba meg signere det, i hennes navn!

Nå er jeg livredd for at jeg kan få fengsel straff for å signere noe som ikke er i mitt navn og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå!

Skal jeg ringe inkasso byrået og si at jeg skrev under for henne og at det var en nødsak?

Jeg vil virkelig ikke havne i fengsel for dette..:(

Trenger råd!!! :((

Anonymous poster hash: 75021...a53
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro, det går nok sikkert helt fint.

Anonymous poster hash: da93c...8bc
Skrevet (endret)

Hva slags inkassobrev må signeres egentlig? Jeg har aldri sett at vi har sendt noe inkassorelatert som må signeres til våre kunder på jobb. Har det med Forliksrådet/namsmannen å gjøre da evt?

Endret av M1A
Skrevet

Hva er straffen for dette?

Jeg vil ikke havne i fengsel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er opp til 4 år for forfalskning av underskrift har jeg lest :((((

Skrevet

Ja namnsmannen

Skrevet

Ti stille, smil pent og ta livet med ro!

Skrevet

Du får be vennina di om å ringe Namsmannen og forklare situasjonen selv. Dette er ikke ditt problem.

Skrevet

Det er mitt problem fordi jeg har tatt over hennes internett, og jeg har hatt ansvar for å betale regningene til oppsigelsestiden hennes er avsluttet.

Så min feil at regningene ikke har blitt betalt og overført til inkasso.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mitt problem fordi jeg har tatt over hennes internett, og jeg har hatt ansvar for å betale regningene til oppsigelsestiden hennes er avsluttet.

Så min feil at regningene ikke har blitt betalt og overført til inkasso.

Kontakt namsmannen og få gjort opp kravet asap da? Ellers blir det jo lønnstrekk eller lignende for venninna di.

Anonymous poster hash: 12a2d...729

Skrevet

Jeg skal betale kravet. men er mer redd for å bli hentet av politiet fordi jeg har signert de papirene med hennes navn!

AnonymBruker
Skrevet

Du har tatt over internettet til venninnen din uten å skifte eier, også har du ikke betalt regningene? Og nå har det gått så langt som til namsmann og du signerte med hennes navn siden hun ikke er i landet? Så nå har du gitt/risikerer å gi hun betalingsanmerkning. Bytt slik at du står som eier(?) av internettet og betal for deg!!

Anonymous poster hash: 35d9d...26b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betal alt asap! Så blir det nok happy ending :)

Anonymous poster hash: a9e7d...2d5

Skrevet

Bare du betaler så er det ingen som kommer til å tenke en halv tanke på om rett person skrev under :)

bare betal du, helst nå!

Gjest Gunfreak
Skrevet

De fleste inkasso firmaer er ganske lugubre og er fornøyde bare de får penger.

Derimot er DNB og sånn mye mer nøye på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som kommer til å finne det ut. Og om de skulle gjøre det så spiller du dum og later som at du trodde du kunne signere for henne så lenge hun ga deg lov. Dette kommer ikke til å bli et problem.

Anonymous poster hash: b61a1...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...