cwoll Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Hei! Jeg skal reise til Santorini på ferie med kjæresten min i juli. Ingen av oss har vært der før, og lurer på om noen har tips til oss om hva vi burde se/gjøre når vi er der? Setter veldig pris på svar! :-)
Glorious Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Lei firhjuling, da kommer du deg rundt hele øya. Solnedgangen, middag i Fira. Personlig liker jeg den sorte stranden best men de har også "hvit" og "rød" strand. Santorini er herlig!
gustav Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Var innom Santorini i forbindelse med øyhoppetur i fjor. Hadde bare 3 netter der men siden vi allerede hadde fått vår overdose sol, gjorde vi dagene effektivt.. Anbefaler sterkt heldagstur med båt - en slags 'Santorini big tour' - hvor du drar med gammeldags seilbåt over krateret og går tur på Kameni-øyene (aktiv vulkan i midten av krateret av den 'snille' sorten, husk gode sko), besøk og bading på naboøya Thirasia, ri på esler 'rett opp fjellveggen' til Oia med en helt fantastisk utsikt, samt se postkortsolnedgangen fra Oia En laang dag men virkelig å anbefale! Er dere det aller minste interessert i historie bør dere få med dere utgravingene i Akrotiri - byen ble begravd under aske for 3500 år siden og man mener at dette faktisk er rester etter Atlantis. Å bade fra sort lavastrand er heller ikke å forakte God tur!
cwoll Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2014 Var innom Santorini i forbindelse med øyhoppetur i fjor. Hadde bare 3 netter der men siden vi allerede hadde fått vår overdose sol, gjorde vi dagene effektivt.. Anbefaler sterkt heldagstur med båt - en slags 'Santorini big tour' - hvor du drar med gammeldags seilbåt over krateret og går tur på Kameni-øyene (aktiv vulkan i midten av krateret av den 'snille' sorten, husk gode sko), besøk og bading på naboøya Thirasia, ri på esler 'rett opp fjellveggen' til Oia med en helt fantastisk utsikt, samt se postkortsolnedgangen fra Oia En laang dag men virkelig å anbefale! Er dere det aller minste interessert i historie bør dere få med dere utgravingene i Akrotiri - byen ble begravd under aske for 3500 år siden og man mener at dette faktisk er rester etter Atlantis. Å bade fra sort lavastrand er heller ikke å forakte God tur! Tusen takk for gode tips! Nå gleder jeg meg enda mer )
globalagogo Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Er dere glade i å løpe/jogge? Går an å ta bussen inn til "nabobyen" og titte litt, for så å jogge rolig hjem igjen. Ble kjempebrune da vi gjorde det i fjor hehe. Utrolig fint der!!! Husker ikke hvor lang tid det tok. En liten time hjem tror jeg:) Endret 6. mai 2014 av vestia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå