Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fornøyd med utseendet på leggene og knærne mine(ja, av alle ting!) men synes huden er så stygg:\ Den er som dette:

http://gdrisk.files.wordpress.com/2012/02/dsc_0470.jpg

Spiller ingen rolle om jeg skrubber meg, smører meg, barberer meg, vokser meg eller hva jeg gjør. Har ganske blek hud og rosa prikker all over.

Kan jeg gjøre noe med det eller er det bare porene mine som er sånn?:\

Anonymous poster hash: 71502...aaa
Videoannonse
Annonse
Gjest Yellowrose
Skrevet

Jeg har også sånne legger og det får du ikke gjort noe med! Det enkleste er å bare akseptere at det er sånn huden din er. Det synes mindre hvis du lar være å barbere deg da. Jeg synes ikke litt prikkete hud er noen undergang så jeg bryr meg ikke om at mine legger er sånn :) Du lærer deg nok å leve med det.

Skrevet

Å sånn har jeg også! syns det blir bedre når jeg er brun ( men jeg blir jo nesten ikke brun heller...) Vil gjerne fölge mer her og se om noen har råd!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn også, grusomt irriterende! Men når jeg ser på moren min og tanten min, så ser jeg jo faktisk at de har det samme...
Problemet ligger i at jeg aldri ser noen på min egen alder med slik hud (jeg er attpåtil veldig blek så det er veldig synlig på meg) og jeg har derfor skammet meg mye, og jeg har ofte endt opp med å gå med lange bukser istedenfor shorts! Nå de to siste årene har jeg heller valgt å prøve å gi en god faen, jeg har jo skjønt at det er lite jeg kan gjøre med det... Barbering irriterer bare huden enda mer ja, men jeg har selvfølgelig mørk og mye hårvekst som må tas nesten hver dag.
Det eneste jeg gjør nå er å prøve å bli så brun som jeg kan og ellers så må jeg nok bare la være å bry meg! Med mindre noen har en mirakelkur selvølgelig.

Anonymous poster hash: 75213...d31
Skrevet

Akkurat sånn blir jeg også! Viser nesten aldri bena, synes det er skikkelig skjemmende. Men det hjelper med en god runde peeling og selvbruner! Jeg blir ikke brun på bena, så bruker en sånn "gradual" lotion fra st.tropez - da blir de røde prikkene litt mindre synlige.

Jeg har også veldig mørk hårvekst, og barbering av leggene er helt håpløst. Har aldri funket for meg :P kjempebetente hårsekker som kløøøør! Og masse kloremerker (klør i søvne...) på leggene er ikke så sexy ;)

Løsningen for meg er å epilere. Gjør det ca hver 3.-4. Uke. Funker som bare rakkern ;) har hatt epilatoren min i 7-8 år, en skikkelig bra investering :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg er til tider plaget med det samme, selv om jeg har mørk hud. Det jeg har funnet ut som hjelper, er en sukkerbasert skrubb med myke skrubbekorn som smelter på huden, det er mer skånsomt enn vanlig skrubb. Favoritten er fra Linda Johansen. Deretter bruker jeg en bodylotion med enzymer. Et billig og bra alternativ her er faktisk HTH bodylotion. Clinlique har også en som heter Turnaround Body Smoothing Cream.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde slike prikker når jeg gikk på p-pillen, men de forsvant nesten helt når jeg slutta på de.

Anonymous poster hash: 703da...8d3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også! Jeg har det på armene og overarmene. Og når jeg blir kald, så blir jeg blå. Jeg kaller det for smurfesyndrom.
Jeg snublet over et "syndrom" på nett. Husker ikke navnet. Peeling kan gjøre det mindre synlig, ikke fjerne det, det finnes ikke noe behandling for det. Det er en uskyldig hudsykdom som er veldig vanlig. Kan vell ikke kalles for en sykdom eller syndrom heller, for det er bare kosmetisk.

Jeg hater å vise leggene mine om sommeren. Men armene bryr jeg meg ikke noe om. Folk kan lett se om jeg er kald ihvertfall, så de trenger ikke å spørre :fnise: Jeg kødder ikke, jeg blir blå på armene! litt komisk og spesielt. :laugh:

Anonymous poster hash: 77574...6bb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også! Jeg har det på armene og overarmene. Og når jeg blir kald, så blir jeg blå. Jeg kaller det for smurfesyndrom.

Jeg snublet over et "syndrom" på nett. Husker ikke navnet. Peeling kan gjøre det mindre synlig, ikke fjerne det, det finnes ikke noe behandling for det. Det er en uskyldig hudsykdom som er veldig vanlig. Kan vell ikke kalles for en sykdom eller syndrom heller, for det er bare kosmetisk.

Jeg hater å vise leggene mine om sommeren. Men armene bryr jeg meg ikke noe om. Folk kan lett se om jeg er kald ihvertfall, så de trenger ikke å spørre :fnise: Jeg kødder ikke, jeg blir blå på armene! litt komisk og spesielt. :laugh:

Anonymous poster hash: 77574...6bb

Mener du keratosis pilaris? :)

Anonymous poster hash: 33f98...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sånn hud når jeg var tenåring og tidlig i tjueåra. Er såvidt over 30 nå, og huden er glatt og oppfører seg som folk. Har aldri tenkt over om hormonprevensjon var årsaken, men det kan stemme overens med da jeg fikk penere hud.

Jeg sluttet også å røyke midt i tjuaåra, noe jeg vet forbedret huden i ansiktet mitt mye, mye.

Løsningen min da jeg hadde rosa nupper på legger og deler av ryggen var selvbruning blandet med fuktighetskrem (svak selvbruning), og like etter min oppfinnelse kom flere fuktighetskremer med "summer glow", some Dove sin. Den er fin nå å smøre på et par ganger i uka, blir ikke for brun, får ikke selvbruningskille, og det "kverker" de rosa nuppene.

Anonymous poster hash: 7a00c...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...