AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Etter mange år med vanskeligheter sa jeg til slutt at jeg ikke orket mer og truet med å flytte ut. I stede for å forstå alvoret og skjerpe seg, ble min mann bare glad. -shit- Gikk jo ikke som forventet kan jeg si...hehe. Ja, ja tenkte jeg. Det beviser jo at noe er alvorlig galt med oss. Men nå er det slik at jeg flytter ikke hvor- og i hva som helst. Det er veldig viktig at jeg finner et sted barna vil trives. Ønsker helst å kjøpe meg noe. Men det er ikke flust med bo-muligheter her og skjønner at dette vil ta tid. Har allerede gått to måneder, vi har vært på meglerkontoret, skrevet fordelingavtale ol. Det går greit å bo sammen, vi klarer å være hyggelig med hverandre, men det er jo forvirrende å være i denne situasjonen. Men "reglene" i denne limbo situasjonen -er det lov å begynne å kikke etter andre nå eller er det hårreisende så lenge vi bor sammen? Litt nysgjerrig på hva folk syntes.. Om noen syntes noe som helst Anonymous poster hash: d072e...adb
Elensire Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Separasjonstiden i forhold til skilsmissen begynner ikke før dere har fått separat adresse. Det er nettopp derfor det heter separasjonstid. Så noen skilsmisse blir det nok ikke før ett år etter at du flytter. Jeg ville nok og ha unnlat å lete etter noen andre så tidlig, og mens jeg hadde bodd med eksen. Det er jo en stor sannsynlighet for at det vil bli en svært dårlig stemning mellom dere om han oppdager det. Og det igjen vil gå ut over ungene. Så jeg ville ha latt være inntil jeg hadde hatt mitt eget sted. Men det er jo meg da. 5
Gjest Tekola Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville uten tvil latt være til jeg faktisk hadde funnet meg et annet sted å bo, og også etter det helst ventet litt. I hvert fall med å være åpen rundt det. Selv om det har vært "i eiminga" en stund, så kan det fort bli vondt og sårt for f.eks barna.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Regel nummer en: Nå trenger du bare å kjøpe det smågodtet som DU liker, og du trenger ikke dele en tøddel med han. Anonymous poster hash: 66b81...2ed 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 IKKE stupe inni nytt forhold med RESPEKT for den andre før det har gått en stund. Verste jeg ser at panikkfolk stuper inni nye forhold med en gang med angst for å være alene. Det er IKKE farlig å være alene, man blir sterk av det. Man er IKKE avhengig av et annet menneske for å ha det bra, man må ha det bra med seg selv først. Anonymous poster hash: 32e2e...ba5 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Separasjonstiden i forhold til skilsmissen begynner ikke før dere har fått separat adresse. Det er nettopp derfor det heter separasjonstid. Så noen skilsmisse blir det nok ikke før ett år etter at du flytter. Jeg ville nok og ha unnlat å lete etter noen andre så tidlig, og mens jeg hadde bodd med eksen. Det er jo en stor sannsynlighet for at det vil bli en svært dårlig stemning mellom dere om han oppdager det. Og det igjen vil gå ut over ungene. Så jeg ville ha latt være inntil jeg hadde hatt mitt eget sted. Men det er jo meg da. Vår separasjonstid begynte to måneder før jeg flyttet ut av felles bolig, så det stemmer ikke. Anonymous poster hash: a8f06...a8c 1
Gjest Tris Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Av hensyn til barna og din kommende eks, er det kanskje best å vente med dating osv til du har fått et eget sted å bo. Men, du kan jo snakke med mannen om dette. Kanskje han allerede dater andre? 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Er det du tenker på i en slik situasjon? Du er ikke separert før du har flyttet, og ja...syns du bør vente. Vent til du har fått det på avstand etter at du har flyttet. Du skal flytte med barna fra før, så tenker du på ny? jaja.....ikke rart han var glad. Anonymous poster hash: aef54...7fb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 IKKE stupe inni nytt forhold med RESPEKT for den andre før det har gått en stund. Verste jeg ser at panikkfolk stuper inni nye forhold med en gang med angst for å være alene. Det er IKKE farlig å være alene, man blir sterk av det. Man er IKKE avhengig av et annet menneske for å ha det bra, man må ha det bra med seg selv først. Anonymous poster hash: 32e2e...ba5 word! Anonymous poster hash: 249e1...3c3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #10 Skrevet 3. mai 2014 Er det du tenker på i en slik situasjon? Du er ikke separert før du har flyttet, og ja...syns du bør vente. Vent til du har fått det på avstand etter at du har flyttet. Du skal flytte med barna fra før, så tenker du på ny? jaja.....ikke rart han var glad. Anonymous poster hash: aef54...7fb Jeg har ikke sagt at jeg skal stupe inn i noe som helst jeg. Men nå er det jo han som har valgt og ikke satse på meg og ikke omvendt! Anonymous poster hash: d072e...adb
Gjest constance90 Skrevet 3. mai 2014 #11 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har ikke sagt at jeg skal stupe inn i noe som helst jeg. Men nå er det jo han som har valgt og ikke satse på meg og ikke omvendt! Anonymous poster hash: d072e...adb Tssj, du truet med å flytte ut og han sa ja takk. Du får stå for hva du sier. Mener du det ikke så tier du. Så du kan ikke si du har satset på han
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #12 Skrevet 3. mai 2014 Tssj, du truet med å flytte ut og han sa ja takk. Du får stå for hva du sier. Mener du det ikke så tier du. Så du kan ikke si du har satset på han Hehe..stå for hva du mener ja. Tydelig du ikke er interessert i å være seriøs på denne tråden! Anonymous poster hash: d072e...adb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #13 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har ikke sagt at jeg skal stupe inn i noe som helst jeg. Men nå er det jo han som har valgt og ikke satse på meg og ikke omvendt! Anonymous poster hash: d072e...adb Og det gjør det mindre relevant for deg å reflektere over hva du har hatt/ ikke hatt i dette forholdet, hva du har likt/ mislikt i dette forholdet, hva du ønsker/ ikke ønsker i neste forhold, hva du har å tilby i neste forhold? Alle har godt av litt pause, tid til refleksjon, mellom forholdene. Anonymous poster hash: 249e1...3c3 1
Gjest constance90 Skrevet 3. mai 2014 #14 Skrevet 3. mai 2014 Hehe..stå for hva du mener ja. Tydelig du ikke er interessert i å være seriøs på denne tråden! Anonymous poster hash: d072e...adb Haha. Jeg påpeker at du gir han skylden for noe du har gjort. Det virker som du har panikk for å være alene når du bare etter 2 måneder søker etter andre for det var jo ikke planen at mannen skulle si "ok". Nei, sats på barna heller og vent til du har flyttet ut.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #15 Skrevet 3. mai 2014 Og det gjør det mindre relevant for deg å reflektere over hva du har hatt/ ikke hatt i dette forholdet, hva du har likt/ mislikt i dette forholdet, hva du ønsker/ ikke ønsker i neste forhold, hva du har å tilby i neste forhold? Alle har godt av litt pause, tid til refleksjon, mellom forholdene. Anonymous poster hash: 249e1...3c3 Nei, det sier jeg heller ikke. Men nå har vi vært sammen i 15år da og har hatt god mulighet til å reflektere. Tenkte ikke å skrive så mye men kan jo skrive at jeg har vært alene om å kjempe for dette forholdet i lang tid. Og det kommer jo til et punkt hvor det ikke går lengre. Det at jeg ville flytte ut var jo et desperat utsagn i håp om en reaksjon(noe jeg fikk i en litt uønskelig retning). Jeg kan også si at jeg er svært skuffet over at jeg betyr så lite for han som jeg tydeligvis gjør og tankene om fremtiden har begynt og svirre. Men jeg er jo absolutt enig i de fleste svarene jeg har fått her altså. Var bare nysgjerrig på hva allmennheten mener rundt denne situasjonen. Takker for svar Anonymous poster hash: d072e...adb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #16 Skrevet 3. mai 2014 Regel nummer en: Nå trenger du bare å kjøpe det smågodtet som DU liker, og du trenger ikke dele en tøddel med han. Anonymous poster hash: 66b81...2ed haha...YES! Hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før Anonymous poster hash: d072e...adb
tussi84 Skrevet 3. mai 2014 #17 Skrevet 3. mai 2014 Det å skaffe seg ny kjæreste evt bare dates mens du fortsatt bor med eksen er en dårlig ide. Det vil skape masse unødvendig usikkerhet kanskje fra den nye og masse sure miner fra mannen din. Du vil ut av forholdet men ha respekt for hverandre så lenge dere bor sammen. Også av hensyn til barna. Få orden på livet og bolig først så kan du vurdere å møte andre 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå