AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Dette er vanskelig å forklare uten at det blir en novelle, så jeg dropper forhistorien, men i helt korte trekk: Jeg holder på med en fyr som jeg har vært forelsket i i nesten et år. Vi har under hele denne perioden hatt et veldig flørtete forhold, men han hadde kjæreste. Han gjorde det slutt med hun som nå er eksen hans for to måneder siden, og vi begynte å holde på bare noen dager senere. Når vi er sammen er alt perfekt, men han er samtidig veldig nøye på at eksen ikke skal få vite om meg. Jeg mistenker i stadig større grad at jeg kun er en rebound, selv om han altså bruker mye tid på meg og har vært den som har tatt initiativene hele veien, er utrolig kjærlig og hengiven, virker sjalu når jeg snakker med andre gutter, osv. Hadde det ikke vært for dette med at han vil holde ting skjult for eksen hadde jeg svevd på en rosa sky nå, så bra er det ellers mellom oss. Spørsmålet mitt er nå hva jeg bør gjøre. Hodet mitt sier at jeg bør dumpe ham for å redde stoltheten min, men så er han virkelig drømmeprinsen som jeg altså har vært forelsket i i et år. Og alt er jo så bra når vi er sammen. Det jeg lurer på er altså hva som gir meg den beste sjansen for at han virkelig skal bli forelsket i meg. Bør jeg fortsette å være medgjørlig og ikke presse ham på det, eller bør jeg forsøke å stille et slags ultimatum om at enten går han all in nå og slutter å bry seg om hva eksen får med seg, eller så mister han meg? Jeg vet altså at sistnevnte alternativ er det lureste mtp stolthet og å forhindre å bli såret, men jeg ønsker altså å gå for det alternativet som gir den beste muligheten for at dette kan utvikle seg til et langvarig forhold. Så får jeg heller evt risikere å bli såret - for det har allerede gått så langt nå at et brudd blir tøft uansett grunn, og da vil jeg i det minste vite at jeg har gjort alt jeg kunne for å forhindre det. Noen erfaringer eller råd? Anonymous poster hash: 05a46...28e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Vil du forklare hva en rebound er? Takk Anonymous poster hash: d194f...e33
embla1807 Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Vil du forklare hva en rebound er? TakkAnonymous poster hash: d194f...e33 Hvis du er en rebound er du det noen "bruker" etter de har gjort det slutt med kjæresten for å komme seg videre etter forholdet. 1
embla1807 Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Men hva mener du med at han skjuler det for eksen, TS? For jeg skjønner at han kanskje ikke vil trykke det opp i ansiktet hennes når bruddet er ganske ferskt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Jeg synes du er litt tidlig ute med å trekke konklusjonen med at du er en rebound bare på grunn av at han vil holde det litt skjult for eksen. På meg så høres det mer ut som om det ble slutt mellom dem fordi han var tiltrukket av deg i og med at dere begynte å holde på rett etterpå. Jeg synes det virker som en veldig god idé å ligge lavt i og med at bruddet er såppas ferskt. Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men jeg hadde stusset litt hvis noen jeg kjente hadde blitt offisielt sammen med noen andre to måneder etter et brudd. Det blir litt respektløst å dytte den i trynet på eksen. Nå vet jo ikke jeg noe om han eller hans tidligere forhold, men hadde jeg vært i dine sko så ville jeg ha spurt litt forsiktig om hva han følte for meg og ellers tatt det litt rolig. Det er jo så klart godt mulig å finne kjærligheten rett etter et brudd, men jeg tror ikke nødvendigvis at man trenger å rope det ut til alle med en gang. Anonymous poster hash: 697cf...d01 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Men hva mener du med at han skjuler det for eksen, TS? For jeg skjønner at han kanskje ikke vil trykke det opp i ansiktet hennes når bruddet er ganske ferskt. Jeg vil ikke gå helt i detalj her, for ønsker ikke å bli gjenkjent. Hun bor ikke i samme by som oss, så han sørger for å unngå alle former for spor på sosiale medier. Han er ikke opptatt av å skjule det verken for sine søsken eller for de av vennene hans som ikke har kontakt med henne på noen måte, men han er veldig opptatt av at personer som muligens kan videreformidle det til henne ikke får vite det. Jeg har også tenkt i de baner som du skisserer her, og var fra starten av helt enig i at vi burde forsøke å forhindre at det kom frem til henne. Det var ikke før han nevnte i en bisetning at han ikke ville vite om hun holdt på med noen at jeg fikk en mistanke om at han ikke var over henne likevel. Og det som trigget denne tråden var at jeg nettopp oppdaget at han har likt hennes nye profilbilde en eller annen gang i løpet av det siste døgnet, og samtidig har han sovet hos meg i natt... Det hele er utrolig forvirrende, for han har virkelig vært så utrolig på helt fra starten av. Det var han som gjorde det slutt, og dette mellom ham og meg hadde bygget seg opp over tid før han gjorde det slutt med henne. Og han tok altså like etter dette initiativ til å innlede noe som allerede etter noen uker var blitt akkurat som et kjæresteforhold med meg. Jeg tolket det (kanskje noe optimistisk) som at han egentlig hadde falt for meg mens han fortsatt var sammen med henne og dermed ikke kunne vente med å starte opp dette med meg, men nå begynner altså varsellampene å lyse for alvor :-( Anonymous poster hash: 05a46...28e
Gjest Coolaid Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Stol på magefølelsen din. Bare fordi du er forelsket over lang tid betyr ikke at han er det. Ut fra det du skriver så får jeg et inntrykk at han er kun ute etter å tilfredstille seg selv. Det er mange negative ting med denne personen. Han flørter med deg over lang tid mens han er i et forhold, samt dagen etter det er slutt så er han med deg. Hva betyr det? Det betyr at han ikke kan ha vært særlig glad i dama han hadde. Det betyr også at han gjerne går bak ryggen til andre. Hadde han vært oppriktig glad i deg og ønsket et serøst forhold så hadde han operert på en helt annen måte. Du har svaret. Stol på deg selv. Ikke stol på denne gutten, du blir vel behandlet akkurat som han behandlet dama si. Det vil si uærlig og kun til hans beste.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Jeg synes du er litt tidlig ute med å trekke konklusjonen med at du er en rebound bare på grunn av at han vil holde det litt skjult for eksen. På meg så høres det mer ut som om det ble slutt mellom dem fordi han var tiltrukket av deg i og med at dere begynte å holde på rett etterpå. Jeg synes det virker som en veldig god idé å ligge lavt i og med at bruddet er såppas ferskt. Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men jeg hadde stusset litt hvis noen jeg kjente hadde blitt offisielt sammen med noen andre to måneder etter et brudd. Det blir litt respektløst å dytte den i trynet på eksen. Nå vet jo ikke jeg noe om han eller hans tidligere forhold, men hadde jeg vært i dine sko så ville jeg ha spurt litt forsiktig om hva han følte for meg og ellers tatt det litt rolig. Det er jo så klart godt mulig å finne kjærligheten rett etter et brudd, men jeg tror ikke nødvendigvis at man trenger å rope det ut til alle med en gang. Anonymous poster hash: 697cf...d01 Ja, alt dette er jeg helt enig i. Vi er i midten av 20-årene, og de hadde vært sammen i fire år, så egentlig er det bare respektfullt overfor henne. Det er derfor jeg også var enig fra starten i at det burde forsøkes holdes skjult fra henne. Og det er jeg egentlig fortsatt enig i at det bør. Jeg har altså ikke egentlig behov for at hun skal få vite det, men behov for at han skal bry seg mer om at forholdet mellom ham og meg skal fortsette enn at han skal opprettholde en god relasjon til henne. Det er mer prinsippet. Men takk for svaret ditt - jeg merker at følelsene tar litt over for rasjonaliteten her, og det hjalp å få påpekt det jeg egentlig innerst inne har tenkt selv også! Anonymous poster hash: 05a46...28e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 Stol på magefølelsen din. Bare fordi du er forelsket over lang tid betyr ikke at han er det. Ut fra det du skriver så får jeg et inntrykk at han er kun ute etter å tilfredstille seg selv. Det er mange negative ting med denne personen. Han flørter med deg over lang tid mens han er i et forhold, samt dagen etter det er slutt så er han med deg. Hva betyr det? Det betyr at han ikke kan ha vært særlig glad i dama han hadde. Det betyr også at han gjerne går bak ryggen til andre. Hadde han vært oppriktig glad i deg og ønsket et serøst forhold så hadde han operert på en helt annen måte. Du har svaret. Stol på deg selv. Ikke stol på denne gutten, du blir vel behandlet akkurat som han behandlet dama si. Det vil si uærlig og kun til hans beste. Ja, dette er det den mer realitetsorienterte og mindre optimistiske delen av meg tenker. Ahhh. Det er så utrolig kjipt, for jeg vet at jeg "bør" avslutte det nettopp av de grunner som du nevner her, men hva hvis jeg avslutter et forhold som kunne blitt virkelig bra på grunn av frykt for noe som ikke er reelt? Anonymous poster hash: 05a46...28e
Honeydew Skrevet 3. mai 2014 #10 Skrevet 3. mai 2014 Du sier at dere nærmest var kjærester etter en måned. Dette er veldig typisk rebound-forhold. Det betyr ikke at det ikke kan vare, men vær klar over at det at ting gikk så fort ikke nødvendigvis er et godt tegn. På den annen side kan det også være nettopp som du håpet, nemlig at han faktisk var interessert i deg da han gjorde det slutt med eksen, og at han derfor var veldig klar for å hoppe i det med deg.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #11 Skrevet 3. mai 2014 Siden dere hadde en flørtende tone mens han var sammen med eksen, kan det ha skapt sjalusi osv . Kanskje han er en grei gutt som tar hensyn til eksen iom at bruddet er ganske ferskt. Eller så...ja, du blir holdt "skjult"fordi han fremdeles er interessert i eksen. En av to.Anonymous poster hash: 43c74...7f5
Gjest Genic Skrevet 3. mai 2014 #12 Skrevet 3. mai 2014 (endret) Jeg skjønner meg ikke på damer som ikke har mer stolthet og selvrespekt enn at de er i et "holder på"-forhold når de egentlig vil noe mer. Hva med å stå opp for seg selv og stille noen krav? Endret 3. mai 2014 av Genic
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #13 Skrevet 3. mai 2014 Genic, on 03 May 2014 - 19:34, said: Jeg skjønner meg ikke på damer som ikke har mer stolthet og selvrespekt enn at de er i et "holder på"-forhold når de egentlig vil noe mer. Hva med å stå opp for seg selv og stille noen krav? Ting er ikke alltid svart- hvitt. Anonymous poster hash: 85138...c78 1
Gjest Coolaid Skrevet 3. mai 2014 #14 Skrevet 3. mai 2014 Ja, dette er det den mer realitetsorienterte og mindre optimistiske delen av meg tenker. Ahhh. Det er så utrolig kjipt, for jeg vet at jeg "bør" avslutte det nettopp av de grunner som du nevner her, men hva hvis jeg avslutter et forhold som kunne blitt virkelig bra på grunn av frykt for noe som ikke er reelt? Anonymous poster hash: 05a46...28e Det er helt greit å like frukt. Men plukk nå for all del ut den beste frukten. Du trenger ikke gomle på dårlige epler. Kjenn etter på magefølelsen så har du svaret.
Gjest Genic Skrevet 3. mai 2014 #15 Skrevet 3. mai 2014 Ting er ikke alltid svart- hvitt. Anonymous poster hash: 85138...c78 Er det ikke viktig å vite hvor man står i forhold til en man har følelser for? Du lar jo ham ha hele styringa her og du er satt ut over sidelinja. Trenger ikke å være svart-hvitt-tenker for se det.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #16 Skrevet 3. mai 2014 Er det ikke viktig å vite hvor man står i forhold til en man har følelser for? Du lar jo ham ha hele styringa her og du er satt ut over sidelinja. Trenger ikke å være svart-hvitt-tenker for se det. TS her. Det var ikke meg du siterte over her. Men hvorfor mener du at et "holde på-forhold" ikke er OK? Med "holde på" mener jeg at vi beveger oss mot noe som er et forhold, men det er for tidlig å kalle hverandre kjærester ennå. Alle forhold må jo begynne på en slik måte? Man går jo ikke fra ingenting til kjærester på null komma niks. Vi er sammen i overkant av annenhver dag, finner på masse forskjellig sammen, osv. Hva er det du mener er feil med det? Anonymous poster hash: 05a46...28e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #17 Skrevet 3. mai 2014 Ikke meningen å høres sint ut i forrige post. Jeg er genuint nysgjerrig, særlig på en manns synspunkter. Anonymous poster hash: 05a46...28e
Gjest Genic Skrevet 3. mai 2014 #18 Skrevet 3. mai 2014 TS her. Det var ikke meg du siterte over her. Men hvorfor mener du at et "holde på-forhold" ikke er OK? Med "holde på" mener jeg at vi beveger oss mot noe som er et forhold, men det er for tidlig å kalle hverandre kjærester ennå. Alle forhold må jo begynne på en slik måte? Man går jo ikke fra ingenting til kjærester på null komma niks. Vi er sammen i overkant av annenhver dag, finner på masse forskjellig sammen, osv. Hva er det du mener er feil med det? Anonymous poster hash: 05a46...28e Du spør jo selv om du bør kreve all in og svaret mitt er ja. Ingen har godt av å leve i et limbo. Du er jo usikker på ham og det høres ut som du sitter på venteværelset. Gå ut derfra.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #19 Skrevet 3. mai 2014 AnonymBruker, on 03 May 2014 - 20:10, said: TS her. Det var ikke meg du siterte over her. Men hvorfor mener du at et "holde på-forhold" ikke er OK? Med "holde på" mener jeg at vi beveger oss mot noe som er et forhold, men det er for tidlig å kalle hverandre kjærester ennå. Alle forhold må jo begynne på en slik måte? Man går jo ikke fra ingenting til kjærester på null komma niks. Vi er sammen i overkant av annenhver dag, finner på masse forskjellig sammen, osv. Hva er det du mener er feil med det? Anonymous poster hash: 05a46...28e Enig med TS jeg. Er i et lignende holde på med noen- forhold selv, så derfor sier jeg ting ikke alltid er svart- hvitt. Anonymous poster hash: 85138...c78
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #20 Skrevet 3. mai 2014 Høres for meg ut som om du er rebounden til min ex, bare husk at de dagene han ikke sover med deg så sover han fortsatt sammen med meg, M... Anonymous poster hash: 93d64...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå