hellolucy Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg har lenge slitt med små røde bumps i panna som jeg ikke blir kvitt. Se bilder: Jeg har vært hos flere hudpleiere og alle har endt opp med å selge med dyre produkter. Den eneste forskjellen de har gjort, er å tømme kontoen min.. Jeg har også vært hos fastlege og dermatolog, jeg har forsøkt flere reseptmidler, men ingen har hjulpet. Det er ikke alltid like ille, værforandringer spesielt virker å gjøre det verre. Info som kan være viktig; - Jeg vasker ansiktet morgen og kveld med Avéne Extremely gentle cleanser lotion - Jeg røyker ikke, drikker lite, spiser ren mat, drikker mye vann - Lavt stoffskifte, bruker medisinen Levaxin, men merket ingen forandring (verken bedre eller verre) da jeg startet med disse - Har sensitiv hud, reagerer på visse kremer og sminkemerker - Har fullstendig sluttet å bruke ansiktssminke de siste tre-fire månedene (altså ingenting what so ever annet enn mascara) - Har ikke endret prevansjonsmiddel på årevis - Bruker fuktighetskrem morgen og kveld, Avéne Tolerance Extreme Cream Har noen vært borti dette før? Har du tips eller forslag?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Jeg sliter ikke generelt med slike røde prikker, kanskje litt forgjeves av meg å skulle begynne å gi tips når du har vært til hudpleiere og dermatologer med det uten hell. Jeg har sensitiv, acne prone hud, men det er gule kviser og cyster, ikke disse røde nuppene. Her har det hjulpet med p-pillen Diane, samt A-vitaminkrem/retin A. Jeg tar også sink, magnesium og nattlysolje for huden. Men jeg fikk stort utbrudd av slike røde nupper en gang da jeg brukte en altfor sterk A-vitaminkrem. Kinn og panne var helt fullt av dem, og der har jeg aldri pleid å ha vanlige kviser engang. Da brukte jeg Dermalogica sin Breakout Clearing Overnight Treatment på nettene. Det er et salicylsyre-produkt, egentlig laget for tenåringer i kvisefasen. Nuppene ble merkbart mindre hver dag, tror alt var helt borte på tre dager. Hele serien selges på Vitus Apotek. Som sagt er vi nok ikke i samme situasjon, det kan til og med at nuppene mine hadde forsvunnet av seg selv uten produkter, men det var iallefall det som fungerte på mine nuppekviser. Har du prøvd å bruke noe annet enn Avene, forresten? Jeg tåler ikke kremene derfra så godt. Det er jo en del drit i dem, parafinolje etc. Anonymous poster hash: 0adbd...72e
hellolucy Skrevet 3. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2014 Jeg sliter ikke generelt med slike røde prikker, kanskje litt forgjeves av meg å skulle begynne å gi tips når du har vært til hudpleiere og dermatologer med det uten hell. Jeg har sensitiv, acne prone hud, men det er gule kviser og cyster, ikke disse røde nuppene. Her har det hjulpet med p-pillen Diane, samt A-vitaminkrem/retin A. Jeg tar også sink, magnesium og nattlysolje for huden. Men jeg fikk stort utbrudd av slike røde nupper en gang da jeg brukte en altfor sterk A-vitaminkrem. Kinn og panne var helt fullt av dem, og der har jeg aldri pleid å ha vanlige kviser engang. Da brukte jeg Dermalogica sin Breakout Clearing Overnight Treatment på nettene. Det er et salicylsyre-produkt, egentlig laget for tenåringer i kvisefasen. Nuppene ble merkbart mindre hver dag, tror alt var helt borte på tre dager. Hele serien selges på Vitus Apotek. Som sagt er vi nok ikke i samme situasjon, det kan til og med at nuppene mine hadde forsvunnet av seg selv uten produkter, men det var iallefall det som fungerte på mine nuppekviser. Har du prøvd å bruke noe annet enn Avene, forresten? Jeg tåler ikke kremene derfra så godt. Det er jo en del drit i dem, parafinolje etc. Anonymous poster hash: 0adbd...72e Takk for svar! Kanskje jeg skal prøve ut Dermalogica eller A-vitamin/retin A (sistnevnte har jeg aldri hørt om engang...) Jeg har brukt flere andre merker enn Avene ja, men jeg begynte å reagere på de fleste etter alt fra noen dager til noen uker med daglig bruk. I følge apotekdamen skal Avene være helt uten parafinolje, parabener og alt annet dritt man ikke vil ha i huden... Men alt står på fransk på flaskene, så det kan godt hende du har rett. Jeg fikk også anbefalt La roche-posay av henne, har du noe kjennskap til det merket? Eventuelt dere andre som leser dette
pauluss Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Den 3.5.2014 at 18.15, hellolucy skrev: har akkurat sånn nå! gammel tråd, men hvordan gikk det? gikk det bort? og eventuelt hvordan?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå