Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på nav for en uke siden.

Var i mottaket, og hører det kommer en støyende dame inn døren.

Roper og snakker høyt, skjeller ut nav.

En av de navansatte svare like høyt nesten, sånn hånlig...jada jada vi vet det osv....

Damen er kjent som en med psykiske problemer kombinert med rus.

Den ansatte gjorde at det ble mer oppmerksomhet rundt situasjonen enn som var nødvendig.

Fatter de ikke noe?

En som satt og ventet, reiste seg rolig opp, gikk bort og sa i en rolig tone:Om du setter deg ned og venter til det blir din tur, så vil dette gå greit. Om du ikke gjør det, så ender det med at du blir kastet ut. damen roet seg ned,og satte seg ned med personen og snakket. Der satt hun til det ble sin tur.

Folk som jobber på nav, vet at det kan komme ulike personer der, og det var helt unødvendig syns jeg.

Nå har de vel ikke mere utdannelse enn kontorutd de som sitter i mottaket, men bør de ikke få mere opplæring enn som så?

Anonymous poster hash: 570e0...826
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det kan tippe over for NAV-ansatte av og til. De må hanskes med mye forskjellig. De er "bare" mennesker de også.

Anonymous poster hash: b403f...ab3
  • Liker 3
Skrevet

Er vel en stor sannsynlighet for at hun er der rimelig ofte, og alltid driver på sånn du så hun.

Hvordan hadde du reagert mot hun til slutt om hun dag på dag på dag på dag på dag kom inn på den måten?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En av de navansatte svare like høyt nesten, sånn hånlig...jada jada vi vet det osv....

Den ansatte gjorde at det ble mer oppmerksomhet rundt situasjonen enn som var nødvendig.

Fatter de ikke noe?

En som satt og ventet, reiste seg rolig opp, gikk bort og sa i en rolig tone:Om du setter deg ned og venter til det blir din tur, så vil dette gå greit. Om du ikke gjør det, så ender det med at du blir kastet ut. damen roet seg ned,og satte seg ned med personen og snakket. Der satt hun til det ble sin tur.

Folk som jobber på nav, vet at det kan komme ulike personer der, og det var helt unødvendig syns jeg.

Nå har de vel ikke mere utdannelse enn kontorutd de som sitter i mottaket, men bør de ikke få mere opplæring enn som så?

Til orientering er det ekstremt ettertraktet å jobbe på NAV. Det plukkes derfor på øverste hylle, og ansettes derfor sjelden mennesker uten masterutdannelse. Det er jurister, sykepleiere, lektorer, psykologer, diplomøkonomer, siviløkonomer etc etc som jobber på NAV til orientering. Og hver eneste dag, hele dagen, hele året jobbes det med brukere med rus/psykiatri-problematikk.

Anonymous poster hash: ba482...f75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som sitter i resepsjonen tviler jeg er psykologer eller sykepleiere. De var ansatt på det som het arbeidskontor før

I ettertid vet jeg hun var der pga noe med et rehanopphold.

Og om du er sykepleier eller psykolog så kan du vel mestre slike folk også

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som sitter i resepsjonen tviler jeg er psykologer eller sykepleiere. De var ansatt på det som het arbeidskontor før

I ettertid vet jeg hun var der pga noe med et rehanopphold.

Og om du er sykepleier eller psykolog så kan du vel mestre slike folk også

Hva er et rehanopphold?

Anonymous poster hash: 55bfa...35f

AnonymBruker
Skrevet

Til orientering er det ekstremt ettertraktet å jobbe på NAV. Det plukkes derfor på øverste hylle, og ansettes derfor sjelden mennesker uten masterutdannelse. Det er jurister, sykepleiere, lektorer, psykologer, diplomøkonomer, siviløkonomer etc etc som jobber på NAV til orientering. Og hver eneste dag, hele dagen, hele året jobbes det med brukere med rus/psykiatri-problematikk.

Prøver du å antyde at de som sitter i mottaket på NAV kontorer har mastergrad eller er utdannet sykepleier? :/ Seriøst? Så bortkastet å utdanne seg til sykepleier eller siviløkonom for å sitte å si til folk "Hei. Ja, da kan du gå å sette deg der borte, trekk en ny kølapp så kommer det opp på skjermen når det er din tur"..

Anonymous poster hash: b585a...b9d

• Liker 2
Skrevet

Tipper det kan tippe over for NAV-ansatte av og til. De må hanskes med mye forskjellig. De er "bare" mennesker de også.

Anonymous poster hash: b403f...ab3

De er i serviceyrket. Det er ikke akseptert at bfeks utikkansatte svarer tilbake eller blir høyrøstet samme hvor ille kundene er. I NAV burde det ihvertfall ikke være greit.

• Liker 3
Skrevet

Stakkars Nav-ansatte som må utsettes for slike ustabile mennesker, tenker jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er i serviceyrket. Det er ikke akseptert at bfeks utikkansatte svarer tilbake eller blir høyrøstet samme hvor ille kundene er. I NAV burde det ihvertfall ikke være greit.

Helt enig. Jeg jobber i i butikk og jeg hadde fått sparken hadde jeg oppført meg som visse NAV ansatte gjør. Det virker som de har sine egne regler der og ikke forholder seg til hvordan det er i samfunnet ellers.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars Nav-ansatte som må utsettes for slike ustabile mennesker, tenker jeg.

Alle i serviceyrket utsettes for mye rart. Jeg har blitt kjeftet på, blitt vist fingeren til, blitt kalt det ene og det andre fordi vi f eks praktiserer at man ikke får byttet truser der jeg jobber. Det er sikkert mer ekstremt på NAV ofte, men det er en del av jobben.

• Liker 1
Skrevet

Tull. Selv om man i servicebransjen skal tåle sure og misfornøyde kunder, så betyr ikke det at man skal stå der og måtte ta i mot kjefting og roping fra ustabile mennesker. Det tror jeg ingen seriøs sjef mener at de ansatte skal tåle. Regner med at i en slik situasjon skal sjefen tilkalles, som da igjen tilkaller vektere og får lempet vedkommende ut av butikken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

NAV-ansatte er omfattet av arbeidsmiljøloven, og har derfor krav på et forsvarlig arbeidsmiljø. Folk klager og klager på at det hele tiden er nye saksbehandlere og at det er umulig å forholde seg til. Grunnen er at det er svært vanskelig å gå på jobb hver dag å bli truet og skjelt ut av personer i psykoser og heroinrus. NAV kan ikke avvise noen. NAV-ansatte, spesielt i større byer hvor det er tøffe miljøer, blir sykemeldt og slutter fordi jobben er uutholdelig. Derfor er turnoveren så stor også. Det er få som har større trening i å håndtere den type personer som blir bortvist fra sykehus og avrusningsklinikker fordi de er for farlige/rusa/voldelig. Men NAV og de ansatte må pent ta i mot de uansett oppførsel.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fatter de ikke noe?

De kjenner jo denne dama, hun er en gjenganger -og da vet de nok hva hun er kapabel til også, og det er helt sikkert ikke første gang hun har kommet inn på denne måten. Tipper den skyllebøtta trakk ganske mye oppmerksomhet i seg selv jeg, vekket nok opp et par døsige hoder bak pc-skjermene der ja.

Hun viste jo også at hun hverken var så syk/psyk, eller rusa, der og da at hun ikke kunne roe seg ned og vente på tur etterpå.

Jeg håper dette ikke var den faste tonen mellom dem, og det er det nok sikkert ikke heller.

ai, det må være helt vilt slktsomt å være så sinna og syk, det er et hardt liv.

Jeg er helt enig i at alle ansatte som jobber direkte med mennesker, burde gjøre sitt beste for å vise respekt, medfølelse og høflighet, men jeg kan også skjønne at det er vanskelig å prøve å være en som skal yte service mens du står å mottar kjeft av et forbanna menneske, for noe du kanskje ikke kan gjøre noe med der og da.

Endret av Colargol
  • Liker 2
Skrevet

Tull. Selv om man i servicebransjen skal tåle sure og misfornøyde kunder, så betyr ikke det at man skal stå der og måtte ta i mot kjefting og roping fra ustabile mennesker. Det tror jeg ingen seriøs sjef mener at de ansatte skal tåle. Regner med at i en slik situasjon skal sjefen tilkalles, som da igjen tilkaller vektere og får lempet vedkommende ut av butikken.

Nettopp, man har egne folk til å gå inn i konflikter av det slaget, for de som jobber med selve servicen skal ikke det. Når man i tillegg søker jobb et sted man vet sånne ting foregår, og daglig er borti rus og psykiske sykdommer så forventer jeg at det er fokus på det blant de ansatte, og at de dermed bør ha nok trening i å oppføre seg ordentlig også mot folk som sliter.

Skrevet

Faen meg til klaging på NAV, de må hanskes med de vanskeligste av de vanskelige hver jævla dag. Alt fra psykopater, arbeidsky ungdommer, late voksne, folk som ikke snakker norsk, i tillegg til det "normale" klientellet.. trusler, drap osv..

Den ansatte kunne sikkert gjort det på en smidigere måte, men tenk hvor lei man blir av det maset der. Jeg hadde blitt gal av å jobbe et sånt sted, men synes de som orker burde få skryt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...