Gå til innhold

Kvinnelig hårtap - noen som har opplevd bedring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det siste året har jeg mistet veldig mye hår. Det er tydelig merkbart både i form av at håret er tydelig tynt på toppen, og i form av tjafser i hendene ved dusjing/tørking.

Vitaminnivå er nå innenfor normal (jeg har hatt jernmangel, men har tatt tilskudd lenge uten bedring for håret) og jeg spiser normalt og sunt. Har ikke farget håret på flere hår, og bruker ikke stylingprodukter. Børster veldig forsiktig.

Har noen opplevd noe lignende, og at det har blitt bedre? Har håret blitt tykkere igjen etterhvert?

Fant du ut hva som var årsakene, og var det noe du selv gjorde som førte til bedring, eller gikk det over av seg selv?

Takk for svar, hilsen fortvilet 27-åring :(

Anonymous poster hash: 1a724...b2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter jeg begynte på ppiller, ble håret mitt bare tynnere og tynnere. Spesielt etter jeg sluttet ble det grusomt, med tynne partier på sidene og på toppen. Nå sluttet jeg for et halvt år siden på pillene, så farger heller ikke håret mitt. Satser på at iløpet av de neste månedene vil det bli bedre. Går på Bvitaminer, og føler det hjelper:) Håret vokser ihvertfall superfort

AnonymBruker
Skrevet

TS, glemte å nevne at jeg går på p-piller. Har gått på det så lenge, så tror ikke det er de, men det er jo mulig at jeg ikke la merke til at jeg mistet mye hår før det ble tynt. Har også begynt å ta b-vitamintilskudd selv om det var innenfor normalen, for hadde ikke spesielt høye verdier, tror jeg.

Moschino: Håper håret ditt blir tykkere igjen også, det suger å bli så tynn i håret at man utelukker enkelte frisyrer for å ikke vise frem for mye hodebunn.

Anonymous poster hash: 1a724...b2a
  • 1 måned senere...
Gjest Teora
Skrevet

Bumper denne fremfor å starte ny tråd: Håret mitt er også begynt å tynnes veldig, føler jeg fyller hårbørsten med hår samme hvor forsiktig jeg børster for tiden. Har spekulert i om det kan være p-pillene, men har også begynt å ta vitamintilskudd for å se om det hjelper først, noen som har merket bedring av å ta b-vitamin?

Skrevet

Jeg vet om flere jenter som har hatt hårtap som har blitt bedre igjen, men der har hårtapet vært grunner som har vært "fixable" svangerskap (eller ammetid) stress, sykdom, medisiner, p-piller, mangler på vitaminer eller mineraler, sånne type ting. Varig hårtap er som regel ikke så lett å fikse desverre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere jenter som har hatt hårtap som har blitt bedre igjen, men der har hårtapet vært grunner som har vært "fixable" svangerskap (eller ammetid) stress, sykdom, medisiner, p-piller, mangler på vitaminer eller mineraler, sånne type ting. Varig hårtap er som regel ikke så lett å fikse desverre.

Hvordan har det blitt bedre igjen da? F.eks. pga p-piller?

Anonymous poster hash: 701f3...e65

Skrevet

Hvordan har det blitt bedre igjen da? F.eks. pga p-piller?

Anonymous poster hash:

701f3...e65

Enten ved å slutte eller bytte merke.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har perioder der jeg røyter en del eller mye. Jeg mister mer hår på høsten enn ellers, og ca. hvert 7 år mister jeg MYE hår. Jeg tror det bare er en naturlig syklus. 6-8 år er visst "levetid" for et hårstrå og da faller det visst av.

Jeg spiser b-vitamin som gjør at håret vokser fort. Jeg mister fremdeles hår, men det vokser altså fort ut igjen. Jeg er også nøye med behandlingen av håret. Unngår varmebehandling, stylingprodukter og er nøye med hva jeg vasker håret med. Det mindre man stasjer med håret, dess penere blir det.

Anonymous poster hash: 4a826...a02
AnonymBruker
Skrevet

I min verste periode av angsten mistet jeg hår hele tiden, det var overalt, dusjen gikk tett etter hver dusj, der var helt grusomt!

Kunne gre hånden gjennom og jeg hadde hånden full av hår..

Det har blitt betydelig tynnere, det er nå et å siden denne perioden, håret har ikke kommet tilbake.. når jeg skal ha det opp i hestehale eller ball så må jeg bruke kam og hårspenner til å dekke til "skaleflekker" som oppstår her og der.

Fins sånn tilskudd du kan ta for å få tykkere hår, men sånne er ofte veldig dyre og du må ta det over ganske lang tid.

Anonymous poster hash: 28307...bd9

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Alltid hatt tynt hår, men det tok helt av i løpet av 20-årene. Nå er jeg 33 og har endelig tatt steget:
http://tops.no/services/harerstattning/.

Drastisk, men for meg som alltid har slitt med dette, har det snudd oppned på livet mitt og jeg tenker bare "hvorfor gjorde jeg ikke dette før"? Selv på en dårlig hårdag føler jeg meg tusen ganger bedre enn det som gikk for en bra hårdag i tidligere-standard.
Nå har jeg tykt, deilig hår i den frisyren jeg alltid har ønsket. Går og renser og klipper til hver 6 uke, og det koster det samme som frisør(800). De pengene selve hårdelene koster tar jeg meg glatt råd til, ikke så mye dyrere enn extensions(17.000 for to stk, varer i minst ett år).

Anonymous poster hash: 510b5...304
AnonymBruker
Skrevet

etter et dødsfall og noen fryktelige stressende år, har jeg mistet 2/3 deler av håret...Mister jevnt så har ikke skallede flekker, men det er veldig veldig tynt. B-vitaminer hjelper ikke for min del.

Anonymous poster hash: 0fbff...6c0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister mye hår av p-piller! Hjalp ikke å bytte merke heller, ble bedre når jeg bli gravid. Men har litt angst for hvordan det vil se ut nå svangerskapet er ferdig.

Anonymous poster hash: 94f95...683

Skrevet

Bumper denne fremfor å starte ny tråd: Håret mitt er også begynt å tynnes veldig, føler jeg fyller hårbørsten med hår samme hvor forsiktig jeg børster for tiden. Har spekulert i om det kan være p-pillene, men har også begynt å ta vitamintilskudd for å se om det hjelper først, noen som har merket bedring av å ta b-vitamin?

Jeg har også tynt hår og har bestandig hatt det, men etter jeg fikk barn ble det værre. Det tåler også utrolig lite. Sluttet å føne det og bruker arganprodukter. Tar b-vitaminer. Syns håret vokser fortere men syns ikke det blir tykkere. Jeg har farget håret i mange år, tror det også sliter veldig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...