Gå til innhold

Sommerkjoler for oss lave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tips til fine sommerskoler for oss lave? Hvor lange/korte bør de være?

Jeg er 1.60, og ingen stilk heller med mine 53 kilo.

Noen tips? :-)

Anonymous poster hash: c0f65...d80

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Det fine med å være lav, er at kjoler som blir minikorte på dine høyere medsøster, blir normallange på deg :) En lengde til rett over knærne er fint på oss som ikke er så høye. Empiresnitt kan være kjempefint og få beina til å se lengere ut, men det er viktig at det ikke er for mye volum under brystet, da det kan få deg til å se bredere ut.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kanskje du kan få noen idèer ved å sjekke litt i petite kolleksjonene hos noen av de bedre nettbutikkene?

Asos har en stor petite kolleksjon sortert på kjoler :)

Skater kjoler er ofte helt nydelige.

image1xl.jpg image4xl.jpg

Endret av Lille-pus
Skrevet (endret)

INVERTEDTRIANGLE.jpg

Jeg er på omtrent din str, med en slik kroppsform som denne damen over her. Jeg må holde meg unna skaterkjoler fordi de får meg til å se kraftigere ut enn jeg liker.

Så jeg bruker helst kjoler som har V-hals, og litt mer stoff på skuldrene. Det er som oftest det jeg ser etter i kjoler, men utenom de to stikkordene er jeg sikkert helt på bærtur :laugh: -for jeg bruker både korte og lange kjoler, selv om jeg er lav, og noen av kjolene ikke har V-halsen jeg synes kler meg best :fnise:

Edit: Ups, bildet ble kanskje for stort? :s

Endret av plix
Skrevet

Kjolene hos nelly er helt sykt korte, jeg får ofte kjoler av venninner fordi på dem flasher de nesten rumpen, men er perfekt lang for meg. :ler:

Gjest Tigress
Skrevet

Det gjeld for oss småtassar som for dei fleste andre, at det er viktigare med fasong enn med kva lengde. Eg er like stutt som deg, og har ikkje eigentleg problem med å finne kjolar som passar. Eller, jau, blyantkjolar slit eg med, eg har svære lår. Alle skjørtelengdar ned til rett under kneskåla er passande, og den derre midi-lengda som er så hipp no er ein uting - ein får feite leggar og korte bein uansett korleis ein ser ut. Så anten kort eller heilt lang er tipset mitt. Men dette ser du då når du prøver?

Skrevet

Jeg er 158 cm høy og jeg kjøper masse kjoler på Nelly som sitter som ett skudd! Merket Elise Ryan er veldig bra mtp. lengde.

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/elise-ryan-555/mandy-print-chiffon-dress-555240-92/

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/elise-ryan-555/baby-doll-trim-dress-555209-749/
Har akkurat kjøpt disse, og de satt veldig bra på. Den siste er riktig nok ikke sommerkjole :rolleyes: Men anbefaler virkelig det merket.

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/oneness-1115/floral-high-low-dress-611097-3795/ Vurderer å klikke hjem denne også :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere kledd henne i da? Nei, ikke meg på bildet, men kroppen hennes er ganske lik min. 155 cm lav, 78 kg, magen går utover som ved eplefasong, men ser man på sidene, ser man litt midje og hofter. Høyere hæler enn 5 cm er lite aktuelt av flere grunner.

Anonymous poster hash: e26be...dd5
Skrevet

Prøv petite klærne til asos.com og topshop, petite er laget for folk under 1,60.. Helt genialt, jeg er 1,58 selv og synes at de klærne passer meg mye bedre enn de jeg f eks finner på HM og zara.

De er ikke for lange i armene, passer i livet og kjolene er ikke oversized på en måte :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil forresten legge til at man kan være ganske stilk med 160 cm og 53 kg :)

Anonymous poster hash: dc0f0...1d5
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...