AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har en ullgenser bestemoren min strikket til meg. Den er bare noen mnd gammel og jeg har kun vasket den en gang for hånd med Milo. Allikevel er den veldig nuppete, spesielt foran (var det før vask også). Har brukt den en del, men en såpass ny genser burde vel ikke nuppe seg så veldig så raskt vel? Hvordan tar man best vare på en ullgenser og unngår nupper?Anonymous poster hash: 5ca02...b05
Gjest Evans Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Lufte i stede for vaske? Det fikk jeg som råd av min grandtante en gang i tiden. Det går kanskje ikke alltid (om man blir sikkelig svett eller søler), men man tar bort mye med lufting.
LilleSnupp Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har en ullgenser bestemoren min strikket til meg. Den er bare noen mnd gammel og jeg har kun vasket den en gang for hånd med Milo. Allikevel er den veldig nuppete, spesielt foran (var det før vask også). Har brukt den en del, men en såpass ny genser burde vel ikke nuppe seg så veldig så raskt vel? Hvordan tar man best vare på en ullgenser og unngår nupper?Anonymous poster hash: 5ca02...b05 Kommer ann på garnet, og nupper får man av bruk. Noen typer garn skal vaskes i maskin for å holde fasongen bedre, men det må du se hva som står etter hvilken type garn hun har bruk. Tørk den flat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå