Gå til innhold

Litt på kanten reklame, eller?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja, det synes jeg absolutt! Like morsomt!

Synes at du trekker frem et litt dårlig eksempel med Arnold her.. Ler du hvis du der en Arnold film?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn

Det hender jeg ler av han ja, men ikke volden. Lenge siden jeg har sett på en Schwarzenegger-film da, jeg har vokst det fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Noen som vil svare på dette?

Hadde du syntes det hadde vært like morsomt hvis det var en mann som slo en dame' date=' eller en voksen som slo til et barn?[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke reklamen er morsom uansett.. og den ville ikke blitt morsommere om det var noen andre som slo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme setting, en mann som slår en kvinne? Ja. En voksen som slår et barn? Selvsagt ikke, de er ikke lenger likeverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett reklamen og syns ikke den er noe morsom. Rett og slett fordi den er dårlig laget.

Som noen sa, slap stick kan være morsomt, hvis det gjøres med en viss finesse, vold kan også være morsomt (på film vel og merke), hvis det blir gjort på rette måten.

Den tidligere twist-reklamen som går baklengs hvor mann og kone sloss over siste twistbiten derimot, den er morsom, og laget med finesse og intelligens.

Å si at "det finnes annet på TV som er verre" syns jeg er ett latterlig dårlig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frigg
Har sett reklamen og syns ikke den er noe morsom. Rett og slett fordi den er dårlig laget.

Som noen sa, slap stick kan være morsomt, hvis det gjøres med en viss finesse, vold kan også være morsomt (på film vel og merke), hvis det blir gjort på rette måten.

Den tidligere twist-reklamen som går baklengs hvor mann og kone sloss over siste twistbiten derimot, den er morsom, og laget med finesse og intelligens.

Å si at "det finnes annet på TV som er verre" syns jeg er ett latterlig dårlig argument.

Jeg er så enig så enig! :enig_animasjon:

Reklamen er gjennomført dårlig laget.

Twistreklamen som Glitterchick refererer til, den var morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett den ene reklamen hvor dama drar til mannen med støvsugeren. Må innrømme at jeg ble litt sånn :o da jeg så den. Tror ikke noen tar skade av å se sånne ting på TV' date='men reklamen var dårlig og litt ufin spør du meg..[/quote']

På sikt vil denne og lignende reklamer være med på å framelske enda mer egoisme!

Synes vi må reagere på det, for det reklamern sier er at det er BRA å være egoist, da får du alle fordelene, og klarer å karre til deg mest!

Liker ikke den utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Lo kjempegodt av den reklamen!! Hysterisk morsom!

Har ikke lest alle innlegg, kun de første, men....

Hva med reklamen om de som krangler om Twist (Vern om dine godbiter-serie) Ingen rabalder om de...

Synes de fleste reklamer er mer eller mindre "umoralske" - Det handler tross alt om å få oss til å kjøpe mest mulig av ting vi EGENTLIG ikke trenger!! At det er litt humor skader vel ikke... (JEG syns det er humor!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg ler av den reklamen, men jeg innrømmer at jeg hadde reagert negativt hvis det var mannen som slo damen... :( Får assosiasjoner til kvinnemishandling når jeg ser det for meg...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes reklamen var usmakelig morsom.

Jeg ser så mye vold og dritt hver gang jeg slår på tv`n....så hvorfor ikke litt ekstra påfylling via reklame!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, fordi det er et reellt og alvorlig problem i samfunnet.... Jeg trakk ikke sammenligninger til det ved å se denne reklamen i det hele tatt - men så sitter ikke jeg og leter etter ting å irritere meg over heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

hm, det finnes sterkere vold som blir vist på tv for å si det sånn :) hvorfor er det annerledes at en mann blir slått ned i en reklame i forhold til at en mann blir slått ned i en tv-serie i samme sendetid.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett reklamen' date= men jeg må innrømme at jeg ikke reagerer noe spesielt. Tvert i mot synes jeg den høres ganske morsom ut. Ærlig talt, å se en slik reklame er altså helt forferdelig, men de samme foreldrene lar uten å mukke barna se f.eks. Alene Hjemme hvor ofrene burde vært død etter 2 minutter etter alt som skjer med dem, det er helt greit. Går det ikke an å bare slappe av og le litt uten at alt skal overanalyseres for å finne mulige skadevirkninger her og der?

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Ja' date=' fordi det er et reellt og alvorlig problem i samfunnet.... Jeg trakk ikke sammenligninger til det ved å se denne reklamen i det hele tatt - men så sitter ikke jeg og leter etter ting å irritere meg over heller da...[/quote']

Nåja, det hender at jenter slår menn også. Det er egentlig et større problem, i den forstand at bl.a sånne jenter og gutter som deg godtar det. De jentene som tyr til vold er like mye tapere som gutter som slår damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg har ikke sett den, men ville ikke reagert på den.

Som nevnt over, mer voldelige ting blir vist på tv. Og den sendes jo bare etter klokken 21?

BarneTV kan være mye mye mer voldelig enn det der..

Og hvis man skal snakke om upassende for barn, hva med den reklamen hvor barne kommer hjem og ser foreldrene løpe etter hverandre med pisk? (var det for Ikea tro :klø:

Jeg synes den var morsom, men var denne mer passende for barn en den andre reklamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, mer voldelige ting blir vist på tv, men hvorfor skal det av den grunn være greit å vise det i en reklame?

Mener vi nå at vold er ok? Og at egoisme er helt greit?

For meg er det bare enda et tegn på utviklingen samfunnet er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
JEg har ikke sett den, men ville ikke reagert på den.

Som nevnt over, mer voldelige ting blir vist på tv. Og den sendes jo bare etter klokken 21?

BarneTV kan være mye mye mer voldelig enn det der..

Og hvis man skal snakke om upassende for barn, hva med den reklamen hvor barne kommer hjem og ser foreldrene løpe etter hverandre med pisk? (var det for Ikea tro :klø:

Jeg synes den var morsom, men var denne mer passende for barn en den andre reklamen?

Reklamen har blitt vist på ettermiddagen, sjekk denne tråden.

Reklamen med pisk var preget av latter. Mix-reklamen er preget av ren vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Ja ja, mer voldelige ting blir vist på tv, men hvorfor skal det av den grunn være greit å vise det i en reklame?

Enig. Har også med kontekst å gjøre.

Vi vet at politiet havner oppi voldelige episoder, derfor vises det i politiserier.

Å slå hverandre ned med harde gjenstander fordi man vil ha godt, og deretter overse at den andre blir liggende på gulvet og skrike har da lite med konteksten "kose seg med godteri" å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...