Gå til innhold

Litt på kanten reklame, eller?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230278

Jeg har ikke sett denne reklamen selv enda, men jeg må si at jeg synes allerede den er på kanten til hva vi skal godta.

Selv om det for noe er veldig lett å se humoren i det, så er det da vel ingen av oss som er så naiv at vi tror at denne ikke kan påvirke barn og unge på en veldig negativ måte.

Som om vi ikke hadde nok problemer i samfunnet, skal nå en kiosk-kjede oppfordre oss til å banke folk som ikke gir oss godter.

:hår:

Joda, de forsvarer seg med at den sendes bare etter kl 21, men jeg synes den i det store og det hele burde vært nektet vist pga innholdet.

Det er ikke nødvendigvis at du eller jeg kommer til å løpe ut å banke noen, men det er signaleffekten av hva vi lærer våre barn om hva som er og ikke er akseptabelt.

Og noen ting spøker man bare ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vettu, den har jeg sett og jeg reagerte med vantro. Er det mulig å lage sånt da............????????????

Fikk ikke akkurat lyst på godteri da jeg så den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett reklamen, men jeg må innrømme at jeg ikke reagerer noe spesielt. Tvert i mot synes jeg den høres ganske morsom ut. Ærlig talt, å se en slik reklame er altså helt forferdelig, men de samme foreldrene lar uten å mukke barna se f.eks. Alene Hjemme hvor ofrene burde vært død etter 2 minutter etter alt som skjer med dem, det er helt greit. Går det ikke an å bare slappe av og le litt uten at alt skal overanalyseres for å finne mulige skadevirkninger her og der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå har ikke jeg sett reklamen' date= men jeg må innrømme at jeg ikke reagerer noe spesielt. Tvert i mot synes jeg den høres ganske morsom ut. Ærlig talt, å se en slik reklame er altså helt forferdelig, men de samme foreldrene lar uten å mukke barna se f.eks. Alene Hjemme hvor ofrene burde vært død etter 2 minutter etter alt som skjer med dem, det er helt greit. Går det ikke an å bare slappe av og le litt uten at alt skal overanalyseres for å finne mulige skadevirkninger her og der?

"dont get me startet" om alt som er feil med hjemme alene filmene!

Jeg synes de er direkte upassende for barn!

Jeg synes i grunn ikke at å oppfordre til vold over en pose godter er noe å le av. Heller tviler jeg for at å oppfordre til diskriminering er noe å le av det heller, men det burde kanskje også være ok?

Det er som sagt signaleffekten her, tror ikke at alle barn er i stand til å skille virkelighet fra fantasi. Og det er nettopp denne tilsynelatende "harmløse" volden som vi ser på tv/film som er skadelig. De forstår ikke konsekvensene av å slå til noen med en gjenstand eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de barna som er oppe etter kl 21 om kvelden er store nok til å vite forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Det er en del som har reagert på den, og lurt på hva som hadde skjedd dersom man hadde snudd på flisa. Altså at mannen hadde dengt opp kona for å få seg godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som har reagert på den' date=' og lurt på hva som hadde skjedd dersom man hadde snudd på flisa. Altså at mannen hadde dengt opp kona for å få seg godteri.[/quote']

Da ville også likestillingsombudet tatt saken! :wink:

Synes reklamen var morsom første gangen jeg så den, men jeg er jo voksen nok til å skjønne at man ikke skal banke folk for å få beholde godteriet sitt. Synes reklamen er OK etter klokka ni om kvelden, men ikke på den tiden barn ser på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg syntes den er morsom, nettopp fordi det er en reklame for snop. Litt sånn "vern om dine favorittbiter - velg dine venner med omhu" - syntes den er bra. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett den, men jeg tror ikke jeg ville reagert om jeg så den heller. som allerede nevnt så er da hjemme alene-filmene mye verre, for bare å ta et eksempel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Jeg syntes den er morsom' date=' nettopp fordi det er en reklame for snop. Litt sånn "vern om dine favorittbiter - velg dine venner med omhu" - syntes den er bra. :ler:[/quote']

Vel det er det ganske delte meninger om. Syns det viser hvor lite oppfinnsomme det går an å være, men det er noe jeg mener da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3llie

Jeg har bare sett en av de fire.. den hvor mannen og dama sitter sammen i sofaen, kan ikke huske den var spesielt voldelig. Jeg kjente meg veldig godt igjen i situasjonen da det kan være sånt min samboer og jeg gjør på tull. Og vi satt begge og lo godt da reklamen kom på skjermen. Syntes den var utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Utrolig hva enkelte skal henge seg oppi da?

Dette er jo en form for slap stick (heter det ikke det da?) humor og det har da eksistert til alle tider uten at noen har tatt skade av det? Gamle Chaplin filmer og Buster Keaton filmer er jo full av sånt hele tiden uten at verken barneombudet eller andre har blitt tilkalt for å få det vekk. Gi ungene litt kreditt'a - herremin sånt hysteri.... over alt mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så i VG at den er innmeldt til forbruker rådet. Jeg reagerte med vantro første gang jeg så den ,smakløst..denne var litt på kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Virvel

Jeg har sett den reklamen flere ganger, og det har overhodet ikke falt meg inn at noen kunne bli provosert av noe sånt. :o Jeg synes ikke den er verken spesielt morsom eller god, men "oppfordre til vold", da, det var nå voldsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Slap stick-humor kan være moro, det. Men det må være gjort med finesse. Chaplin og disse behersket kunsten til fingerspissene. Derfor ble det gøyalt.

Ellers blir det som i denne reklamen, en person denger løs på en annen, og det var det. Det er ett eller annet som mangler, liksom.

Og da blir jeg sittende å spekulere på hva denne reklamen egentlig prøver å fortelle meg... Jeg får ikke lyst på godter, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårlig klang

Jeg synes reklamefilmene for dette godteriet har en dårlig klang.

De gir meg rett og slett dårlige vibber. All reklame er ikke god reklame.

Produsentene kan jo tenke: "Åh, så fint, vi har skapt diskusjon- folk blir provosert". Som sagt: det er ikke nødvendigvis bra.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som har hatt lyst til å gjøre det samme?

Jeg deler nemlig hus med en mann som først spiser sitt eget godteri (dobbel mengde av det jeg har), og så stjeler han mitt hvis jeg ikke passer på.

Jeg tuller ikke! Voksne mannen TAR faktisk godteriet mitt hvis jeg ikke gjemmer det...

Så med andre ord, jeg skjønner dama i reklamen veeeldig godt... :sjarmor:

Nei, fra spøk til alvor: Jeg synes faktisk den var litt brutal og umorsom. Glimtet i øyet mangler, og det er ikke noe som trigger latteren i den reklamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...