Gå til innhold

Forventninger til partner som ikke står i stil til en selv

Anbefalte innlegg

Gjest heihade
Skrevet

Jeg har lagt merke til at det er mange mennesker som sliter med å finne seg en partner som lever opp til forventningene deres. De sier de opplever at de ikke er pene, smarte eller suksessfulle nok til at noen vil ha dem.

Mange sier at norske menn/kvinner er for kravstore og at de derfor vil finne seg noen utenlands med "normale forventninger". De innrømmer at de ikke er særlig pene å se til, og at det kan være hovedgrunnen. Samtidig så går mange av dem etter de flotteste eksemplarene av det motsatte kjønn.

Jeg prøver ikke å snakke noen fra å finne seg en utenlandsk partner. De jeg sikter til er ikke dem som finner kjærligheten på reise, nettet eller hvor som helst med noen som tilfeldigvis er utenlandske, men heller de som har bestemt seg for at alle innbyggere i dette land er håpløse og den eneste sjansen de har til å finne seg en partner er å reise til et annet land.

Når det handler om forventninger, så merker jeg at det er mange som ikke er flinke nok til å se seg i speilet og tenke etter hva det er de egentlig krever. Det høres kanskje stygt ut å si det, men jeg tror ikke de mindre vellykkede/heldige menneskene kan forvente å bli sammen med de som er på den andre siden av skalaen. Disse heldige menneskene har ofte opptil flere beilere samtidig. De kan velge og vrake, så hvorfor skulle det bli akkurat deg?

Greia er at det finnes mindre heldige kvinner i Norge som ikke finner seg partner fordi menn ikke synes de er bra nok, samtidig som det finnes mindre heldige menn i Norge som ikke finner seg partner fordi kvinner ikke synes de er bra nok - og alt for sjelden slår det dem at de kunne funnet tonen med hverandre.

Jeg har ikke regnet med personlighet her. Jeg vet at veldig mange mener at ingenting har noe å si så lenge personligheten er på plass. Men hvis vi legger det til side og tenker på mennesker som kanskje har en fantastisk personlighet, men velger å aldri prøve noen som er i "deres liga" og dermed gir opp på norske kvinner og menn for alltid fordi de stiller krav til partneren sin som de ikke lever opp til selv.

Beklager hvis HI ble lang og kjedelig.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Tris
Skrevet

Du tenker på de som sikter etter perfekte utgaver når det kommer til yrkesvalg, utseendet osv. Da er jeg enig.

Skrevet

Hva nytter det egentlig å ligge å se på verdens fineste person om man ikke tåler å være i samme rom som en den personen eller høre den person snakke fordi personligheten er forjævlig..

Det finnes helt sikkert ("objektiv sett") mange flotte, fine, nydelige nazister og drapsmenn men jeg kunne aldri blitt i lag med de. Noen ganger undervurderer man nok hvor mye personlighet faktisk har og si.

Men jeg vet at du sier ts at at du her ser bort fra personlighet, vel da i følge meg står du igjen med et skall. Kroppen min er mitt hus, i mitt hus bor jeg men det nytter ikke om det ikke er noen hjemme..

Men ok, jeg ser at denne tråden er ment som en tråd til utsende. Jeg tenker mine tanker om skalaer og karakterer og utsende, jo det er viktig med fasade og jeg skjønner trådens tema. at om du er på skala en så kan du ikke forvente skala 10 (hva nå enn dette er, og består i) og jeg er jo enig i grunn.

Man kan ikke på bakgrunn av at man tror man er drømmefyren men i realiteten er en drittsekk mene at man skal finne *true love*

Men på bakrunn av dette:

"Greia er at det finnes mindre heldige kvinner i Norge som ikke finner seg partner fordi menn ikke synes de er bra nok, samtidig som det finnes mindre heldige menn i Norge som ikke finner seg partner fordi kvinner ikke synes de er bra nok - og alt for sjelden slår det dem at de kunne funnet tonen med hverandre."

og at du skriver

"Jeg har ikke regnet med personlighet her"

mener at mennesker som ikke scorer full pott på utsende (som sagt hva nå enn det betyr..) bare kan bli sammen med hverandre fordi de fortjener hverandre uavhengig av personlighet?

Gjest heihade
Skrevet (endret)

Grunnen til at jeg ser bort i fra personlighet er fordi jeg synes det blir helt umulig å diskutere det jeg prøver å få frem hvis jeg skal blande det inn.

Dette handler ikke om å ikke velge partner etter personlighet. Fordi det finnes faktisk mennesker som også er utrolig flotte, suksessfulle OG har bra personlighet - og dette vil da for de fleste andre attraktive, flotte mennesker være mer tiltrekkende enn et menneske som kun har personligheten å skryte av. Det handler slettes ikke om at skallet er det viktigste. Men at disse menneskene som har full pakke faktisk kan forvente full pakke (der personlighet er en del av pakka) av sin partner.

Hele ditt innlegg er basert på mindre vellykkede, stygge mennesker med fantastisk personlighet og flotte, vakre nazister og drapsmenn. Som om det er enten eller når det kommer til personlighet og resten.

Endret av heihade
Gjest Geit
Skrevet (endret)

Mitt inntrykk av de som ønsker å bli sammen med noen fra en annen kultur og et annet land av rent prinsipp, og/eller mener at halve den norske befolkning er utelukket som partnere, at de har problemer med innstillingen sin til seg selv og andre mennesker på et mye mer generelt plan enn å bare vurdere seg selv som mer attraktive enn de er. Enten det, eller så handler det ofte om sånt som en romantisk forestilling om at mennesker oppvokst i en annen kultur av en eller annen grunn skulle være bedre kjærester, eller et ønske om andre kjønnsrollemønstre.

For å presisere, jeg utelukker ikke at noen mennesker er blottet for selvinnsikt og stiller umenneskelig høye krav til en partner, og derfor mot sin vilje blir gående evig single.

Problemet med de typiske skalaene, markedsmodellene og de diverse vurderingene av hva som gjør oss attraktive, er ikke at det ikke eksisterer visse mål på hva som gjør noen attraktive. Men det er jo klart at det er mer sammensatt enn som så. Særlig "suksess", eller ulike mål på sosial status, vil jeg si er diskutabelt, siden det er veldig ulikt hva som idealiseres, eller hva som i det hele tatt teller, mellom ulike miljøer og sosiale lag.

Utseende er kanskje litt mer universelt, men selv om f.eks. en muskuløs fitnesskropp vil være idealet i noen miljøer, vil det ikke være det i andre.

"Full pakke" er altså ikke en udiskutabel "full pakke".

Endret av Geit
Gjest KrissyHart
Skrevet

en gjenganger blant menn på asia forum er at norske kvinner er så kravstore og late

derfor vil de ha asia damer som er vant til og oppvarte mannen..

mange er sjåvinsiter og har glemt å se seg i speilet. gjerne 50+ med asia kvinner på 25.

jeg ser sjelden norske kvinner som finner seg utenlandske menn av samme grunner.

kanskje ikke helt det du spurte om men det er min oppfatning ang å finne seg utenlandske koner.

kvinnfolk har jeg ikke hørt om at importerer menn hit

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grunnen til at jeg ser bort i fra personlighet er fordi jeg synes det blir helt umulig å diskutere det jeg prøver å få frem hvis jeg skal blande det inn.

Dette handler ikke om å ikke velge partner etter personlighet. Fordi det finnes faktisk mennesker som også er utrolig flotte, suksessfulle OG har bra personlighet - og dette vil da for de fleste andre attraktive, flotte mennesker være mer tiltrekkende enn et menneske som kun har personligheten å skryte av. Det handler slettes ikke om at skallet er det viktigste. Men at disse menneskene som har full pakke faktisk kan forvente full pakke (der personlighet er en del av pakka) av sin partner.

Hele ditt innlegg er basert på mindre vellykkede, stygge mennesker med fantastisk personlighet og flotte, vakre nazister og drapsmenn. Som om det er enten eller når det kommer til personlighet og resten.

For å bruke kg begrepene så er jeg enig i at " bitterpikkene" kan bli ilagt med "bitterfittene" ( de passer jo overhode ikke sammen men på den attraktive skalaen er de vel like?) og så leve et godt liv i sus og dus.. på et veldig flyktig måte er jeg enig forresten.

Men om man bare regner utsende skala ( du er en toer og jeg er en toer og vi passe derfor utmerket ilag kun basert på det) så ser jeg ikke helt et kjærlighets liv dannet på solid fundament nei. .

Det er ganske umulig å diskutere hvem som fortjener hverandre og hvem som ikke gjør seg, vi faller for hverandre av ymse grunner, utsende, personlighet, sjarm osv og at to relativt like mennesker faller for hverandre er ikke så rart. Men personlighet har mye så gjøre med hvem man blir sammen med og jeg tror derfor en ikke kan se bort fra dette, selv om det skulle gjøre det aldri så enkelt å diskutere. Få ting er enten eller men jeg sier som sant er at ting henger sammen og utgjør det vi finner attraktiv med andre derfor henger det ikke på greip å fjerne personligheten fra diskusjonen. Men igjen jeg kunne vært enig om du skulle mene at en sær, fæl skrullete, stygg, psykopat mener å ha sjansen på en flott, nydelig, sexy, snill skjønn og godhjertet kvinne ikke er helt i lodd og at forventningene bør skrues ned noen hakk. Forventninger bør jo helst stå i stil utsende og personlighetsmesig. .

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Gjest heihade
Skrevet

For å bruke kg begrepene så er jeg enig i at " bitterpikkene" kan bli ilagt med "bitterfittene" ( de passer jo overhode ikke sammen men på den attraktive skalaen er de vel like?) og så leve et godt liv i sus og dus.. på et veldig flyktig måte er jeg enig forresten.

Men om man bare regner utsende skala ( du er en toer og jeg er en toer og vi passe derfor utmerket ilag kun basert på det) så ser jeg ikke helt et kjærlighets liv dannet på solid fundament nei. .

Det er ganske umulig å diskutere hvem som fortjener hverandre og hvem som ikke gjør seg, vi faller for hverandre av ymse grunner, utsende, personlighet, sjarm osv og at to relativt like mennesker faller for hverandre er ikke så rart. Men personlighet har mye så gjøre med hvem man blir sammen med og jeg tror derfor en ikke kan se bort fra dette, selv om det skulle gjøre det aldri så enkelt å diskutere. Få ting er enten eller men jeg sier som sant er at ting henger sammen og utgjør det vi finner attraktiv med andre derfor henger det ikke på greip å fjerne personligheten fra diskusjonen. Men igjen jeg kunne vært enig om du skulle mene at en sær, fæl skrullete, stygg, psykopat mener å ha sjansen på en flott, nydelig, sexy, snill skjønn og godhjertet kvinne. Forventninger bør jo helst stå i stil..

Jeg er ikke uenig med deg. Tvert i mot.

Jeg vil bare presisere at jeg snakker altså ikke om å spleise mennesker som passer sammen utseendemessig. Jeg snakker om mennesker som har et visst utseende og som ikke gir mennesker med et tilsvarende utseende en sjans, fordi dette ikke står i stil til deres krav. Så klart trenger ikke disse å passe overens personlighetsmessig. Jeg sikter mer til de som ikke en gang kommer så langt som å finne ut om de liker hverandre eller ikke, fordi de ikke er interessert i å prøve med et menneske som er, for å si det på den måten, like lite attraktive som dem selv.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke uenig med deg. Tvert i mot.

Jeg vil bare presisere at jeg snakker altså ikke om å spleise mennesker som passer sammen utseendemessig. Jeg snakker om mennesker som har et visst utseende og som ikke gir mennesker med et tilsvarende utseende en sjans, fordi dette ikke står i stil til deres krav. Så klart trenger ikke disse å passe overens personlighetsmessig. Jeg sikter mer til de som ikke en gang kommer så langt som å finne ut om de liker hverandre eller ikke, fordi de ikke er interessert i å prøve med et menneske som er, for å si det på den måten, like lite attraktive som dem selv.

Ok da skjønner jeg litt mer hva du mener, og jeg er heller ikke uenig med deg i den store ytre kjernen.

At noen har fryktelig urealistiske forventninger hva angår den andre part kontra en selv, skal jeg være enig i at ikke er realistisk i det lange løp.

Endret av skreppamedleppa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi forblinder oss litt på varianter av eventyr om "den stygge andungen" gjerne i form av Hollywoodfilm der den sjenerte, "stygge" ensomme jenta med det vakre indre danker ut den vakre men slemme jenta i kampen om den kjekke og snille drømmeprinsen. Fordi han SER at hun er vakker inni seg og at hun har et potensiale som ingen andre ser. Budskapet er at alle får den man fortjener og er du snill og hjelpsom nok så får du den kjekkeste mannen. Sånn er det jo virkelig ikke.

Anonymous poster hash: 7af8a...4f1
Skrevet

Jeg mener det blir feil å sammenligne kravene i forhold til personens egne kvaliteter. Det viktigste er ikke hvor bra man er selv, men hva man kan få.

Har man en realistisk mulighet til å finne en partner med kvalitetene man foretrekker i utlandet burde man selvfølgelig ikke ta til takke med de minst attraktive partnerne i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...