Gå til innhold

Blåbær, jordbær og vaniljekesam, sunt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall veldig godt!

Anonymous poster hash: 55d68...704

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jævlig sunt, men mye bedre enn å spise godteri.

Anonymous poster hash: 2339b...457
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Melkeprodukter inneholder mettet fett. Og vaniljekesam har sukker i seg, om du er opptatt av det.

Anonymous poster hash: 29d43...bf1

AnonymBruker
Skrevet

Hva definerer du som sunt? Lite kcal? Lite fett? Lite sukker? Mye vitaminer?

Anonymous poster hash: d558e...345
AnonymBruker
Skrevet

Kcalmessig er det ikke usunt. Ville dog gått for mager kesam, som er veldig god! Om man går for det som dessert er det uansett mer sunt enn det meste annet..

Anonymous poster hash: 5be56...0cb
Skrevet

Hvis du velger mager-vaniljekesam er det sunnere enn den vanlige. Den vanlige vaniljekesamen regnes jo som dessert egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Så klart er det sunt. Bær er sunt, og kesam inneholder mye proteiner. Spis det med god samvittighet du.

Anonymous poster hash: 95886...ebd
  • Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva du sammenligner det med. Men bytt til mager vanlijekesam så vil i hvert fall jeg kalle det sunt :)

Skrevet

Lite fett = sunt?

Kcal-messig?

Metthet og totalt energiinntak er det man skal bry seg om.

TS: Bær regnes som svært nyttige. De har relativt lav sukkerinnhold for å være frukter, spesielt bringebær. De inneholder mye antioksidanter og smaker godt.

Vaniljekesam inneholder tilsatt sukker utenom melkesukkeret. Om du er normalvektig så spiller ikke dette så stor rolle.

• Liker 2
Gjest Sunshine23
Skrevet

Til en dessert, så synes jeg dette er sunt ja

AnonymBruker
Skrevet

Går det greit å bruke rømme i stedet for kesam?

Skrevet

Jeg mener det. Men nå kommer sikkert hylekoret og skriker: "USUNT! ALTFOR MYE FETT! VIL DU DØ AV TETTE BLODÅRER?! HÆ?"

Mer fett betyr mer energi. Det vil si at denne retten vil gi deg mer metthet og gjerne holde deg mett litt lengre. Kanskje orker du ikke å spise samme mengden av det heller. Det er litt individuelt.

Fettet er heller ikke farlig. De som påstår det har ikke satt seg inn godt nok i den forskningen som finnes. Fettsyrene man finner i meieriprodukter er meget bra. Og enda bedre er de i økologiske meieriprodukter.

Selv spiser jeg bær, tyrkisk yoghurt 10% (med litt fløte i), og nøtter. Dette er en standard frokost, lunsj eller kvelds.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det. Men nå kommer sikkert hylekoret og skriker: "USUNT! ALTFOR MYE FETT! VIL DU DØ AV TETTE BLODÅRER?! HÆ?"

Mer fett betyr mer energi. Det vil si at denne retten vil gi deg mer metthet og gjerne holde deg mett litt lengre. Kanskje orker du ikke å spise samme mengden av det heller. Det er litt individuelt.

Fettet er heller ikke farlig. De som påstår det har ikke satt seg inn godt nok i den forskningen som finnes. Fettsyrene man finner i meieriprodukter er meget bra. Og enda bedre er de i økologiske meieriprodukter.

Selv spiser jeg bær, tyrkisk yoghurt 10% (med litt fløte i), og nøtter. Dette er en standard frokost, lunsj eller kvelds.

Det kommer jo aldri noe hylekor for å mase om fett og tette blodårer. Det som derimot alltid skjer, er at noen advarer om et hypotetisk hylekor som hypotetisk sett kommer for å mase om fett og tette blodårer. Hadde du slengt på noe om fettangst, så hadde det vært fullendt.

Anonymous poster hash: 82c96...248

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spis det du synes smaker best :)

Anonymous poster hash: 29d43...bf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før man løper og bytter ut med alle disse "mager" produktene, så les på litt med en bare kcal. Mange av "mager" produktene inneholder jo masse andre rare ting. Så hadde heller gått for litt mindre mengde av evt matvare, enn nødvendigvis å hoppe på mager versjonen.

Anonymous poster hash: da1ab...b09
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Det er jo rimelig sunt hvis man spiser det for å kose seg istedenfor å spise sjokolade for eksempel.

Hvis man tenker litt over mengdene man putter i seg, så er det ingenting i veien for å spise dette.

Mat kan være sunn selv om den inneholder fett, og som sagt passer man på mengden så kan man spise nesten hva som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...