AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 En jeg kjenner er kristen og når han er frustrert roper han HELGETE!! Er ikke dette ganske teit? Er det vanlig at kristne omformulerer banneord sånn litt for liksom å kunne si at 'jammen jeg bannet jo ikke egentlig'.Anonymous poster hash: ed0ec...c9e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Ha ha ha. På den annen side i Kristiansand er det vanlig å si " Å inni heiane" som kraftuttrykk, antar det er gjengs å skrive det om, så de slipper unna. Anonymous poster hash: 43876...9d1 1
Maximillian Cohen Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 En jeg kjenner er kristen Er ikke dette ganske teit? Anonymous poster hash: ed0ec...c9e Jo
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Poenget med banning er at det er tabuord. Å si "annen i ellevte" eller "helgete" høres bare teit ut! Bann skikkelig når du trenger det eller la være! Mener nå jeg... Anonymous poster hash: 5d5ee...abb
Fionnuala Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Jeg har hørt kristne folk bruke 'aen i ellevte' (annen i ellevte på dialekt), så tror sånne erstatnings banneord/utrykk er litt vanlig ja. Syns det høres litt rart ut.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Ha ha ha. På den annen side i Kristiansand er det vanlig å si " Å inni heiane" som kraftuttrykk, antar det er gjengs å skrive det om, så de slipper unna. Anonymous poster hash: 43876...9d1 Man burde kanskje sendt sørlendiger på bannekurs til Nord-Norge? Anonymous poster hash: 5d5ee...abb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #8 Skrevet 2. mai 2014 Misjonsbanning er ganske døllt ja Jepp. Jeg får liksom ikke ordene "misjon" og "banning" til å høre sammen. Anonymous poster hash: 5d5ee...abb
Haru Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 En jeg kjenner er kristen og når han er frustrert roper han HELGETE!!Anonymous poster hash: ed0ec...c9e Helvete er en geografisk tittel, da kan det jo ikke være banning Poenget med banning er at det er tabuord. Anonymous poster hash: 5d5ee...abb Jeg tror rett og slett ikke bibelen nevner banning? Bare ut du ikke skal misbruke Guds navn. Gud heter ikke helvete eller faen osv så.... FUCK FUCK FUCK FU-FU-FU-FUCK COCK DICK
Gjest Kim Skrevet 3. mai 2014 #10 Skrevet 3. mai 2014 Sånn er det når man tror noen ord har spesiell status og hva du sier avgjør hvor du havner etter du dør. Bibelen er rimelig klar på hva som er blasfemi, så å si f.eks Fitte!, fuck eller helvete har ingen konsekvenser, men det er jo ikke noe nytt at de som tror på slikt vås er de som sjelden har lest hele bibelen eller giddet å prøve å forstå hva som står der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå