Gå til innhold

Leie bolig og anskaffelse av valp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg og kjæresten skal flytte til en liten bygd/by på østlandet i høst, grunnet at jeg har fått jobb der. Vi har lenge snakket om å kjøpe oss hus og skaffe hund, men der vi har havnet er ikke ønskelig å bo over lengre tid så boligkjøp er uaktuelt (har plikttid og arbeidsgiver kan plassere meg der jeg trengs i 1.5 år).
Derimot så er ønsket om hund fortsatt stor, men vi er litt redd for at det ødelegges ved at det blir å leie.

Hvordan kan vi legge frem på best mulig måte at vi ønsker å skaffe oss valp, slik at vi fortsatt er aktuelle for å leie? Det er slik jeg forstår ikke et presset boligmarket der vi skal, og vi har gode referanser fra før og sikker inntekt. Hunderasen vi tenker på er samojed.

Takk for hjelp. :)

Anonymous poster hash: becc0...6e1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For oss var det ikke noe problem å leie, vi hadde en valp fra før av. Vi tilbydde å lage en ekstra avtale med huseieren og hørte om han hadde eventuelle krav når vi fikk leiligheten. Legg frem at du steller hunden godt med tanke på klør og parkett (mange som er redd for store riper av klør) og andre ting og at dere skal oppdra hunden godt og gå kurs osv:) Mange er villige til å leie ut til de som har eller ønsker hund, men det er veldig mange som er redde for at hunden skal bite på og ødelegge ting. Du kan være heldig å få leie hos noen som tar hunder godt i mot, det er absolutt det beste:) Siden du har gode referanser fra før er det vel bare å sikre at hunden ikke vil være til bry på noen som helst måte kanskje?

Anonymous poster hash: dde0a...318
AnonymBruker
Skrevet

Eller vente, til dere bor i egen bolig;)

Hilsen utleier som ikke leier ut til hundeeiere, men som elsker hunder.

Jeg har tidligere gjort det, men hundeeierens manglende kustus på hunden har ført til at jeg til slutt bestemte meg for å ikke leie ut til de som har dyr.

Anonymous poster hash: 9b508...272

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvordan det er i området dere vil bo, men jeg vet at på generelt grunnlag så er det vanskeligere å finne bolig å leie hvis du har dyr, eller få nei i etterkant ved spørsmål om lov å anskaffe dyr i leid bolig. Er mange som sliter med å finne sted siden de har hund, vi slet for flere år siden bare ved å ha katt. Og vi skulle leie på landet. Vet det er enda værre i byene.

Endret av Frisørdama
Gjest KrissyHart
Skrevet (endret)

siden det er for slik en kort stund, så ville jeg utsatt valpen til du er ferdig med gretne utleiere

mange av de er ekstremt redde for de rønnene de leier ut.

selvfølgelig skjønt det om det var strøken leilighet, men alle de slitne leilighetene som leies ut, ser jeg ikke sammenhengen mellom slitasje og hund.

sier ikke at dere kommer til å leie i en av disse rønnene altså

Endret av KrissyHart
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ventet til du hadde hus! Jeg hadde rett og slett ikke turt å leie et sted med parkett og hatt valp! Hva om man får en som tisser mye (som vår) som brukte lang tid på å si ifra, parketten i gangen vår er helt sprukket opp pga uhell og skal heldigvis byttes uansett"!

Gjest KrissyHart
Skrevet

tissing på parkett løste jeg ved å ha slike skvette matter for sukehussenger ol..

tok ikke valpen lang tid før han skjønte at han måtte på den og ikke parketten

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig at dere må flytte flere ganger før dere kjøper? Isåfall ville jeg ikke skaffet hund uansett.

Jeg ville meldt interesse på utleieboliger som så litt solide og praktiske ut ifht til hundehold (ikke parkett over hele huset, og leilighet på bakkeplan så det er lett å gå ut med valp), og som ikke spesifiserte husdyrhold forbudt. Og så ville jeg flyttet inn, vist meg som en eksemplarisk leietaker. Og etter noen måneder forsiktig tatt opp med huseier at dere ønsker hund. Men dette ville jeg kun gjort om jeg var bombesikker på at neste gang dere flytter, så er det rett inn i selveid bolig med lov til hund. For om dere først har hund og så skal ut på leiemarkedet, så kan det bli håpløst.

Anonymous poster hash: 9d102...a80
  • Liker 1
Skrevet

tissing på parkett løste jeg ved å ha slike skvette matter for sukehussenger ol..

tok ikke valpen lang tid før han skjønte at han måtte på den og ikke parketten

Jeg hadde også tissematter, alikevel skjedde det at han bommet, eller var litt utenfor. Parkett tåler ufattelig lite fuktighet, og ligger det en times tid før man oppdager det er allerede parketten ødelagt!

AnonymBruker
Skrevet

Slik som det er nå passert det aller meste med å få hund. Jeg har større fritid fra jobben enn hvis jeg jobbet andre steder, og har også mulighet til å ha med hunden på jobb. Vi er også et sted i livet hvor begge ønsker hund, vi har ikke barn, og gode muligheter for å se etter den. Alt passer, med unntak om bolig. :(

Tenker vi skal legge ut en annonse på facebook og finn, hvor vi også skriver at vi ønsker å skaffe oss hund. Er vel greit å kanskje poengtere at dette ikke er en nødvendighet?

TS

Anonymous poster hash: becc0...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...