AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 leste nettopp om det forferdelige som har skjedd i Afghanistan. Først et skred så kommer hjelpemannskap til også enda et skred som tok de som hjalp til. Leste også at de trenger spader osv til hjelpearbeidet. Når lignende skjedde med haiti, od andre steder var det kjapt hjelpe organisasjoner på plass og man kunne fort sende penger. Tror ikke noe sånt vil skje nå, ei heller at vi hører noen kjendiser/store mennesker sende tanker. Og nå til spørsmålet, sitter fast vakt i en kasse i en dagligvarebutikk. Ser jo at det finnes bøsser med kirkens nødhjelp osv, men så leser man jo at disse lederne sitter med million-lønn. Jeg har mulighet til å sende penger på dagen da jeg kjenner mennesker som er i det rammede området (Mine foreldre kommer derifra). Men er redd for å sette opp en bøsse, for noen kan jo tro jeg lyver? Og ikke bare det, er det i det hele tatt lov? Og uansett; ville du ha gitt noen kroner etter veksel i støtte, eller trodd det var noe lureri? Anonymous poster hash: 6c599...fbd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Åjda, ser nå at dette ble postet i feil forum. Flytt gjerne, mod. -TSAnonymous poster hash: 6c599...fbd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Jeg ville ikke gitt ei krone, beklager. Ikke fordi jeg ikke støtter saken, men fordi private, små innsamlingsaksjoner har dårlig rykte på seg. Er mye snusk i den bransjen. Men jeg håper du finner en løsning, flott at du ønsker å hjelpe. Anonymous poster hash: d3570...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Tror ikke det er lov å gjøre sånt på privat initiativ.Anonymous poster hash: 9519b...52e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Tror ikke det er lov å gjøre sånt på privat initiativ.Anonymous poster hash: 9519b...52e Ja, er redd for det og. Derfor jeg også spurte. Håper noen kan si meg om det er eller ikke er lov, så jeg ikke sitter igjen med å gjøre noe kriminelt midt på lyse dagen forran hundrevis av kunder! :-oAnonymous poster hash: 6c599...fbd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 Jeg ville ikke gitt ei krone, beklager. Ikke fordi jeg ikke støtter saken, men fordi private, små innsamlingsaksjoner har dårlig rykte på seg. Er mye snusk i den bransjen. Men jeg håper du finner en løsning, flott at du ønsker å hjelpe.Anonymous poster hash: d3570...0b2 Jeg ser den, hadde vært i tvil jeg og, men denne gangen er jeg den private lille samlingen også stoler jeg jo på meg selv, hehe! :-p men hadde vært litt forsiktig hadde en vilt fremmed spurt, så som sagt jeg skjønner godt. Er bare det at flere topper under de diverse hjelpeorganisasjonene (redd barna, kirkens nødhjelp, mm, sitter med millionlønn.. Så blir skeptisk til de og!)Anonymous poster hash: 6c599...fbd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Ja, er redd for det og. Derfor jeg også spurte. Håper noen kan si meg om det er eller ikke er lov, så jeg ikke sitter igjen med å gjøre noe kriminelt midt på lyse dagen forran hundrevis av kunder! :-oAnonymous poster hash: 6c599...fbd Du må iallefall spørre om lov fra butikken (evt grunneier), men som noen nevner er det jo mange som er skeptiske til slike private innsamlinger da man aldri kan vite om pengene når fram og at det bare er svindel. Sånn sett tviler jeg på at du får lov til å gjøre det. Så kan hende er det bedre å få tak i en "offisiell" bøsse (som er merket og plombert) fra feks Røde Kors el og spørre om denne kan plasseres i kassen.Anonymous poster hash: 9519b...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå