Gå til innhold

Mor bestemmer over barnefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg har et barn med eksen sin. Eksen har samvær annenhver helg, halve julen og påsken osv. Det jeg reagerer på er at mor alltid "bestemmer" når barnefaren skal ha barnet. Nå har det vært 1.mai og en inneklemt "fridag" i dag. Det er eksen sin tur til å ha barnet, og da bestemte mor at far skulle ha barnet fra onsdag til søndag. Siden BF jobbet både torsdag og fredag ble det ikke noe av de ekstra dagene. Sånn blir det også i slutten på mai, med helligdag på torsdag. BF jobber og kan ikke ha barnet før fredag kveld. Når venninna mi fikk vite dette sa hun at BF måtte ha barnet 6-9.juni i stedet siden det også er langhelg. Men da skal BF og kjæresten hans i bryllup. Dessuten er det hans "frihelg". Venninna mi har fri på helligdagene + fredagen etter, så for henne er det ikke noe problem å være hjemme med barnet.

Er det bare jeg som syns hun er urimelig med tanke på samvær? Har prøvd å snakke med henne om det, men hun blir bare furten. Tror hun er litt bitter over at eksen har ny dame. Men hva har det med barnet å gjøre?! Ellers er barnet hos far når han skal.

Anonymous poster hash: 8cdb3...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da praktiserer de tydeligvis ikke det som kalles "samarbeid"...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor blander du som er "venninne" deg opp i det???

AnonymBruker
Skrevet

Neida, jeg har unngått dette siden hun blir furten, men det er meg hun klager over barnefar til.

Gjest Idollet
Skrevet

Synes at alle menn og unger burde ha rett til å ha ungen/være hos far 50%.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at han finner seg i det...

Anonymous poster hash: 61be2...b55
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. De bor 3 timer unna hverandre

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg har et barn med eksen sin. Eksen har samvær annenhver helg, halve julen og påsken osv. Det jeg reagerer på er at mor alltid "bestemmer" når barnefaren skal ha barnet. Nå har det vært 1.mai og en inneklemt "fridag" i dag. Det er eksen sin tur til å ha barnet, og da bestemte mor at far skulle ha barnet fra onsdag til søndag. Siden BF jobbet både torsdag og fredag ble det ikke noe av de ekstra dagene. Sånn blir det også i slutten på mai, med helligdag på torsdag. BF jobber og kan ikke ha barnet før fredag kveld. Når venninna mi fikk vite dette sa hun at BF måtte ha barnet 6-9.juni i stedet siden det også er langhelg. Men da skal BF og kjæresten hans i bryllup. Dessuten er det hans "frihelg". Venninna mi har fri på helligdagene + fredagen etter, så for henne er det ikke noe problem å være hjemme med barnet.

Er det bare jeg som syns hun er urimelig med tanke på samvær? Har prøvd å snakke med henne om det, men hun blir bare furten. Tror hun er litt bitter over at eksen har ny dame. Men hva har det med barnet å gjøre?! Ellers er barnet hos far når han skal.

Tydelig en mann som vil bli hundset av en heks. Han har det så lenge han ønsker selv. Hun kan ikke bestemme dette

Anonymous poster hash: 955bd...4b3

Gjest Gjest
Skrevet

Du husker lignelsen om Kong Solomon?

AnonymBruker
Skrevet

Tydelig en mann som vil bli hundset av en heks. Han har det så lenge han ønsker selv. Hun kan ikke bestemme dette

Anonymous poster hash: 955bd...4b3

Problemet er jo at hun sitter med så veldig mye makt. Min kjæreste ga klart og tydelig uttrykk for at han ikke fant seg i at eksen skulle kreve flytting av samvær bare fordi det passet henne eller bestemme at han ikke fikk lov å ha besøk av meg når han hadde samvær. Resultatet av dette ble at mor fikk barnet til å si at h*n ikke ville til far når jeg var der, og det ble et sabla kaos. Når man er far som ser barnet sitt bare annenhver helg, skjønner jeg godt at man kvir seg for å sette seg på bakbeina når mor kommer med urimelige krav.

Anonymous poster hash: 9c5d7...ad5

Skrevet

Hun kan ikke bestemme det. Barnet er hovedsaklig bostedsforelders ansvar. Men faren tar vel imot?

Her er ikke særkullsbarnet et onde som min samboer og hans eks forsøker å prakke på hverandre. Barnet er velkomment i begge hjemmene hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan ikke bestemme det. Barnet er hovedsaklig bostedsforelders ansvar. Men faren tar vel imot?

Her er ikke særkullsbarnet et onde som min samboer og hans eks forsøker å prakke på hverandre. Barnet er velkomment i begge hjemmene hele tiden.

Ja, barnet er like velkommen hos far som hos mor.

AnonymBruker
Skrevet

Enten er far pysete ellers blir mor ekstra tverr når samvær blir nevnt.

Innimellom skulle det vært psykoanalyse og tvunget sterillisering av noen mødre.

Ville også kunnet hjulpet å gi far flere juridiske rettigheter i stedet. ;)

Anonymous poster hash: 59303...9c2
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Irrlys, mod.

Gjest Malanthor
Skrevet

Kanskje jeg missforstår deg nå, hvis så beklager jeg.

Men; Hvorfor i all verden skal hun ikke legge seg opp i det som kan oppfattes som en umoralsk handling fra veninnen sin?

Venner er ikke unnskyldt for dårlig oppførsel bare fordi de er venner.

Og apropos selve saken, samvær er regulert av avtaler dem imellom, Hvis han er missfornøyd så er det bare og klage. Hvis hun ikke følger avtalene så er det henne det slår tilbake på.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje jeg missforstår deg nå, hvis så beklager jeg.

Men; Hvorfor i all verden skal hun ikke legge seg opp i det som kan oppfattes som en umoralsk handling fra veninnen sin?

Venner er ikke unnskyldt for dårlig oppførsel bare fordi de er venner.

Og apropos selve saken, samvær er regulert av avtaler dem imellom, Hvis han er missfornøyd så er det bare og klage. Hvis hun ikke følger avtalene så er det henne det slår tilbake på.

Nemlig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, barnet er like velkommen hos far som hos mor.

Hvis du er ts, hva er da problemet? Min mann har gjerne barnet ekstra. Hvis mor foreslår ekstrasamvær i langhelger og far sier det er greit, så er vel alt greit?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ts, hva er da problemet? Min mann har gjerne barnet ekstra. Hvis mor foreslår ekstrasamvær i langhelger og far sier det er greit, så er vel alt greit?

Ser den, men problemet her er at mor forventer at far skal ta fri fra jobben for de ekstra dagene, mens hun selv har fri de dagene. Syns ikke det er rett av henne og "tvinge" far (i den forstand) til å ha barnet ekstra når han ikke har mulighet. Men det er min mening.

Barnefar sa forøvrig at det ikke var greit å ha barnet i de 4 ekstradagene som er i mai pga jobb.

TS

Skrevet

Ser den, men problemet her er at mor forventer at far skal ta fri fra jobben for de ekstra dagene, mens hun selv har fri de dagene. Syns ikke det er rett av henne og "tvinge" far (i den forstand) til å ha barnet ekstra når han ikke har mulighet. Men det er min mening.

Barnefar sa forøvrig at det ikke var greit å ha barnet i de 4 ekstradagene som er i mai pga jobb.

TS

Her har mor hatt 60% omsorg i alle år siden samlivsbruddet, så jeg synes egentlig hun har litt å gå på hvis hun skulle trenge avlastning.

Mannen kan si nei og la være å hente barnet. Hvis en ikke sier nei lar en andre bestemme over seg.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hva er egentlig greia med å si barnefar? Hvorfor ikke bare far? Er ganske logisk at en far er far til et barn. Det er jo ingen som sier barnemor... Sorry avsporingen, men jeg bare lurer...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...