Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer mens typen min ikke er det. Det begynner å bli litt vanskelig, da han savner kjøtt veldig. Det er oftest jeg som lager middag, og det er litt vanskelig å finne ting han liker... Det har rett og slett blitt dårlig stemning rundt hele mat temaet :/ Noen her med veldig forskjellig kosthold som får det til å fungere?

Anonymous poster hash: dac83...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg ville laget det samme til begge, men med kjøtt/fisk til ham og grønnsaker til deg. Er jo ikke så vanskelig det da?

Anonymous poster hash: 5eee8...869
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Da kan man lage hver sin mat, eller at han steker kjøttet når han kommer hjem fra jobb og har det inntil vegitarmaten du har laget. F.eks. :)

Anonymous poster hash: b72d9...75d
  • Liker 10
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Sier det samme som AB her. Dere kan mye spise det samme og så legger dere bare til kjøtt eller fisk for hans del. Jeg må innrømme at skulle jeg ikke fått fisk/kjøtt så hadde jeg blitt rimelig gretten etter hvert. Det å bli vegetarianer er et bevisst valg og ikke noe man skal tvinge over på andre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å steke kjøtt til han?

Anonymous poster hash: 813ae...1d8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg ikke er helt komfortabel med å kjøpe/tilberede kjøtt. Dersom han velger det er det selvfølgelig hans valg, men jeg ønsker rett og slett ikke gjøre det. Er vegetarianer pga sterke overbevisninger... Det gikk fint før vi flyttet sammen, men nå er det en større problemstilling. Kanskje jeg bare må la prinsipper gå litt, og lage kjøtt som tilbehør en gang i uka eller noe. Det kunne jo vært en grei middelvei!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han klarer vel å steke sitt eget kjøtt så lenge du står for saus, tilbehør og hva det nå måtte være?

Eventuelt kan du overraske ham med tofubacon - det er digg.

http://www.veganmisjonen.com/2010/02/fakin-bacon.html

Særlig er dette populært blant enkelte av mine kjøttspisende venner og min samboer. Sistnevnte har forøvrig uttalt at han synes det likner på kylling og at han "ikke trenger kylling om vi kan ha slikt som dette isteden". Det klinger unektelig vakkert i en veganers ører :)

Anonymous poster hash: 97946...e4d
  • Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Ser ikke helt problemet.

Blir litt av det samme som her hjemme. Jeg spiser ikke karbohydrater, mannen min elsker poteter, ris etc.

Så når jeg lager mat, så lager jeg mat som normalt, men jeg lager poteter/ris etc til han og et annet alternativ til meg

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Har en kjæreste som ikke bryr se om mat i det hele tatt. Det er ikke det samme som du ts beskriver men det føles litt kjip å ha ansvar for alt som har med mat å gjøre. :fnise: Luksusproblem !!!!

Gjest Coolaid
Skrevet

Men ts, la mannen lage seg kjøtt selv ? Ikke problem vel ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg ikke er helt komfortabel med å kjøpe/tilberede kjøtt. Dersom han velger det er det selvfølgelig hans valg, men jeg ønsker rett og slett ikke gjøre det. Er vegetarianer pga sterke overbevisninger... Det gikk fint før vi flyttet sammen, men nå er det en større problemstilling. Kanskje jeg bare må la prinsipper gå litt, og lage kjøtt som tilbehør en gang i uka eller noe. Det kunne jo vært en grei middelvei!

Han klarer sikkert å steke kjøtt selv også, så kan han spise det hver dag om han vil :)

Anonymous poster hash: b72d9...75d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt problemet.

Blir litt av det samme som her hjemme. Jeg spiser ikke karbohydrater, mannen min elsker poteter, ris etc.

Så når jeg lager mat, så lager jeg mat som normalt, men jeg lager poteter/ris etc til han og et annet alternativ til meg

Blir jo ikke det samme, da jeg ikke spiser kjøtt pga dyrs velferd og miljøhensyn. Dersom jeg skal kjøpe kjøtt til alle middager er jo en stor del av poenget borte. Jeg liker jo kjøtt, og unngår det ikke av helse/diett hensyn. Gikk på lavkarbo før, og da ordnet jeg tilbehør til som bare han spiste hvis han kom på middag :)

• Liker 6
Skrevet

Mannen må vel klare å steke sitt eget kjøtt? Eventuelt kan han jo steke opp en del kyllingfilet, svinefilet o.l i ovnen slik at han har for noen dager, så slipper dere å stå to på kjøkkenet hver gang.

• Liker 5
Gjest Heartbeat
Skrevet

Ser ikke helt problemet.

Samme her :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å tilpasse litt.

Nå finnes det jo mange gode vegetariske retter, så vi spiser ofte rent vegetarisk, men de fleste dagene justerer vi bare litt på maten.

Vi lager wok med ris til, f.eks. - og han steker noen kyllingstrimler som han kan blande i etterpå, mens jeg bare spiser woken som den er eller steker noe soyakylling ved siden av. Til taco har han kjøttdeig, mens jeg har en sopp- og løkblanding. Til spaghetti bolognese spiser han kjøttsaus, mens jeg har soyakjøttdeig i pastasausen. Gratenger kan lages vegetariske, og kjøttspiseren kan steke noen pølsebiter til å ha ved siden av. Og så videre.

Er du vegetarianer av etiske årsaker kan du jo velge etisk kjøtt til ham når du handler - økologisk, fra småbruk, lokalprodusert.

Anonymous poster hash: 41470...e6f
  • Liker 1
Skrevet

Hvis kjøtt er viktig for han så får han kjøpe det og steke det selv...er ikke verre enn det.

Jeg forstår deg godt TS, når man er veggis av samvittighetsgrunner blir man helt kvalm av å stå og skjære og steke deler av andres kropp....det er rett og slett ubehagelig....blodet, lukten....blææ

Dette bør typen din respektere og håndtere kjøttet sitt selv.

• Liker 4
Skrevet

Her er motsatt problem, mannen lager mat, men liker ikke grønt. Han lager hovedmaten og jeg smetter inn på kjøkkenet 10min før servering og fikser grønnsakene mine.

Jeg synes mannen din kan kjøpe og tilberede kjøttet sitt selv (økologisk fra nærmeste lokalprodusent selvsagt) ;-) Og benytte seg av muligheten til å spise en god biff når/hvis dere er ute innimellom :-)

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Blir jo ikke det samme, da jeg ikke spiser kjøtt pga dyrs velferd og miljøhensyn. Dersom jeg skal kjøpe kjøtt til alle middager er jo en stor del av poenget borte. Jeg liker jo kjøtt, og unngår det ikke av helse/diett hensyn. Gikk på lavkarbo før, og da ordnet jeg tilbehør til som bare han spiste hvis han kom på middag :)Anonymous poster hash: dac83...560

Be han om å steke sitt eget kjøtt da. Om han ikke vil det så får han jo la være å klage på vegetarmaten

• Liker 5
Skrevet

Samme her :)

Hvis dere ikke klarer å se forskjellen mellom at du koker en potet til kjæresten din selv om du går på lavkrabo og at TS står og tar på og steker kroppsdelene til et annet vesen, noe som er totalt imot hennes verdisyn... så ville jeg kanskje tatt et lynkurs i empati..

det er en svært stor forskjell...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at han bør kjøpe og behandle kjøttet selv. Jeg er kjøttspiser selv men jeg ville aldri forventet at en person som selv kuttet ut kjøtt av samvittighetsgrunner skulle skjære i døde dyr for min skyld.

Anonymous poster hash: 97946...e4d
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...