Gå til innhold

15 dager igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nervene begynner å kjennes.

Vi var til vigselsamtale i går og presten vi skal ha er utrolig hyggelig. Vi fikk også høre forskjellige bryllupsmarsjer. Vi valgte Bryllupsmarsj fra Nord-Gudbrandsdal som inngangsmarsj og Bryllupsmarsj av Nystedt til utgangsmarsj.

Vi har hatt litt problemer med noen til å lese tekstene, men forlover til sambo og sambo - min tilkommende - skal lese hvert sitt!! Presten syntes det var stilig at min tilkommende ville gjøre dette.

Stusset litt på at jeg skulle gå opp midtgangen på min brors høyre side?? Er det ikke vanlig å gå på venstre inn og høyre side når mannen og jeg går ut?

Ellers er det fortsatt litt å gjøre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tøft gjort at brudgommen skal lese tekst da!!

Jeg har tenkt litt på dette med tekstlesing selv. Kunne godt tenke meg å ha noen som kunne lese, men vet at mange av de jeg kunne tenke meg å spørre ikke har noe særlig lyst...

Er det mest vanlig at noen andre i tillegg til presten leser tekst eller er det mange som bare har presten til å gjøre dette også?

Jeg trodde som deg, at bruden skulle gå på venstre side inn... Men presten vet sikkert dette best!

Lykke til med resten av forberedelsene :)

Skrevet

Hei jenter!

Vi hadde samtale med presten i går, og han sa at jeg skulle gå på min fars venstre side, da vi ikke er et "par", og så skal han "overlevere" meg,og da går jeg på min kjæres høyre side ut igjen.. for vi ER jo et par... Men jeg har hørt at det ikke spiller noen rolle, og presten sa at dette står vi helt fritt til å velge selv, men det var sånn han synes det skulle være.

Når det gjelder lesingen, så skulle vi egentlig la presten gjøre dette, men en god venninne av oss begge spurte oss om ikke hun kunne få gjøre det, og det er jo veldig hyggelig, så vi sa selvsagt JA!!! Det er variert hva man gjør, og det er ikke noe rett og galt!!

blyg :)

Skrevet

Ja, tenk bare 15 dager igjen :-) Sommerfugler klekkes noe sinnsykt fort i magen min nå :wink:

Og vi har ennå ikke hørt fra presten vår. Har jeg ikke hørt noe på mandag så ringer JEG han.

Skrevet

Stilig med tekstlesing av gommen!

Har dere valgt tekster?

Skrevet

Eg tror ikke at eg har skjønt helt ka som skjer snart,tar d med ro.Eg begynner å glede meg men ingen tegn av nervene,ennå :o

D hjelper sikkert at eg har eksamen rett før bryllupet,eg skal levere den inn den 23.6.og reise den samme dagen til Finland.Blir nok litt stress men d går sikkert bra.

Skrevet

Tøft av brudgommen å lese tekst selv ja!

Jeg har såvidt spurt broren min, han er den eneste jeg kunne komme på som er tøff nok, og som leser sånne tekster på en verdig men også humoristisk måte. :wink:

Ellers trodde jeg også at man skulle gå inn på venstre side av den som følger en opp, og på høyre side av sin ektemann når man er ferdig-giftet.

De to brudemarsjene dere skal ha har jeg ikke hørt forresten, har lyst til å prøve å finne dem...

Skrevet

Gommen skal lese Høysan 8,6-7a

og forloveren hans skal lese Paul.brev til Kol 3,12b-14.

Tror det blir litt stilig at det er de to som leser dette.

Vi skal også ha solistinnslag, ett som gommen ikke vet om -Ännu doftar kärlek, Marie Fredrikson, som betyr noe spesielt for oss begge.

Skrevet

Det blir sterkt!

"Sett meg som et segl....."

Skrevet

IIIIIiiiik!! :o 13 dager igjen......

Skrevet

iiiiik, 49 dager igjen her...

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...