Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #1 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei. Bruker vanligvis å lage en saus bestående av soyasaus, vann, karry, hvitløk og kajennepepper, men har lyst å prøve noe nytt. Noen som har tips på en smakfull (gjerne litt sterk) saus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #2 Del Skrevet 11. juni 2004 Kyllingwok med peppersaus (4 pers.) 5 kyllingfileter 2 paprikaer ½ squash 6 champignoner 2 gulrøtter 1 løk 100 g sukkererter ½ purre 1 dl cashewnøtter 3 dl hønsebuljong ½ dl soyasaus 2 ss ketjap manis 1 ss sambal oelek 1 ss revet ingefær 1 hvitløksfedd salt/pepper sukker maisenna Skjær kyllingen i strimler; paprika og squash i terninger, løk og sopp i skiver og gulrøtter i staver. Stek kjøttet hvitt i litt olje. Dryss salt og pepper over. Tilsett grønnsakene og la surre 1 minutt. Bland sammen soyasaus, ketjap manis, sambal oelek, ingefær, presset hvitløk, salt, pepper og litt sukker sammen. Hell over i woken og kok opp. Rør litt maisenna ut i buljongen og rør inn. Server med ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZIBRA Skrevet 11. juni 2004 #3 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg pleier kun å ha aioli til wok! Synes det er kjempegodt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #4 Del Skrevet 11. juni 2004 Aïoli til wok? Høres....interessant ut. :klø: Blander du det i woken eller har det ved siden av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2004 #5 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg bruker bare kyllingkrydder...(Det fra Hindu..*viktig*) Kanskje jeg skal teste ut den sausen en dag....(Du, Arkana har jammen mange fristende oppskrifter på lager! ) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #6 Del Skrevet 11. juni 2004 (Du, Arkana har jammen mange fristende oppskrifter på lager! ) Clea :bukke: :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 12. juni 2004 #7 Del Skrevet 12. juni 2004 Dette er kanskje litt kjedelig, men hva med sursøt saus? Der kan du velge både mild og sterk.. Hvis du er flink på kjøkkenet lager du den sikkert selv (jeg kjøper ett glass på butikken).. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. juni 2004 #8 Del Skrevet 12. juni 2004 Forresten, Blue Dragon kinesiske sauser på pose har en aldeles nydelig krydret Szechuan tomatsaus, den er ikke kjempesterk, men du kjenner definitivt at den er godt krydret. Vanligvis liker jeg ikke ferdigsauser på pose, men denne er virkelig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2004 #9 Del Skrevet 12. juni 2004 Blue Dragon-sausene er fine. Særlig den som heter "Kryddig tomatsås" (det er kanskje den som er nevnt over her?). Bruker den både til wok og til sånne raske panneretter med kylling og grønnsaker som serveres med ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 12. juni 2004 #10 Del Skrevet 12. juni 2004 Uncle Ben's sur-søt-saus på glass er veldig godt i kyllingwok. Ellers så lagde jeg wok hvor jeg tilsatte en liten pose tikki masala. smakte veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anine Skrevet 12. juni 2004 #11 Del Skrevet 12. juni 2004 Blue Dragon østerssaus er kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 13. juni 2004 #12 Del Skrevet 13. juni 2004 Sur-søt saus: 3 ss ananassaft fra boks 2 ss ketchup 1-2 ts sukker 1-2 ss hvitvisneddik 1-2 ts maisenamel salt og pepper Bland alt sammen. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 13. juni 2004 #13 Del Skrevet 13. juni 2004 Blue Dragon østers-og vårløksaus er veldig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 13. juni 2004 #14 Del Skrevet 13. juni 2004 Bruker den sur-søte til Blue Dragon, den er god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nixi Skrevet 14. juni 2004 #15 Del Skrevet 14. juni 2004 Både Blue Dragon og Amoy har nydelige BlackPepper sauser hvis du liker det litt sterkt! Jeg er avhengig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 14. juni 2004 #16 Del Skrevet 14. juni 2004 Blue Dragon østerssaus er kjempegodt. Å ja! Den elsker vi! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå