Gå til innhold

Kan kvinner ha hatt?

Anbefalte innlegg

Gjest foundIrish ikke logget in
Skrevet

Har irsk svigermor (svært hyggelig) or svigerinne, og de lurer på om det er vanlig å ha hatt i bryllup i Norge. Er det? :roll:

Man har litt mer engelske tradisjoner i Irland...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Har värt i flere bryllup hvor enkelte damer har stilt i hatt. Har vel noe med at nordmenn er litt pysete sånn, man skal ikke skille seg for mye ut, og hatt er gjerne noe enkelte forbinder med å väre snobbete. For de av norske damer som har motet til å gå med dette, er det kjempeflott! Dersom din irske svigerfamilie har lyst til å gå med hatt, så synes jeg de burde det. Dersom noen ser rart på dem av den grunn, er det antagelig fordi de innerst inne tenker: Så flott, skulle önske jeg hadde mot til å gjöre det samme...?

Skrevet

Jeg er litt misunnelig på de som kan gå med hatt jeg, jeg synes det er så fint. Synes selv ikke jeg kler hatt, men hadde jeg gjort det skulle jeg gjerne gått med hatt.

Jeg synes man er ekstra pyntet når man har hatt, og pyntet skal man jo være i et bryllup. Derfor synes jeg gjestene kan stille i hatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan fint bruke hatt i bryllup, men bare i formiddagsbryllup. For i et formiddagsbryllup er det vanlig at kvinnene kommer i drakter. I et ettetmiddagsbryllup, med påfølgende middag kommer kvinnene i kjoler og da paser det seg ikke med hatt. Det er bare å følge de kongeliges etikette på hattebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...