Neva Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 Leste nettopp på bloggen til Voe at hun har blitt forfulgt av Stavanger-russen? Hva i all verdens rike slags oppførsel er det, og hvordan kan folk ha syntes det har vært så morsomt i så mange år at det nå har blitt en tradisjon i Stavanger? Er det bare jeg som syntes hele den greia var helt hårreisende?
Chanchan Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Synes også det var helt latterlig. :S er russ selv i år, men sånn oppfører man seg ikke uansett hvem man utsetter. Det verste var nok på facebooksiden deres, da noen av jentene som hadde vært med på spetakkelet kommenterte. De virket ikke forlegne i det hele tatt, tvert i mot virket det som at de var stolt av oppførselen sin...
Neva Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2014 Synes også det var helt latterlig. :S er russ selv i år, men sånn oppfører man seg ikke uansett hvem man utsetter. Det verste var nok på facebooksiden deres, da noen av jentene som hadde vært med på spetakkelet kommenterte. De virket ikke forlegne i det hele tatt, tvert i mot virket det som at de var stolt av oppførselen sin... Hvis de virkelig skrev om det på Facebook-siden deres og har innrømmet det i tillegg håper jeg faktisk at noen lagrer det og sørger for at de blir anmeldt. Er det mulig... 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Synes også det var helt latterlig. :S er russ selv i år, men sånn oppfører man seg ikke uansett hvem man utsetter. Det verste var nok på facebooksiden deres, da noen av jentene som hadde vært med på spetakkelet kommenterte. De virket ikke forlegne i det hele tatt, tvert i mot virket det som at de var stolt av oppførselen sin... Hvilken facebookside er det? Kan du linke? Jeg har alltid trod Voe var Oslojente jeg. Bor hun i Stavanger altså? Anonymous poster hash: 15d8a...cba
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 Hvilken facebookside er det? Kan du linke? Jeg har alltid trod Voe var Oslojente jeg. Bor hun i Stavanger altså? Anonymous poster hash: 15d8a...cba Åja nå skjønte jeg, hun er russ selv. Jeg tenker fremdeles på henne som ei lita jente. Men er det sånn at all Stavangerruss liksom skal "ta" folk utenifra? Da ender det jo opp med at ingen vil komme på arrangementet da. Herregud så tragisk. Anonymous poster hash: 15d8a...cba
Chanchan Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Hvis de virkelig skrev om det på Facebook-siden deres og har innrømmet det i tillegg håper jeg faktisk at noen lagrer det og sørger for at de blir anmeldt. Er det mulig... Det virket som, på innlegget til Emilie, at politiet i Stavanger ikke bryr seg så veldig på grunn av tradisjonsfaktoren :/ Hvilken facebookside er det? Kan du linke? Jeg har alltid trod Voe var Oslojente jeg. Bor hun i Stavanger altså? Anonymous poster hash: 15d8a...cba Er på jobb, så får ikke linket fra facebook. Siden heter "Holi 2014" Voe er fra Hønefoss i Buskerud, men dro til Stavanger for å være med på landstreffet i helgen.
Neva Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2014 https://www.facebook.com/pages/HOLI-2014/1380219348926000?fref=ts http://www.voeblogg.no/2014/05/02/verste-jeg-har-sett/ 2
Fjonana Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Tragisk nok er russetradisjonen i Stavanger slik.. Jeg var stavangerruss for noen år siden og vi måtte gjemme vanen vår for å unngå at den skulle se helt jævlig ut neste gang vi skulle ut å kjøre. Det var dessverre ikke til å unngå. Den var full i egg og mel flere ganger. Det var faktisk noen som knuste ruta og gikk inn i bilen vår å stjal anlegget og la igjen boksere og setene fulle av knust glassrute og mel! Vi var aldri med i noe raid og unngikk så langt som mulig å bli "tatt", men i Stavanger er det tydeligvis umulig. Jeg synes det er en forkastelig tradisjon, og ikke minst når de tar andre russ enn stavangerussen. Inne på selve landstreffet i kongeparken er det HELDIGVIS forbudt med raid av biler, da blir de kastet ut og fratatt bevis slik at de ikke kommer seg inn igjen.
Chanchan Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 Er veldig glad for at jeg og vennegjengen droppet landstreffet i Stavanger i år!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Hvilken tradisjon? Tar de kun russ? Er det utvalgte russ eller alle? Hva gjør de, dynker de bare bilene og slikt? Jævla glad jeg ikke er stavangersk, iallfall. Russ er ikke særlig å være stolt av uansett hvor i landet man bor, men det der høres jo bare forjævlig ut. Hadde noen trakassert meg på den måten hadde jeg antakelig slått til dem. Anonymous poster hash: 7d78d...838 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 Er veldig glad for at jeg og vennegjengen droppet landstreffet i Stavanger i år! Fy flate. Leste meldingene på FB-siden deres, og det var utrolig bra av jentene å navngi personene! Skulle nesten leid inn noen som kunne skremme dem litt når de svarer tilbake på den måten. "Grin litt mer'a!" skriver hun som var med på det her. Barnslige drittunger! Anonymous poster hash: 08cef...1ca
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 2. mai 2014 #13 Skrevet 2. mai 2014 Er det kun i Stavanger det er litt "krig" mellom russ? Jeg trodde seriøst det var vanlig overalt. Det var mest uskyldig moro, vi var rivaliserende skoler og angrep hverandre i friminuttene med vannpistoler og slikt. Ikke så involvert selv, jeg mislikte russ selv da jeg var det, men fikk noen egg på meg de gangene jeg gadd å dra på meg russebuksa. Det var blåruss versus rødruss, og alle versus utenforstående - særlig østlendinger. Derfor jeg må humre litt når jeg ser Voe skriver at det er greit at Stavangerussen har sine tradisjoner, men de hadde jo skrevet klart på bilen sin at de var fra Hønefoss. De kunne likesågodt malt en skyteskive på den.
Avalon Skrevet 2. mai 2014 #14 Skrevet 2. mai 2014 Jeg vet lite om hva russen her driver med (bor i Stavanger), men synes det høres ut som noen burde skamme seg skikkelig! Eneste jeg har sett av dem, er når de løper nakne over bybroen.
Rosewood Skrevet 2. mai 2014 #15 Skrevet 2. mai 2014 Har hun slettet innlegget? Jeg ser ikke det innlegget, kun det nyeste hun la ut i dag, og det når de var på vei til stavanger
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #16 Skrevet 2. mai 2014 Merkelig, er dette noe nytt som har begynt i Stavanger? Nå er det mange år siden jeg var russ da, var i år 2000 og da var jeg så full at jeg snakket Stavanger-dialekt på landstreffet. Kanskje derfor bussen vår ikke ble utsatt for noe tull fra rogalandsfissene.. Anonymous poster hash: 7b72d...3f4
Kosemose Skrevet 2. mai 2014 #17 Skrevet 2. mai 2014 Tråden ryddet for avsporing og personhets kosemose, mod
Gjest constance90 Skrevet 3. mai 2014 #18 Skrevet 3. mai 2014 Det er en dritt tradisjon som ikke bare går utøver biler men også enkelt personer. Vi måtte tilslutt bytte bukse når skolen sluttet for en annen skole ventet i bilene og kjørte forbi busstoppet og kastet egg, fløte og mel. Det er ikke alle men de aller aller fleste er med på dette her og det viser hvor umoden stavangerrussen kan være. Satser på de anmelder hverandre for hærværk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå