Gå til innhold

Ok å true med vold dersom vedkommende ikke fjerner seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å true med vold som ikke vil utøves uten grunn men som en konsekvens av at en person f. eks tar på dama di, tar seg inn på et privat område etc.?

Anonymous poster hash: 8f07e...195
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Altså, du skal jo ikke gå rundt og snakke om å knuse trynet til folk bare de ser skjevt på deg, men dersom noen plager deg og de ikke slutter når du gir dem beskjed, da gjør du det du må.

Anonymous poster hash: 97615...cf0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Altså, du skal jo ikke gå rundt og snakke om å knuse trynet til folk bare de ser skjevt på deg, men dersom noen plager deg og de ikke slutter når du gir dem beskjed, da gjør du det du må.

Nei, det gjør jeg selvsagt ikke, skal en del til å få meg til å bli voldelig, men når det først er behov for det så går jeg ikke av veien får å utøve den ganske hardt, som f. eks at noen ikke fjerner seg fra mitt private domene eller noen forsøker å klå på dama og de ikke tar advarslene seriøst.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å ta på dama mi ( eller det spørs hvor det blir tatt) Og hva mener du på privat område? Hadde noen stått i stua mi, hadde jeg ikke bare truet med vold, jeg hadde flydd på ( om jeg ikke kjente personen seff ;)

Anonymous poster hash: 477a0...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg selvsagt ikke, skal en del til å få meg til å bli voldelig, men når det først er behov for det så går jeg ikke av veien får å utøve den ganske hardt, som f. eks at noen ikke fjerner seg fra mitt private domene eller noen forsøker å klå på dama og de ikke tar advarslene seriøst.

Og dette skjer ofte eller?

Anonymous poster hash: 481b1...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså, om noen klår på meg uten lov er det ikke sjeldent jeg bare røsker tak i ballene deres uten forvarsel. Det spørs litt hva det gjelder, selvsagt, jeg flyr ikke i flint av at noen kommer borti rumpa mi på vei forbi, men om noen regelrett grafser løs uten noe initiativ fra min side, da har de med viten og vilje beveget seg bort fra rettighetene man får ved å være et anstendig menneske, så...

• Liker 2
Gjest Evans
Skrevet

Er det greit å true med vold som ikke vil utøves uten grunn men som en konsekvens av at en person f. eks tar på dama di, tar seg inn på et privat område etc.?

Nei, det er selvsagt ikke greit. Om noen klår på dama di, så kan enten dama di si i fra selv om at hun ikke setter pris på klåinga, eller så kan du si i fra. Ei heller om noen beveger seg inn på ditt private området.

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om at man kan ringe Politiet? Kanskje et bedre alternativ enn å bli voldsmann.

Anonymous poster hash: 72b0f...03e

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om at man kan ringe Politiet? Kanskje et bedre alternativ enn å bli voldsmann.

Anonymous poster hash: 72b0f...03e

Ja, har man en bedugget fyr jukkende på seg funker det jo å ringe politiet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har man en bedugget fyr jukkende på seg funker det jo å ringe politiet.

Da snakker man til vedkommende, går vekk fra han.

Anonymous poster hash: 0101f...79e

Skrevet

Da snakker man til vedkommende, går vekk fra han.

For en enkel og behagelig verden du lever i.
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For en enkel og behagelig verden du lever i.

Bedre enn å knekke armen til folk å legge de i bakken, stripse de, sette seg oppå de å vente på politiet. Men for all del, om det ikke nytter å snakke til folk eller fjerne seg fra situasjonen så er det bare å få de i bakken, finne punkter så de besvimer osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å utøve vold! Man skal ringe til politiet, og hvis han ikke gir seg, kan dere holde armene hans fast til politiet kommer.

Unntaket er hvis jeg som dame, blir angrepet av en mann. Da har man rett til å ta nødverge, og man kan gjøre ganske kraftig vold for å forsvare seg fra fks. voldtekt, hvis en mann oppfører seg på en innpåsliten måte.

Anonymous poster hash: 8344b...be9
Skrevet

Selvfølgelig er det tillatt å utøve vold i visse situasjoner, ikke bare damer som blir voldtatt. Alle har rett til å beskytte seg selv og jeg ville selvfølgelig ikke nølt med å bruke vold om jeg eller min (imaginære) kjæreste ble utsatt for vold eller med stor sannsynlighet ville blitt utsatt for vold. Det hele handler om kontekst. Jeg ville selvfølgelig ikke benyttet meg av vold fordi en annen tok stolen min på en uteplass.

Gjest Coolaid
Skrevet

Herre min hatt hvor dramatisk og tøffe man skal være. Tipper TS at du ikke er gamle karen. Det er få tilfeller hvor det er lov å utøve vold, og trusler er også straffbart. Fordi noen oppholder seg ulovlig på egen eiendom eller klår på dama er ikke god nok grunn i henhold til straffeprosessloven.

AnonymBruker
Skrevet

Og dette skjer ofte eller?

Anonymous poster hash: 481b1...2d3

Er dama di ditt "private domene" ?

Anonymous poster hash: 6816f...029

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herre min hatt hvor dramatisk og tøffe man skal være. Tipper TS at du ikke er gamle karen. Det er få tilfeller hvor det er lov å utøve vold, og trusler er også straffbart. Fordi noen oppholder seg ulovlig på egen eiendom eller klår på dama er ikke god nok grunn i henhold til straffeprosessloven.

TS her. Det er ikke snakk om å tøffe seg. Jeg vurderer det heller ikke uten at jeg har gitt gjentatte advarsler, men dersom de overhodet ikke tar det seriøst og oppfører seg truende, spesielt mot dama, ja da slår jeg først som sist. Og ja, jeg innrømer glatt at jeg heller ville tatt en dom om det står mellom "oss" eller angriperne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...