Gå til innhold

Erfaringer med Gdansk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nå bestilt tur til Gdansk i juli. Jeg er overrasket over hvor dyrt det er for hotell! Har noen av dere noen erfaringer og anbefalinger om hotell - og om byen forøverig?

Setter pris på svar! :)

Anonymous poster hash: 251e6...662
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der i akkurat 1 dag i fjor, men likte meg utrolig godt der. Spesielt gamlebyen var veldig fin. Jeg og venninnene mine bare trasket rundt i området i hele dag. Kos deg masse :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Gdansk på vinterstid. Tror hotellprisene er billigere utenfor sesongen, vi var to personer og bodde på Hotel Mercure Stare Miasto. Det var et hotell med høy standard, om en noe små rom. Lå like utenfor gamlebyen, kun noen minutters gåtur. Tror vi betalte rundt 1200 kr for to netter.

Byen forøvrig synes jeg var veldig koselig, riktignok litt lite å finne på, men mange koselige kafeer og restauranter. Shopping på kjøpesenterne var også billigere enn i Norge, så jeg likte meg godt!
Siden dere skal på sommeren så kan du ta tog til nabobyen, der skal det visstnok være en fin strand. Husker ikke navnet akkurat nå, men sjekk google/tripadvisor.

Ellers var vi på spa, kostet vel 2-300 kr for en times massasje :)

Anonymous poster hash: 12b2d...0b1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Ja, jeg tror definitivt hotellprisene stiger i sommersesongen. Jeg er gravid og vil gjerne bo på et fint hotell siden mye tid kan bli brukt der. Men det ser ut så vi må ut med ca 1200 per natt. Det var jeg ikke forberedt på.

Hvordan er maten? Hotellfrokost for eksempel?

Tok du/dere taxi fra flyplassen? Hvor lang tid tok det? Pris ca? :-)

TS.

Anonymous poster hash: 251e6...662

AnonymBruker
Skrevet

Bra hoteller er ikke spesielt billige, nei. Det beste er å sjekke Tripadvisor og lese anmeldelsene.

Det er forresten en fin strand i Gdansk også, Stogi heter den :)

Den lille badebyen Sopot ligger en kort buss- eller togtur unna, og der er det også en flott strand og mange hyggelige kafeer og smågater.

Ellers er det jo flott å ta båt via verftene og ut mot Westerplatte hvor 2. verdenskrig startet. Sterkt å se et sånt historisk sted. Oliwa-katedralen må du også få med deg.

Anonymous poster hash: ef706...50d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har akkurat vært i Gdansk. Vi bodde på Hilton Gdansk likte meg veldig godt der.. Vi betalte ca 3000 per person for fly og 4 netter.

Anonymous poster hash: 63652...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...