AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 Jeg har et fadderbarn jeg er meget glad i. Hennes foreldre har ikke all verdens god råd, mens jeg har mer enn nok penger (ikke i betydningen "søkkrik" men i normalt god romslig økonomi). Derfor vil jeg gjerne gi henne en gave med litt størrelse på, helst da bundet opp til studenttilværelsen/boligkjøp/sertifikat (en stor sum hun kan bruke på tull nå er uaktuelt). Men så er jeg redd for at dette kan støte foreldrene (og det blir litt kleint å spørre dem direkte) og også å skape for stor forskjell til konfirmantens yngre søsken. Hvor mye ville dere sett på som "for mye" til egne barn? Hvor går grensen for slikt i normale familier uten formue? Om det er av betydning så er vi i slekt, men ikke nært. Anonymous poster hash: b22e9...486
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Ut i fra en annen tråd på KG, er det enkelte foreldre som gir vanvittige summer som jeg syns er alt for mye. Til mine barn kommer vi til å gi dem en pengegave på max 10.000. Man må huske at festen også koster.Anonymous poster hash: 42fa6...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 En tur kanskje Anonymous poster hash: 62440...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå