AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 I det sekundet gradestokken endrer seg, så fylles newsfeeden opp med instaweather-bilder. Mine egne venner sitter på terassen min og tar et bilde av tomme terassestoler og fikler med GPS for at instaweather skal lese riktig temperatur. Alle må vite at nå er det ATTEN GRADER FOLKENS! Folk flest har aviser og tilgang til yr.no som gir ganske gode værrapporter fra hele landet. Verden, faktisk. Så hvorfor denne trangen til å ta bilder av snø/sol/hageblomst/eget hus flere ganger i uka for å rapportere om temperaturen? Dere er mer plagsomme en trenings-selfie-folka og treningssenter-checkin-folka! "HEI ALLE JEG VAR UTE I UV-STRÅLENE I DAG OG SE HVA JEG UTSATTE KROPPEN MIN FOR, SÅ MANGE METER FRA FJERNSYNET MITT OJ OJ OJ!" ...grrr. Takk for oppmerksomheten, det føles litt bedre nå. Anonymous poster hash: 02870...311 5
daemonia Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Åååå, jeg er så enig! Jeg trøster meg med at folk ikke tar så mye bilder av brune bein og hvite tær i år. Nå er det mest hagemøbler og blomsterpotter som gjelder. Forandring fryder osv....
Capricorn Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 (endret) Helt enig! Har noen som legger ut flere ganger om dage! Hva er poenget? Kan være morsomt å bruke hvis man er i varmere strøk og vet at det er minus 20 hjemme, men ikke legge ut hjemme hvor nesten alle på vennelista bor i nærheten og vet akkurat hvordan været er Endret 2. mai 2014 av Capricorn
NoFuss Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 He he, alt går i bølger.. i ene øyeblikket er det instaweather fra alle, så er det bare tær fra alle, så er ditt og så er det datt..
Gjest Seajewel Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 (endret) Misunnelig på været deres? Det er jeg, på terassen min hagler det. Skulle gjerne ha vist lit hagl på Facebook. Endret 2. mai 2014 av Seajewel
Gjest Hyssingen Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Misunnelig på været deres? Det er jeg, på terassen min hagler det. Skulle gjerne ha vist lit hagl på Facebook. Her hagler det også. Fin vår
NoFuss Skrevet 2. mai 2014 #8 Skrevet 2. mai 2014 Misunnelig på været deres? Det er jeg, på terassen min hagler det. Skulle gjerne ha vist lit hagl på Facebook. Hvorfor ikke? Det kan jo like godt gå begge veier, vise det dårlige som det gode været. Få litt medlidenhet og trøst.
Gjest Seajewel Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Ååååå jeg må ha trøst, fordi det hagler på terassen min!!! LOL Bruker folk instaweather som trøst, altså? Jeg trodde de ville bruke det for å vise hvor fint vær og hvor varmt de har det, eller for å vise værfenomen, slik som hagl i mai måned.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 Misunnelig på været deres? Det er jeg, på terassen min hagler det. Skulle gjerne ha vist lit hagl på Facebook. Nei, jeg bor der hvor vi har hatt ganske nydelig vær i omtrent hele april, hvor hagemøbler, grill og brunfarge har fått kjørt seg i flere dager allerede. Så misunnelig er jeg ikke. Bare oppgitt over enkelte ting. Instaweather + bilde av middagsmat + check in på treningssenter er ting jeg ikke forstår. Alle har nemlig vær, til enhver tid. Alle spiser mat, hver eneste dag. Og de fleste med litt omløp i hodet trener jevnlig. For meg blir det litt som å skrive "NÅ STOD JEG OPP" og legge ut check-ins på arbeidsplassen min mandag-fredag. Eventuelt skrive at "I dag husket jeg å puste ut etter hvert innpust!". Det er så... selvfølgelig. Og dermed kjedelig og totalt uinteressant. Men det hjalp å blåse ut litt her inne. TS Anonymous poster hash: 02870...311 1
NoFuss Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Ååååå jeg må ha trøst, fordi det hagler på terassen min!!! LOL Bruker folk instaweather som trøst, altså? Jeg trodde de ville bruke det for å vise hvor fint vær og hvor varmt de har det, eller for å vise værfenomen, slik som hagl i mai måned. Ja, er det ikke bare derfor man legger ut noe på facebook da, for å få tilbakemeldinger enten det er stakkars deg, eller hvor flott du er osv.?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 Ja, er det ikke bare derfor man legger ut noe på facebook da, for å få tilbakemeldinger enten det er stakkars deg, eller hvor flott du er osv.? Jeg bruker det litt som personlig opplysningstjeneste og deletjeneste. Noen ting publiseres kun til familie eller nære venner, noen ting til kollegaer only og noen småting til alle på vennelisten eller "public". Typiske ting til kollegaer er å dele interessante artikler, lenker eller videoer, typiske ting til bare familiemedlemmer og slekt er bilde fra ferietur eller "Ankommet Madrid, alt vel!" for å slippe å sende samme SMS til mamma, svigermor, stemor og søster... Til venner og familie kan jeg også dele bilder som er av fellesinteresse for venner og familie. Et vennegruppebilde, feks, eller et bilde av mormors barndomshjem når vi var på den kanten av landet. Tror det er mange som bruker sosiale medier ganske jordnært nå for tiden... Er mye "god" bruk av sosial media som ikke er bilder av mat, selvskryt om at man har vaska bilen, eller skrytecheck-ins. Anonymous poster hash: 02870...311
NoFuss Skrevet 2. mai 2014 #13 Skrevet 2. mai 2014 Jeg bruker det litt som personlig opplysningstjeneste og deletjeneste. Noen ting publiseres kun til familie eller nære venner, noen ting til kollegaer only og noen småting til alle på vennelisten eller "public". Typiske ting til kollegaer er å dele interessante artikler, lenker eller videoer, typiske ting til bare familiemedlemmer og slekt er bilde fra ferietur eller "Ankommet Madrid, alt vel!" for å slippe å sende samme SMS til mamma, svigermor, stemor og søster... Til venner og familie kan jeg også dele bilder som er av fellesinteresse for venner og familie. Et vennegruppebilde, feks, eller et bilde av mormors barndomshjem når vi var på den kanten av landet. Tror det er mange som bruker sosiale medier ganske jordnært nå for tiden... Er mye "god" bruk av sosial media som ikke er bilder av mat, selvskryt om at man har vaska bilen, eller skrytecheck-ins. Anonymous poster hash: 02870...311 Mitt innlegg var ment ironisk. Jeg personlig irriterer meg sjelden over hva som legges ut av bilder og statuser. Jeg bruker Facebook på samme måte som deg. Men ser at mange irriterer seg noe grenseløst over alt mulig og ser skryt i enhver oppdatering.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #14 Skrevet 2. mai 2014 Det går an å skjule de som legger ut irriterende ting........ Anonymous poster hash: 95674...6f5
NoFuss Skrevet 2. mai 2014 #15 Skrevet 2. mai 2014 Det går an å skjule de som legger ut irriterende ting........ Anonymous poster hash: 95674...6f5 Men hvorfor være venner med dem i hele tatt? Det skjønner jeg ikke.. hvorfor legge til folk du ikke er interessert i?
daemonia Skrevet 2. mai 2014 #16 Skrevet 2. mai 2014 Misunnelig på været deres? Det er jeg, på terassen min hagler det. Skulle gjerne ha vist lit hagl på Facebook. Misunnelig nei? Her har vi hatt 35 grader på terrassen når sola har stått rett på så jeg finnes ikke misunnelig på at de ifølge Instaweather har 22 grader Men for meg blir Instaweather akkurat som disse her bildene og statusene hvor det står slik som "99% av mine venner tør ikke å dele dette videre" eller "del dette for å vise at du er motstander av barnemishandling/dyremishandling/konemishandling". Tull, det er spam. Alle gjør det, og det er rett og slett too much. Det går an å skjule de som legger ut irriterende ting........ Anonymous poster hash: 95674...6f5 Hvis Instagram er det mest irriterende folk gjør så er det ikke noe poeng i å skjule alle poster fra enkeltpersoner. Jeg har derimot blokkert alle forespørsler fra folk som konstant sender spillforespørsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå