Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det begynner å bli ganske mange gravide her inne. :)

Er vi mange som fortsatt prøver? Jeg er bare inne i min første prøvemåned, og utålmodig som jeg er, håper jeg det ikke blir så mange flere... 8)

Er det forresten noen som har peiling på hvor stor sannsynlighet det er for at det kunne ha klaffet denne måneden; jeg og mannen min "prøvde hardt" :lol: på søndagen, og i går (tirsdag) hadde jeg eggeløsning.

-Typisk nok måtte han 23 mil unna for å jobbe denne uka... :x

Håper vi alle får de to blå strekene vi ønsker oss snart iallefall!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Nathalie
Skrevet

Jeg er iallfall i "klubben"...

Kan ikke svare på noe om hvor stor sannsynlighet det er, men jeg håper da for din skyld at det klaffer! Jeg har nå ikke brukt piller siden februar, men det har ikke klaffet enda. Men vi begynte ikke å prøve skikkelig før nå, da...

Skrevet

Hei!

Jeg er en ivrig prøver!!

-22 år

- gift med en herlig svenske på 29

- og er nå i vår 4 prøvemåned

Har lest at hver måned en prøver skikkelig, så har en ca 25 % sjanse for å bli gravid.....

lykke til allesammen!!

klem fra ei som gjerne vil ha 2 blå snart!!

Gjest Klips, får ikke logget på
Skrevet

jeg er også prøver. på andre måneden nå. vet det kan ta lang tid, men håper det ikke gjør det :wink:

lykke til alle sammen

Skrevet

Vi prøver og prøver, vi!

Men...nytt tantebesøk er på gang, og vi går nå inn i vår sjette prøvemåned :cry: . Vet jo at mange har holdt på myyyye lenger - men det er kjedelig hver gang det ikke klaffer! Vi gifter oss i juli, så jeg skulle så gjerne hatt to blå som "something blue" 8)

Lykke til, alle prøvere!

Klem fra Carine

Skrevet

Og jeg er prøver oxo :)

Har en gutt på 5 1/2 som satt på første prøvinga... men vet at det ikke er sikkert det går like kjapt nå....

Skrevet

Jeg er også prøver.

Og jeg prøver og prøver å får det ikke til.

Har nå prøvd i snart et år og har ikke fått to blå ennå.

Begynner med utredning etter sommeren hvis ikke det har skjedd noe før det.

Akkurat nå er jeg kjempelei av alt, og tror at jeg aldri vil bli mamma.

Alt ligger til rette for at vi skal bli foreldre; er gift, har jobb, en fantastik ektemann og hus.

Rart at de som er rede for barn og har alle forutsetninger for å bli gode foreldre må slite for det, mens andre som ikke vil bli gravide, ikke har jobb eller mann blir gravide på en, to, tre. Verden er urettferdig syns jeg.

Også hjelper det ikke akkurat å høre fra andre: Du må slutte å tenke på det, det er derfor du ikke blir gravid.

Veldig enkelt for dem å si når det lengste de prøvde var 3 mnd.

Selvfølgelig vil jeg jo ikke tenke på det, men jeg klarer dessverre ikke å omprogramere hjernen min jeg til å tenke på andre ting. Sorry, men slik er det bare.

Uff, dette ble et sikkelig klage innlegg. Men nå er jeg så inmari dritt lei.

Skrevet

Vi er i første seriøse prøvemåned, og det er utrolig hvor rar man kan kjenne seg i kroppen hvis man begynner å lete etter symptomer! Venter utålmoooooodig på at det skal bli testetid (tirsdag førstkommende). Hmmmmm, dette kan bli et langt (innbilt) svangerskap! :lol:

Skrevet

Jeg er også prøver. Har vært innpå her siden vi startet ca 6 mnd, men har ikke meldt meg inn før nå.

Vi har også tenkt at vi ikke skal stresse, men siden det ikke skjedde noe, og jeg er litt pesimistisk, så var jeg hos legen og tok blodprøver for noen uker siden.

Svaret var desverre nedslående - ingen tegn til eggeløsning.. :cry:

Nå er time til gynekolog bestilt og jeg håper jo enda.

Jeg er glad for at jeg sjekket såpass tidlig, så slipper vi å kaste bort flere prøve år før vi får satt igang ordentlig.

Det er rart hvordan noen plopper ut den ene ungen etter den andre, mens noen av oss strever vettet av oss.

Vi får holde ut vi som er her hvertfall :roll:

Skrevet

Vi får prøve å holde motet oppe på hverandre som best vi kan! :)

Ser at jeg er vel optimistisk på at det skal klaffe allerede første prøvemåned, og føler virkelig med dere som har prøvd så lenge. :cry:

Kan bare tenke meg hvordan det er å streve så lenge med å få til noe som det virker som "alle andre" klarer uten engang å ville det. Det er urettferdig!

Vi får holde hverandre oppdaterte. Jeg syns selv det er fint å kunne "snakke" om at jeg prøver å få barn, her, så anonymt, ettersom jeg ikke vil alle skal få vite om det.

LYKKE TIL!! :):):)

Skrevet

Vi er inne i tredje måned uten piller. Problemet er liksom at vi aldri får prøvd ordentelig; første måned fikk jeg mensen tidligere enn forventet, så da gikk vi glipp av eggløsningen, andre måned var han avgårde på kurs gjennom hele eggløsningen og denne måneden har jeg ferie og skal reise bort :(

Skrevet

Heihei

Jeg og min kjære prøver også! :)

I juli er det 12 måned.. kjeeeedelig. :-?

Til og med sjelden mens og like sjelden eggløsning... :evil: :(

Lykke til dere! Håper dere snart får 2 BLÅ!!

Skrevet

Hei. Jeg er også en prøver, er vel på 5 prøvemåned nå. Er snart 30, har ingen fra før, men føler allikevel at vi har god tid.. :roll:

Håper å få klaff i disse dager..

Lykke til alle sammen! :D

Skrevet

Jeg sluttet med hormonspiral for to uker siden og vi er nå i vår første prøvemåned. Hadde håpet på klaff første måned, men vet jo at det som oftest tar lang tid... Kan allikevel ikke la være å håpe :D

Gjest Anita
Skrevet

Hei på dere!

Ser at det er mange som prøver her. Jeg er bare på visitt her, siden jeg har blitt gravid. Jeg er faktisk i min15.uke nå!!

Til tross for min store glede over graviditeten min, kan jeg alikevel føle deres "problemer" på kroppen. Vi prøvde nemlig i nesten 2 ÅR før det klaffet!!! Det er utrolig lang tid, og jeg hadde mange frustrasjoner, kan dere tro :cry: Men til slutt skal dere se at kroppen er rede, og da sitter det der!!! Det er ikke lett å beregne eggløsning, og som regel er forventningene så store at cellene ikke klarer å smalte sammen.

Dette er kanskje ikke noe hjelp, men som dere ser... det skjer før eller senere!!

Lykke til :)

Klem fra meg som blir desember-mamma :):sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, vi er prøvere. Nå er vi i utredning samtidig som vi er søkt inn til prøverørsbefrukting. Det kjennes utrolig sårt å ikke få til dette selv, men da jeg først hadde vært hos legen og vi ble enige om at her kjører vi på, så kjennes det godt. Og rart.

Det er ingen menneskerett å få barn, det mener jeg av prinsipp. Men det er likevel deilig at det finnes flinke folk som skal ta seg av oss nå, og hjelpe oss til å få vårt høyeste ønske oppfylt. Selv om vi må betale masse selv da :oops:

Skrevet

Hei :)

Ja nå rusler vi snart inn i den sjette prøvemåneden :-?

VI vil vi vil men får det absolutt ikke til :(

Har brukt pergo to ganger før, og skal starte med det igjen nå så snart tanta melder sin annmarsj!

Har ikke Eggløsning på egenhånd! Men dobbel pergo ga meg vist det :D

Så da får man bare satse på at det snart sitter en liten spire i min mage også :sjarmor:

Marit :briller:

Gjest 30 something
Skrevet

Hei, dette er mitt første chatte-besøk her!

Jeg sluttet med pillen i april og vi prøver nå litt da :D

Men noe jeg lurer på er hvordan vet man om man har eggløsning eller ikke? Leste et innlegg der et legebesøk hadde påvist at man ikke hadde eggløsning og ergo da heller ingen sjanse til å bli gravid...

Har lest om div. måter å stedfeste eggløsning på (temperatur, slim, etc.), men det beste er kanskje en legetime for å sjekke at alt er OK?

30 something....

Skrevet

Hei

Hvordan du best hjemme kan sjekke om EL har vært eller ikke, er å ta tempen til samme tid hver dag før du står opp om morgenen :wink:

Høres kanskje litt stressende ut, men man kommer fort inn i det!

Du vil se om EL har vært ved at tempen stiger 0,20-0,50 over det man sånn omtrent normalt ligger på. F. eks ta meg. Jeg ligger på 36,45-36,50 før EL. Når EL har vært hos meg stiger den til 36,7 eller høyere!

Man har noe som heter coverline. coverline kan man finn ut av ved at man tar de seks siste tempene og finner den høyeste! Så legger man til 0,05. Min ligger gjerne på rundt 36,55 +- !

Ta tempen samme sted, det beste stedet er i baken :oops: Det gjør jeg!

Har man temper som ligger over coverline i mere 18 dager etter EL så er tjangsen stor for at man er gravid :sjarmor:

Lurer du på mer kan du jo sjekke ut snartgravid.com Under Fam, les litt og du er snart ekspert :blunke:

Klemmer fra Marit

Skrevet

Vi er inne i vår 7'ende prøvemåned. I dag skal jeg til gyn pga kort lutealfase. Den er bare 8 - 10 dager. Og det er litt lite. :(

Håper vi allesammen får de etterlengtede to blå snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...