Gå til innhold

Legoland og fergekrøll... Noen som vet? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er virkelig helt grønne på det her! Ønsker å ta ferge fra Oslo og til så nært Legoland som mulig, blir Hirtshals det nærmeste? Ser at man kun kommer til Hirtshals fra Kristiansand eller Larvik, stemmer det? Da begynner vi å snakke mange timer i bil... Er kanskje fly Oslo-Billund like greit? Så det var billig familiepakke til Legoland nå men det var fra Larvik til Hirtshals...

Håper noen kan litt om dette og vil gi noen tips :) Barna våre er 1 og 3 år og vi reiser sammen med barnas besteforeldre.

Anonymous poster hash: ff725...b2f
Skrevet

Går det ikke noen ferger til Fredrikshavn fra Oslo? Mener på at stena line el. gjorde det før i alle fall. Colorline går ikke fra Oslo til et passende sted, men som du nevner går de fra Larvik, og det er jo ikke så langt unna. Danmark er ikke akkurat stort, så kommer du deg til Jylland med båt, er det ikke langt til Legoland uansett (typ 2-3timer i bil maks).

AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke noen ferger til Fredrikshavn fra Oslo? Mener på at stena line el. gjorde det før i alle fall. Colorline går ikke fra Oslo til et passende sted, men som du nevner går de fra Larvik, og det er jo ikke så langt unna. Danmark er ikke akkurat stort, så kommer du deg til Jylland med båt, er det ikke langt til Legoland uansett (typ 2-3timer i bil maks).

Tak for svar, ja Fredrikshavn er tydeligvis det beste i forhold til Legoland :) Men må man ha fergetur med overnatting eller kan man bare ta en fergetur som varer i noen timer? Beklager men jeg er helt grønn på det her og klarer ikke å finne ut av alle alternativene...

Anonymous poster hash: ff725...b2f

Skrevet

Vi reiste Oslo-Fredrikshavn i fjor sommer. På vei dit måtte vi overnatte (reiste om kvelden og framme om morgenen), men på tur hjem var vi framme samme kveld. Vi hadde en lugar på tilbaketur også, veldig greit med små barn som gjerne skal hvile litt i løpet av en lang tur, men ble kastet ut derfra mange timer før vi var framme. Hvis vi skulle reist til Legoland igjen ville jeg definitivt tatt fly til Billund!

Skrevet

Vi vurderte å kjøre til Billund når vi dro til Danmark og Legoland i fjor. Men vi kom fram til at det var like dyrt å ta fly, så da tok vi fly. Tok fly fra Bergen, mellomlanding i Olso også videre til Billund. Tok ikke mer enn et par timer.

Gjest Sille4
Skrevet

Det er ca like langt fra Hirtshals og Frederikshavn til Billund. Tar ca 3 timer å kjøre fra havnene til Legoland.
Reiser du fra Larvik, går båten (color line) til Hirtshals og den er raskets hvis jeg ikke tar helt feil. Reiser du fra Oslo, går båten (stena line) til Frederikshavn. Er ikke så veldig kjent med denne båten, da jeg pleier å reise med color line, men vet at på enkelte dager har de kun nattseiling fra Oslo til Frederikhavn og da må man ha lugar og blir fort dyrere enn Color line. Jeg har heller aldri tatt fly dit, men kan i hvertfall anbefale bil. Da kan dere dra innom flere steder og ta noen utflukter også hvis dere skal være der over lengre tid. F. eks kjøre til Løveparken :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke dra fra Larvik? Superspeeden er rask, bestiller dere mat i buffetrestauranten har dere bordplassering hele turen + tilgang til buffeten nesten til dere er fremme. Og i Danmark går det veldig raskt unna på veiene.

Kan nok være billig med fly også, men med små barn, vogner osv så er det veldig kjekt å ha egen bil...

Anonymous poster hash: 8c80d...7bc

• Liker 1
Skrevet

Gøteborg-frederikshavn er også et alternativ, tar tre timer over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...