Gå til innhold

Diktforslag??Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger et vakkert dikt til vielsen vår på tinghuset! Forlover skal lese Shakespeares sonette 18, men jeg vil ha et som mamma skal lese også. Har lurt på "Profeten om ekteskapet" som ble nevnt tidligere her, men det er et kristent dikt...blir det dumt når ingen av oss er kristne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel neppe kristent (muslimsk?), men religiøst er det jo.

Synes generellt det er vanskelig å finne fine kjærlighetsdikt som handler om lykkelig kjærlighet, jeg (alle de vakreste er liksom om savn eller sånt). Og særlig noen som er fra kvinnens synspunkt i stedet for mannens - leter nettopp etter noen til en antologi jeg holder på med forloveden (han har fått den "uferdig" - jeg legger til ting etterhvert).

Skrevet

Profeten er visst ikke kristent... Heller litt universelt. Jeg vil nemlig gjerne ha Profeten opplest i kirken, syns det er så vakkert, men det kommer visst an på om presten godkjenner det. Jeg spurte en venninne som utdanner seg til prest, og hun hørte med en annen prest igjen, og de kom frem til at det kom at på om presten vår vil godkjenne at det blir lest opp.

Skrevet

Jeg har forresten en link til et sted hvor det er dikt på engelsk

www.lovepoemsandquotes.com

Men det er en litt slitsom side hvor det popper opp reklamesider hele tiden, så man trenger god tålmodighet :frustrert:

Skrevet

Ikke kristent, my mistake... :oops: burde skjønt det, da...gikk visst litt fort i svingen der...hehe...

Shakespeare skal leses fordi forloveren min er engelsk...vil gjerne ha et dikt på norsk til moren min....

Skrevet

"Lyset" av Halldis Moren Vesaas er et av de vakreste diktene jeg vet om, det skal kanskje leses under vår vielse.

Teksten er perfekt for et bryllup, det er noen av de fieste ordene jeg har lest om kjærlighet.

Prøv å få tak i det!

Skrevet

Enig med 9na - Lyset er et nydelig dikt!!

Hadde det liggende, så det kommer her:

Diktet er slettet på grunn av regler ang Copyright.

Misty(mod)

Skrevet

Sitatet er endret.

Misty(mod)

Det har vi i sangheftet vårt. :sjarmor:

Skrevet

Skal dere synge det, Miss G?

Eller skal det leses opp?

Skrevet

Det diktet kommer vel til å bli moderert bort snart, men her er en link til det.

Skrevet
Skal dere synge det, Miss G?

Eller skal det leses opp?

Vi skal ingen av delene. Det står på første side i sangheftet som en innledning og som en måte for oss å beskrive våre følelser for hverandre :wink:

Skrevet

Vi skal ingen av delene. Det står på første side i sangheftet som en innledning og som en måte for oss å beskrive våre følelser for hverandre :wink:

Skjønner.

Det høres fint ut!

Skrevet

Skjønner.

Det høres fint ut!

Takk :sjenert:

Vi tror det blir bra iallefall :wink:

Skrevet

"Ord over grind" av Halldis Moren Vesaas kan også være et alternativ.

Skrevet

Diktet er slettet på grunn av regler ang Copyright.

Misty(mod)

Oopps...beklager - var ikke meningen å gjøre noe galt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...