AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 Hei! Mitt stetantebarn er konfirmant nå, og jeg og mine foreldre (stebesteforeldre til konfirmanten) diskuterer hvor mye vi skal gi. Mitt ekte tantebarn ble konfirmert i fjor, da fikk han 2500 fra meg og 10 000 fra besteforeldrene. Vi føler det blir helt feil å gi like mye. Vi har kjent konfirmanten i 5 år og treffes et par ganger i året. Konfirmanten har begge sett besteforeldre og stebesteforeldre på den andre siden. Pluss tanter/onkler og stetanter/steonkler. Hva gir vi?Anonymous poster hash: f41b0...602
Gjest Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Vanskelig det der... Nå har dere jo ikke vært en del av konfirmantens liv i hele oppveksten, kun de siste årene. Og jeg tror ikke hverken foreldrene eller konfirmanten forventer at dere gir det samme som ved den forrige konfirmasjonen. Men hva med halvparten kanskje.... Flott at dette blir luftet for nå i dagens samfunn så er det nok veldig mange som lurer på det samme.
kaprifolen Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Hadde gitt en vanlig, raus konfirmasjonsgave. Typ 1000kr. Som du sier: konfirmanten har jo egne dett med besteforeldre.
ViljaH Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Jeg hadde gitt type 1000 som stebesteforelder og 500 som stetante. Dette fordi konfirmanten har besteforeldre osv i live. Dere kan også halvere uten at det blir rart, fordi barnet har egen slekt og dere ikke er så nære. Det er mye vanskeligere hvis barnet ikke har ekte besteforeldre, eller bare ett sett slike. Da må man vurdere hvor langt man har gått i å ta en slik rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå