Gå til innhold

Hvilken hekk skal vi velge? Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vet ikke om dere husker meg som for en stund siden skrev om en annlegsgartner som skal gjøre jobben for oss, mtp jord, drenering, singel, plen og planting. Vel han kommet idag, og jobben blir endelig gjort. :)

Så jeg lurte på om dere vil komme med tips til hekk? Hekken skal stå ved siden av veien, skal skjerme for innsyn, etterhvert. Pluss at den skal være grønn hele året. Bør vi velge thuja? Hva mener dere? Jeg er ikke begeistret for thuja, men har dessverre ikke råd til å kjøpe den jeg vil ha og i den høyden jeg vil ha, da det blir for dyrt.

Det blir til at vi kjøper ca 80cm plante, så får den vokse seg til og beskjære den slik at den blir firkantet og tett og ikke pyramideaktig.

Blir takknemlig for tips :)

Anonymous poster hash: 739dd...fac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør også tenke gjennom hvor mye tid du synes det er greit å bruke på hekken.

Gjest anobano
Skrevet

Hei.

Vet ikke om dere husker meg som for en stund siden skrev om en annlegsgartner som skal gjøre jobben for oss, mtp jord, drenering, singel, plen og planting. Vel han kommet idag, og jobben blir endelig gjort. :)

Så jeg lurte på om dere vil komme med tips til hekk? Hekken skal stå ved siden av veien, skal skjerme for innsyn, etterhvert. Pluss at den skal være grønn hele året. Bør vi velge thuja? Hva mener dere? Jeg er ikke begeistret for thuja, men har dessverre ikke råd til å kjøpe den jeg vil ha og i den høyden jeg vil ha, da det blir for dyrt.

Det blir til at vi kjøper ca 80cm plante, så får den vokse seg til og beskjære den slik at den blir firkantet og tett og ikke pyramideaktig.

Blir takknemlig for tips :)

hvilken hekk er det du aller helst ville hatt da? hvem tenkte du på som du ikke har råd til? :)

AnonymBruker
Skrevet

hvilken hekk er det du aller helst ville hatt da? hvem tenkte du på som du ikke har råd til? :)

Barlind :) Men den str. jeg vil ha er dyyyyrt :(

Skrevet

Er det størrelse i forhold til høyde som er dyrt?

Skrevet (endret)

Barlind er da ikke sååå dyrt. Hvor mange planter trenger du?

Eller tenker du å kjøpe den i ferdig høyde, da er det meste ganske dyrt...

Endret av Maximillian Cohen
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg hadde gått for barlind og heller godtatt en lavere høyde noen år.

AnonymBruker
Skrevet

Ta ikke tuja...du angrer. Ta barlind. Ja barlind er dyrere en tuja, men det kan bli dyrt å ta tuja. Du må passe for sol og vind, tørker ut, passe på å vanne osv. Er ikke noe som er styggere enn en dårlig tuja.

Dritarbeide om du må ta opp igjen

Vi ha barlind en plass og tuja en annen. Barlind er like grønn. Vokser saktere, men det har du igjen for

Anonymous poster hash: 8b9b1...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...