villas Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Hei! Jeg trenger virkelig noen gode vise råd!! Jeg og kjæresten min er et ungt par, vi er 18 og 19. Vi er hverandres første kjærlighet og elsker hverandre veldig mye, vi har vært sammen i 2 år nå. Eller om man ser bort ifra det bruddet vi hadde i Januar.. Han gjorde det slutt, han slet mye med psyken og selvmordstanker så han valgte og gi slipp på meg så jeg kunne få det bedre, jeg ble selvfølgelig helt knust og akkurat da skjønte jeg ikke hvorfor han gjorde det slutt (han forklarte det i etterkant). Men etterhvert kom han min tilbake og angret utrolig mye på at han dumpet meg og ville starte på nytt og han hadde det virkelig vondt med seg selv, og han ville ikke være uten meg. Jeg bestemte meg for og møte han og jeg kjente at jeg var veldig usympatisk når jeg så han. jeg så at han hadde det helt forferdelig med seg selv.. jeg klarte ikke være der mer enn en time, han fulgte meg til bussen og jeg ga han et kyss før jeg dro for innerst inne savnet jeg han, men jeg likte at jeg så hvor mye han brydde seg om meg. Etterhvert så bestemte jeg meg at jeg ville gå vidre, jeg fant tonen med en ny gutt jeg møtte på nyttårsfesten. Vi møttes noen ganger og fant på ting, en dag overnattet han og ting skjedde..jeg fant ut at dette føltes ikke rett jeg så at jeg bare lengtet etter kjærlighet, at jeg ikke ville være alene så jeg avsluttet det, neste dag. jeg ville satse på nytt med "kjæresten" jeg bestemte meg for og skyve unna det jeg hadde gjort med den andre gutten. Jeg og "kjæresten" begynte og være mye sammen og bestemte for og bli sammen igjen. og vi snakket bra om ting og jeg spurte om han hadde gjort noe med andre jenter han var ærlig og sa han hadde kysset noen når han hadde vært på byen, og han sa jeg måtte være ærlig om jeg hadde gjort noe, for han hadde på magefølelsen at jeg hadde det. jeg sa jeg bare hadde kysset noen.. altså jeg turte ikke være ærlig, for jeg var så redd for og miste han igjen. dagene gikk og jeg så han hadde spekulasjoner. En dag var han på besøk og mens jeg lagde mat satt han på pc'en min og da hadde han lest en samtale mellom meg og en venninne hva jeg hadde gjort med den andre gutten. Han fikk selvfølgelig sjokk og ble helt stum, jeg sa at det er ikke som han tror. Det betydde ingenting og jeg ville kun ha han. jeg brøt sammen. "kjæresten" ble utrolig såret for at jeg ikke hadde vært ærlig mot han, for han sa han bare var bombesikker på at jeg hadde gjort noe og det viste seg at han hadde rett. All tillit mellom oss ble ødelagt, han ble virkelig knust med en gang. Han fortalte at han gjorde det slutt første gang for han var klar for og avslutte livet sitt, men jeg var grunnen til at han ikke gjorde det, selvmordstankene hans hadde forsvunnet inntil han leste facebook samtalen. Det var som om verden hans raste sammen, og det skjønner jeg utrolig godt. Han klarer ikke tilgi meg og han klarer ikke kommer over hva jeg gjorde mot han. Jeg tror han føler at jeg var utro mot han selv om jeg egentlig ikke var det. Han takler ikke tanken på at jeg var med noen andre. Dette terroriserer virkelig tankene hans hver eneste dag, jeg sa til han at det kanskje var bedre at han gir slipp på meg så han kan få det bra igjen. Men han sier han ikke vil miste meg, han elsker meg for mye og han kan se for seg at vi er sammen livet ut om han kan klare og komme seg over dette. Men det jeg gjorde preger forholdet vårt så ekstremt mye, vi krangler vartfall en gang i uken for vi vet ikke hva vi skal gjøre med dette problemet, han sier han aldri vil komme over det. Nå er han også russ og jeg har gitt han et frikort til og gjøre hva han vil i russetiden, han sa også at det kan hjelpe han og komme over det, at han også føler at han har litt livserfaring og at han føler at han har gjort noe vilt som de fleste på vår alder har. ( Han var jomfru når vi ble sammen, og jeg var ikke, så han er sjalu på at jeg har gjort ting og ikke han) Jeg føler jo at jeg får en smak av min egen medisin nå, jeg har konstant vondt i hjertet, bokstavelig talt. Det første jeg tenker på når jeg våkner er om han våkner med en annen jente, jeg har aldri i mitt liv hatt så vondt. Men jeg føler det er verdt og gå igjennom så lenge vi får det bra sammen etterpå for jeg har aldri hatt en så sterk kjærlighet for noen før. jeg elsker han virkelig av hele mitt hjerte. Men problemet er at vi kranglet sist idag pga "kjæresten" tenkte på hva jeg hadde gjort mot han.. og jeg lurer på hvordan kan han klare og komme over dette?? han klarer ikke slutte og tenke på det og han kan la vær og snakke med meg noen dager pga de tankene terroriserer han, og det virker som om han ser ned på meg. det skjønner jeg og. Jeg sliter veldig mye selv med skyldfølelse og skam for det jeg har gjort. Jeg føler meg så slem som kunne gjøre det mot han når han var så sårbar, jeg klarer virkelig ikke tilgi meg selv!! jeg har så vondt for det jeg har gjort mot han, det preger virkelig psyken min, når jeg sitter og skriver dette inlegget kjenner jeg at det stikker i brystet. og nå siden det er russetid gjør det ekstra vondt, men jeg føler jeg fortjener det etter hva jeg har gjort, og han sier at når jeg har det vondt så burde jeg tenke på hva jeg gjorde mot han. Jeg prøver men det knuser meg virkelig for jeg er så redd for at han finner noen andre, noen bedre. Jeg er villig til og flytte fjell kun sånn at vi kan få det bra sammen igjen, men hvordan? Plis ikke si at vi er så unge osv. For det vet vi, men vi vil bare ha hverandre. Vi trenger råd til hvordan vi kan få det bra sammen igjen.? For jeg klarer virkelig ikke ha det vondt mer, hele livet gjør vondt. jeg vet ikke hva jeg vil gjøre om det ikke ordner seg mellom oss. Han er min lykke, min lykke ligger i hans hender. Hvordan humøret hans er avgjør min hverdag, er han glad er jeg glad. er han trist er jeg trist. Endret 1. mai 2014 av villas
Gjest Ingaborga Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Du tror kanskje at han er den eneste for deg, men det er han virkelig ikke. Hadde han elsket deg sterkt nok, ville ham greid å komme forbi dette, og dette fripasset du har gitt ham, kommer ikke til å forbedre ting. Greit nok, hvis han ligger med noen andre så kan han kanskje gå tilbake til deg, men du sliter allerede, og såvidt du vet har han ikke ligget med noen andre enda. Hvis/når han ligger med noen andre, kommer det til å såre deg, og selv om du kanskje klarer å leve med det for en stund, så vil det til slutt ødelegge dere. Dessuten er det faktum at han prøver å straffe deg, helt sykt og ikke noe som hører hjemme i et forhold. Kort og godt; sump ham.
Vill Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Hei! Du gjorde ikkje noko gale då du rota med den andre gutten. Du var singel då. Men du burde nok vore ærlig om det etterpå. Han har ikkje rett til å vere sint på deg for at du møtte andre etter han dumpa deg, men kan skjønne at han vart skuffa over at du ikkje sa det som det var. Du må ta ein rolig prat med han. Si det som det er. At du var redd for å miste han om du sa sannheten. Det høres ut som han treng hjelp med psyken sin. Går han til psykolog, får han antidepressiva? Får han noko form for hjelp med sjølvmordstankane og depresjonen? Ein skal ikkje måtte ha det sånn. Det er hjelp å få Ps: Heilt enig med Ingaborga om at dette fripasset er ein dårlig idé! Du var jo ikkje utro, og det kommer bare til å såre deg og han endå meir. Det vil bare bli endå meir komplisert og vondt. Endret 1. mai 2014 av Vill 3
villas Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2014 Hei! Du gjorde ikkje noko gale då du rota med den andre gutten. Du var singel då. Men du burde nok vore ærlig om det etterpå. Han har ikkje rett til å vere sint på deg for at du møtte andre etter han dumpa deg, men kan skjønne at han vart skuffa over at du ikkje sa det som det var. Du må ta ein rolig prat med han. Si det som det er. At du var redd for å miste han om du sa sannheten. Det høres ut som han treng hjelp med psyken sin. Går han til psykolog, får han antidepressiva? Får han noko form for hjelp med sjølvmordstankane og depresjonen? Ein skal ikkje måtte ha det sånn. Det er hjelp å få Ps: Heilt enig med Ingaborga om at dette fripasset er ein dårlig idé! Du var jo ikkje utro, og det kommer bare til å såre deg og han endå meir. Det vil bare bli endå meir komplisert og vondt. Jeg har prøvd og forklare han at jeg var redd for og miste han, men det hjelper ikke.. Ja han gikk til psykolog noen ganger, og psykologen ville gi han antideprissiva. men han sluttet og gå dit, han var for lat.
villas Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2014 Du tror kanskje at han er den eneste for deg, men det er han virkelig ikke. Hadde han elsket deg sterkt nok, ville ham greid å komme forbi dette, og dette fripasset du har gitt ham, kommer ikke til å forbedre ting. Greit nok, hvis han ligger med noen andre så kan han kanskje gå tilbake til deg, men du sliter allerede, og såvidt du vet har han ikke ligget med noen andre enda. Hvis/når han ligger med noen andre, kommer det til å såre deg, og selv om du kanskje klarer å leve med det for en stund, så vil det til slutt ødelegge dere. Dessuten er det faktum at han prøver å straffe deg, helt sykt og ikke noe som hører hjemme i et forhold. Kort og godt; sump ham. Jeg vet at han ikke har ligget med noen jenter enda, men han har lyst og prøver på det hver gang han er ute. Men jeg vet han har kysset og rotet med veldig mange jenter til nå, det gjør veldig vondt når jeg hører han forteller om det. er jo jeg som spør og da.. Jeg føler jeg fortjener dette..
Vill Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Du fortjener IKKJE at han går rundt og kliner med andre! Eller at han prøver å ligge med andre! Det er ikkje greit! Du må nesten gi han eit ultimatum. Han må jobbe med seg sjølv og komme over at du ikkje delte alle detaljer om perioden etter HAN slo opp med deg, ellers så kommer ikkje forholdet til å funke. Ville også vore bekymra over at han ikkje får hjelp med psyken. Snakk med foreldrene hans, snakk med han. Han treng hjelp! Og at han var for lat til å gå til psykolog.. Det er bare ein dårleg unnskyldning! 5
villas Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2014 Du fortjener IKKJE at han går rundt og kliner med andre! Eller at han prøver å ligge med andre! Det er ikkje greit! Du må nesten gi han eit ultimatum. Han må jobbe med seg sjølv og komme over at du ikkje delte alle detaljer om perioden etter HAN slo opp med deg, ellers så kommer ikkje forholdet til å funke. Ville også vore bekymra over at han ikkje får hjelp med psyken. Snakk med foreldrene hans, snakk med han. Han treng hjelp! Og at han var for lat til å gå til psykolog.. Det er bare ein dårleg unnskyldning! Jeg vet alle sier det.. men seriøst, som jeg skrev jeg er villig til og gjøre alt for at han skal ha det bra. Jeg snakket med foreldrene og det var sånn han måtte begynne og gå til psykologen..
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Først og fremst: "satt han på pc'en min og da hadde han lest en samtale mellom meg og en venninne hva jeg hadde gjort med den andre gutten." Hva i alle dager gir ham rett til å lese dine private samtaler? Det virker jo bare som han bruker deg og holder deg i sin hule hånd. Legger alt skyld på deg fordi han er jo "suicidal" og dermed er synd på han og aldri deg. Jeg synes ikke at du skal føle noe skyld. Han valgte å fortelle deg alt, og du gjorde ikke. So what? - Det er ditt privatliv. Helt ærlig synes jeg han skal dumpes og at du fortjener noen som er bedre enn ham rett og slett. Hvis du ikke klarer det så synes jeg du skal ta det opp med han at det var han som først og fremst var "utro" i og med at han leste en privat melding og dere var jo ikke sammen uansett på det tidspunktet. Og at du ikke valgte å fortelle ham det er fordi du ville beskytte ham fordi du visste at han kom til å reagere negativt og legge skylden på deg. Det er urettferdig å legge skylden på deg, i og med at han var dust selv. Anonymous poster hash: 4d1e8...698 3
villas Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2014 Først og fremst: "satt han på pc'en min og da hadde han lest en samtale mellom meg og en venninne hva jeg hadde gjort med den andre gutten." Hva i alle dager gir ham rett til å lese dine private samtaler? Det virker jo bare som han bruker deg og holder deg i sin hule hånd. Legger alt skyld på deg fordi han er jo "suicidal" og dermed er synd på han og aldri deg. Jeg synes ikke at du skal føle noe skyld. Han valgte å fortelle deg alt, og du gjorde ikke. So what? - Det er ditt privatliv. Helt ærlig synes jeg han skal dumpes og at du fortjener noen som er bedre enn ham rett og slett. Hvis du ikke klarer det så synes jeg du skal ta det opp med han at det var han som først og fremst var "utro" i og med at han leste en privat melding og dere var jo ikke sammen uansett på det tidspunktet. Og at du ikke valgte å fortelle ham det er fordi du ville beskytte ham fordi du visste at han kom til å reagere negativt og legge skylden på deg. Det er urettferdig å legge skylden på deg, i og med at han var dust selv. Anonymous poster hash: 4d1e8...698 veldig bra svar, skal prøve og snakke med han når han kommer hjem fra lillehammer! men han klarer alltid på en eller annen måte og vri det om så jeg sitter igjen med skylden uansett
Crobern Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Først så er du ikke ærlig med han da han spør, også gir du han "frikort" i russetiden? Kanskje han føler at du ikke bryr deg så mye om han? Du gjorde ikke noe galt da du var med den andre gutten, du var singel. Kjæresten din burde ikke ha lest dine private samtaler. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #11 Skrevet 1. mai 2014 veldig bra svar, skal prøve og snakke med han når han kommer hjem fra lillehammer! men han klarer alltid på en eller annen måte og vri det om så jeg sitter igjen med skylden uansett Da får du vri det tilbake igjen, men ut i fra det du skriver så får du jo alltid skylden uansett så jeg tror dessverre ikke at forholdet deres kommer til å vare særlig mye lenger med mindre ønsker å leve undertrykt i all evighet. Han trenger hjelp og du fortjener en bedre hverdag. Det er slitsomt å ha en sånn "type" hengende over seg selv om du egentlig bare vil ham det aller beste. Anonymous poster hash: 4d1e8...698 3
Crobern Skrevet 1. mai 2014 #12 Skrevet 1. mai 2014 Og jeg drar fram kortet om at dere er unge også. Beklager å si det, men jeg tror ikke dette er din framtidige ektemann. 3
villas Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #13 Skrevet 1. mai 2014 Da får du vri det tilbake igjen, men ut i fra det du skriver så får du jo alltid skylden uansett så jeg tror dessverre ikke at forholdet deres kommer til å vare særlig mye lenger med mindre ønsker å leve undertrykt i all evighet. Han trenger hjelp og du fortjener en bedre hverdag. Det er slitsomt å ha en sånn "type" hengende over seg selv om du egentlig bare vil ham det aller beste. Anonymous poster hash: 4d1e8...698 Ja, han trenger virkelig hjelp.. og jeg trenger hjelp og ja.. huff..
villas Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #14 Skrevet 1. mai 2014 Først så er du ikke ærlig med han da han spør, også gir du han "frikort" i russetiden? Kanskje han føler at du ikke bryr deg så mye om han? Du gjorde ikke noe galt da du var med den andre gutten, du var singel. Kjæresten din burde ikke ha lest dine private samtaler. DEt er sant!! aldri tenkt på det sånn.. at han kanskje føler jeg ikke bryr meg...
tussi84 Skrevet 2. mai 2014 #15 Skrevet 2. mai 2014 Hva er dette for noe? Gir han frikort i russetida? Du har ikke gjort noe galt. Du var singel når du rotet med han andre gutten. Han bør forstå det at det du gjorde ikke var utroskap. Han på sin side burde nekte seg dette frikortet. 1
Purple Basil Skrevet 2. mai 2014 #16 Skrevet 2. mai 2014 Denne fyren virker jævla manipulerende. Ikke finn deg i dette! Det er IKKE du som har gjort noe galt her. 3
Vill Skrevet 2. mai 2014 #17 Skrevet 2. mai 2014 Han har jo ingen rett på å få vite kva du har gjort og ikkje gjort når du var singel. Om du velger å fortelle, så er det ditt val. Og heilt enig med dei som trekker fram at han har lest dine private samtaler. Ein gjør ikkje slikt! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #18 Skrevet 2. mai 2014 Enig i det de andre over sier. Du har ikke vært utro, og det er idiotisk av han å lese dine private samtaler. Gi ham et ultimatum, enten så får han lære seg å leve med at du hadde deg med en annen (da du var singel), eller så får han gå! Dette forholdet er ikke bra for deg ts, sånn som du har det nå. Og det med at kjæresten din "prøver" seg på alle siden du gav ham frikort er bare for dumt! Ingen av dere får det noe bedre av at han roter/ligger med andre.Anonymous poster hash: d7236...4bb 1
Neva Skrevet 2. mai 2014 #19 Skrevet 2. mai 2014 Du beskrev nettopp mitt første forhold nesten. Vi og sjanglet veldig mye, jeg hadde et svakt øyeblikk, og da han fant ut av det (etter å ha snoket i mine privatsaker), brukte han det mot meg i absolutt alle mulige situasjoner. Og fordi jeg hadde skyldfølelse og skammet meg lot jeg han gjøre det, for jeg tenkte at jeg hadde jo vært så slem mot han, så jeg fortjente det. Det endte meg at han til slutt følte at han kunne kjøre så over meg at han ble sammen med en annen jente samtidig som han var sammen med meg, og da hadde det gått så lang tid at jeg var fullstendig nedbrutt psykisk innen jeg mannet meg opp til å gjøre det slutt. Da var han fullstendig careface og sa at han ikke brydde seg, og dro rett til den andre jenta. Enten kommer man seg videre med sånt eller ikke, og går det ikke så bør man gå, for da er løpet kjørt. Dessverre.
Gjest Whitestripes Skrevet 2. mai 2014 #20 Skrevet 2. mai 2014 Hvem gidder å kaste bort tida på sånn hjertesorg og problemer når man er 18-19 år? Du får det mye bedre uten han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå