Gå til innhold

konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er vanlig å gi i konfirmasjonsgave når det er ei god venninne sin konfirmant?

Hva hadde dere gitt? Jeg skal ikke i konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 0ae78...10e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga 500 til sønnen til samboers bestekompis, og han kommer til å gi det samme til vår konfirmant. De fant ut at det var en grei sum å gi.

Anonymous poster hash: 036e0...bd5

AnonymBruker
Skrevet

200 kr.

Anonymous poster hash: f6915...f3e
AnonymBruker
Skrevet

ojsann det var et sprik 200kr og 500kr

Noen flere som har noen tips om hva de hadde gitt?

Gjest Pheel
Skrevet

Tja, jeg skal gi 500 kr til et ganske nært familiemedlem.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg skal gi 500 kr til et ganske nært familiemedlem.

ja det er 500kr jeg også gir til nær familie. TS

Litt sporadisk venninner får 100-200kr alt ettersom hvor mye kontakt vi har. Men hun er litt nærere venninne. Så usikker hva jeg skal gi. 300kr elelr 500kr.

Har konfirmant selv, så blir så kleint å spørre hvor mye hun skal gi (konfirmeres samtidig)

Skrevet

Jeg var konfirmant for 5 år siden, vi gav 200-300kr tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Siden hun har konfirmant samtidig ville jeg nesten ha blitt enig med henne om en sum, det er da ikke kleint hvis hun er en nær venninne? Blir da enda kleinere hvis hun for eksempel gir 400 til din konfirmant og du gir 200 til hennes.

Anonymous poster hash: 036e0...bd5

Gjest Pheel
Skrevet

Men er det ikke bedre å gi en gave enn penger når dere skal bytte samme dag? Liksom ikke egentlig noen vits å legge noe i konvolutten da, men skjønner jo at man ønsker å gi noe. :)

Er jo veldig koselig å f.eks gå med et pent smykke som man har fått av en god venninne, tenkte jeg, og det behøver ikke være dyrt om hun liker sølv (får fine til ca. 250-300)

AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke bedre å gi en gave enn penger når dere skal bytte samme dag? Liksom ikke egentlig noen vits å legge noe i konvolutten da, men skjønner jo at man ønsker å gi noe. :)

Er jo veldig koselig å f.eks gå med et pent smykke som man har fått av en god venninne, tenkte jeg, og det behøver ikke være dyrt om hun liker sølv (får fine til ca. 250-300)

er ikke barna som er venninner, men jeg og mora ;) Hun har gutt og jeg har jente som ikke liker smykker og dill dall. Så hva kan man kjøpe til en gutt da? Forslag?

Gjest Pheel
Skrevet

er ikke barna som er venninner, men jeg og mora ;) Hun har gutt og jeg har jente som ikke liker smykker og dill dall. Så hva kan man kjøpe til en gutt da? Forslag? Anonymous poster hash: 0ae78...10e

Haha, beklager, leste feil! Men nei, er litt vanskelig, har han noen interesser/hobbyer? :)

AnonymBruker
Skrevet

500,- så fremt du ikke går på nav, lavere blir for dumt synes jeg.

Nær familie er 1000kr fra hver familie og oppover avhengig av inntekt og hvor "nære" dere er hverandre.

Anonymous poster hash: 312ec...342
Skrevet

I vår omgangskrets er det vanlig å gi kr. 300,- til venners barn som konfirmeres om man ikke er bedt i selve konfirmasjonen. Blir man bedt pleier man å gi det dobbelte altså kr. 600,- om man er singel voksen med/uten barn og kr. 1000,- om man er et par med/uten barn. Vi er helt vanlig familie og omgangskrets med lavtlønnsyrker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...